MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Lees zeker ons uitgebreid verslag over de UBA Trends Day en ontdek in onze Agenda welke (online) events er de komende weken op de planning staan.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

21/09/2020

UBA Trends Day 2020

De UBA Trends Day 2020 voltrok zich volkomen virtueel. Drie kanalen, vooraf opgenomen talks en live Q&As, gehost door Ianka Fleerackers. “We hebben de kans aangegrepen om de Trends Day een nieuwe vorm aan te meten”, aldus Philippe Wallez.

Lees meer
 

Principeakkoord over overname Nederlandse krantengroep NDC door Mediahuis

De aandeelhouders van NDC mediagroep, FB Oranjewoud en JM Fonds hebben samen met Mediahuis Groep een principeakkoord bereikt over de overname van NDC door Mediahuis. De transactie is nog onderhevig aan goedkeuring door de mededingingsautoriteit ACM.

Lees meer
 

Suzanne Stroobants maakt promotie en wordt CEO van Mindshare

Mindshare heeft Suzanne Stroobants aangesteld als nieuwe CEO. Ze zal de volledige verantwoordelijkheid nemen voor het agentschap zowel intern, extern als internationaal.

Lees meer
 

Freek Bracke versterkt het team van Whyte Corporate Affairs

Freek Bracke gaat aan de slag bij Whyte Corporate Affairs als Associate Director Corporate Communication. Met deze aanwerving wil het communicatiebureau een antwoord bieden op de groeiende vraag naar strategisch advies en professionele ondersteuning.

Lees meer
 

RTL Belgium bedankt voor steun van Franse Gemeenschap

De raad van bestuur van RTL Belgium, dochter van het Luxemburgse mediaconcern RTL Group, heeft beslist niet in te gaan op de steun die was aangeboden door de Franse Gemeenschap. RTL blijft dus met Luxemburgse licentie in België actief.

Lees meer
 

Knack lanceert campagne ‘Het Klimaatalarm’ met manifest en podcastreeks

Knack lanceert 'Het Klimaatalarm', een nieuwe campagne waarmee het nieuwsmagazine het klimaatprobleem terug in het centrum van de belangstelling wil plaatsen. De nieuwe campagne bestaat uit een tweeluik: een podcast en een manifest.

Lees meer
 

Mediahuis en Targetspot lanceren het eerste nationale podcastaanbod

Mediahuis Advertising en Targetspot slaan de handen in elkaar en bieden adverteerders nu ook de mogelijkheid om podcasts nationaal in te zetten voor reclamedoeleinden.

Lees meer
 

DAT Belgium lanceert videolabel

Precies een jaar geleden startte Digital Ad Trust Belgium, een samenwerking tussen UBA (adverteerders) en WE MEDIA (uitgevers), met een kwaliteitslabel voor display. Nu is er ook een kwaliteitslabel voor video in een samenwerking tussen DAT en VIA.

Lees meer
 

UMA richt nieuw platform Best of Cinema op, in partnership met Brightfish

Best of Cinema geeft een overzicht van de meest kwalitatieve cinemareclame. Drie campagnes kregen een bekroning voor hun gebruik van het medium: VOO (BeTV), Coca-Cola (25th anniversary of "Friends") en LEGO (Hidden Side).

Lees meer
 
MediaSpecs France NL

Content Cats wordt manley

Content Cats, het boutique agency voor strategische PR en contentcreatie, is toe aan een nieuw hoofdstuk. Het PR-bureau consolideert haar groei van de afgelopen jaren en zet zich verder internationaal op de kaart met een nieuwe naam: manley.

Lees meer
 

Helga is back! Helga Van Hover keert terug bij Media Expo

Na het heugelijke nieuws dat Media Expo de aanbesteding voor de affichagemedia in Brussels Expo won, komt de regie met meer nieuws. Helga Van Hover keert terug naar haar grote liefde en zal het team met haar ervaring versterken.

Lees meer
 

Kathleen Metten werkt op Clicks & Leads bij MediaXel

Het team achter Architectenkrant van uitgever MediaXel laat weten dat Kathleen Metten zich bij het team voegt om Clicks & Leads te presenteren, een reeks digitale producten voor communicatie naar architecten.

Lees meer
 

Coraline Burre wordt eerste Franstalige collega bij PR-bureau Talking Birds

Talking Birds bestaat vier jaar en manager Bram Boriau haalt Coraline Burre binnen als eerste Franstalige communicatie-expert. Daarmee profileert het PR-bureau zich als tweetalig bedrijf.

Lees meer
 

Nathalie Erdmanis (AG Insurance): “Alles staat of valt met eerlijkheid”

Dit jaar staat Orbit by PUB helemaal in het teken van transparantie. Voor Nathalie Erdmanis van AG Insurance is transparantie in de zakenwereld even belangrijk als eerlijkheid dat is in persoonlijke relaties.

Lees meer
 

45 bedrijven en personen dingen naar eerste Belgian Marketing Awards

Op 3 december, tijdens het BAM Marketing Congress, worden voor de eerste keer de Belgian Marketing Awards uitgereikt. Maar liefst 45 bedrijven en personen stuurden een case in en maken zo kans op een van de drie awards.

Lees meer
 

Employee Communication Days: 20 sprekers inspireren HR- en communicatieprofessionals tijdens 5-daags online congres

Van maandag 28 september tot en met vrijdag 2 oktober zullen een twintigtal sprekers hun ervaringen delen en inzicht geven op vlak van employee communication, inspirerend leiderschap en positieve bedrijfscultuur.

Lees meer
 

Seen from Space: Keep it pop

RTBF lanceerde het nieuwe plurimediale merk Tipik, op basis van een fusie tussen tv-zender La Deux en radiostation Pure. Tipik richt zich op 25-44-jarigen en biedt veel nieuwe inhoud, met veel synergieën tussen de verschillende media.

Lees meer
 

Seen from Space: Video, da’s ook geluid

Het onderzoek van de Australische professor Karen Nelson-Field rond de impact van tv versus online video kwam reeds aan bod. Maar de studie bevat ook enkele aanvullende elementen over viewability, beperkte aandacht en het belang van geluid.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

PUB & Vanksen: Drive-to-Store (Online)
19 november 2020 | 14:00 - 16:30
CIM Workshop: Crossmedia Study (Online)
17 november 2020 | 09:00 - 12:00
Belga: Mediatraining
22 september 2020 | 09:30 - 17:00
Catching up with the new normal: How brands are adapting to match consumers’ expectations post COVID-19 (Webinar)
22 september 2020 | 10:00 - 11:00
C² Training: How to pitch a journalist
22 september 2020 | 12:00 - 14:00
BYM: What impact did the ‘buy local’ hype have on your business? (Webinar)
13 oktober 2020 | 12:30 - 13:30
BAM LEG Webinar: Charlotte De Raef
24 september 2020 | 12:30 - 13:15
The 5th Conference on MarTech
24 september 2020 | 12:30 - 17:30
Ecommerce Summit (+livestream)
25 september 2020 | 12:45 - 18:30
Employee Communication Days
28 september 2020 | 09:00 - 2 oktober 2020 | 13:00
CommPass Masterclass Online: Voice
29 september 2020 | 09:00 - 12:30
MAGnify
1 oktober 2020 - 15 oktober 2020
Digital Transformation Summit
1 oktober 2020 | 13:30 - 18:00
UBA Marketing & Esports Discovery Days (Online)
1 oktober 2020 | 13:45 - 8 oktober 2020 | 12:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.664 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.059
  • vakpers: 628
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.177
  • digitaal: 1.651
  • radio/TV: 600
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.