MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Om dagelijks op de hoogte te blijven van de actualiteit uit de mediasector, verwijzen we u graag door naar www.mediaspecs.be.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

14/09/2020

Brussels Expo verlengt de concessie voor reclamebeheer aan Media Expo, opnieuw voor 10 jaar

Na een eerste mandaat van 10 jaar heeft Media Expo deze zomer de nieuwe aanbesteding betreffende de exclusieve regie voor affichage van Brussels Expo gewonnen.

Lees meer
 

Studie Deloitte berekent redding Belgische eventsector op 777 miljoen EUR

De brede eventsector vraagt de regeringen bijkomende steun om 2021 te halen en 29.020 directe banen te redden, exclusief uitzendkrachten, flexi-jobs en studenten die inherent zijn aan de sector.

Lees meer
 

Dentsu Aegis Network geleid door duo: CCO Sabrina Van Cutsem en COO Alessandro Papa

Dentsu Aegis Network Belgium stelde met Sabrina Van Cutsem en Alessandro Papa twee ervaren leaders aan als nieuw managementduo. Beiden werkten al voor Dentsu Aegis in meerdere functies, met respectievelijk 9 en 20 jaar op de teller.

Lees meer
 

Oona breidt management uit met Shanice Engel en Karen Moreaux

Shanice Engel en Karen Moreaux vullen als associate partners het managementteam aan van oona. Ze brengen diepgaande kennis mee van de mediaconsumptie van millennials en Gen Z.

Lees meer
 

Le Soir breidt zijn digitaal lezersaanbod uit

Le Soir breidt zijn digitaal lezersaanbod uit met een nieuw Start-abonnement en een Gezinsoptie tot 4 familieleden. De krant optimaliseert ook zijn aanbod voor bedrijven en organisaties, dat gaat tot 100 individuele accounts.

Lees meer
 

L’Avenir Sport: een nieuwe mobiele sport-app

De L'Avenir Sport-app verzamelt alle sportnieuws via live-verslagen, interviews, analyses, uitslagen en rangschikkingen van alle sportcompetities. De app is gratis. Ongelimiteerde toegang tot content is voorbehouden aan abonnees.

Lees meer
 

IP SELECT, doelgroeptargeting op basis van data

IP Luxembourg breidt zijn digitaal aanbod uit met IP SELECT, een nieuwe tool die adverteerders de mogelijkheid biedt om specifieke doelgroepen te targeten op basis van data.

Lees meer
 

Mediahuis Brand Studio richt zich tot thuisondernemers met SoHo

Mediahuis Brand Studio, de creatieve advertising cel van Mediahuis Advertising, lanceert SoHo: een online magazine (en jaarlijkse bijlage in De Standaard) met inspirerende content van en voor de zelfstandige en thuisondernemer.

Lees meer
 

Leuven Actueel lanceert een app en vernieuwt zijn website

Het Leuvense Primetime Group vernieuwt hun regionale nieuwsmedium Leuven Actueel. 9 jaar nadat het gelanceerd werd, krijgt de website met wekelijks meer dan 30.000 impressies een make-over en een nieuwe app. Al het nieuws blijft gratis te lezen.

Lees meer
 

Zorgmediabedrijf ZorgAnders wordt ZORG Magazine

ZorgAnders, dat leidinggevenden in de zorgsector inspireert via printpublicaties, online nieuws en events, heet nu ZORG Magazine, naar het vakblad. "De oude naam communiceerde niet echt dat het om een zorgmediabedrijf gaat", aldus CEO Sam Baro.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

C² organiseert fysiek Belgian Communication Summit op 24 november: CEO’s getuigen over onverwachte gebeurtenissen en visie

Op 24 november organiseert C² met zijn Belgian Communication Summit een eerste grote live happening voor de communicatiewereld. In de Proximus Lounge in Evere laat het in een panel CEO's aan het woord over bedrijfsvisie bij onverwachte veranderingen.

Lees meer
 

BAM en CUBE gaan nauwer samenwerken en organiseren lanceringsevent op 6 oktober

BAM en CUBE zullen zowel op het vlak van het beheer van CUBE als op het vlak van gemeenschappelijke activiteiten samenwerken. De twee partners organiseren op dinsdag 6 oktober een (virtueel) lanceringsevenement.

Lees meer
 

Zehra Sayin pleit voor eerlijkheid en authenticiteit

Dit jaar staat Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, helemaal in het teken van transparantie. Zehra Sayin, CEO van Special Olympics, is een van de sprekers tijdens het event.

Lees meer
 

Geen UBA Xmas Lunch en ook geen Advertiser Personality of the Year in 2020

Het UBA ExCo heeft besloten dat de UBA Xmas Lunch dit jaar niet zal doorgaan. Ook de award voor Advertiser Personality of the Year zal in 2020 niet worden uitgereikt.

Lees meer
 

Seen from Space: Televisiereclame doet nog steeds wat hij moet

De Australische professor Karen Nelson-Field toonde in haar studie 'Not all reach is equal' aan dat televisiereclame beter geschikt is dan online video om de verkoop van merken te ondersteunen. Die studie heeft nu een verlengstuk gekregen.

Lees meer
 

Seen from Space: Radio en ‘last minute’ contacten, een imperfecte demonstratie

Radiocentre - het promotiecentrum van de commerciële radio in het Verenigd Koninkrijk - publiceerde een Building Shelf Awareness onderzoek voor courante verbruiksproducten (FMCG).

Lees meer
 

TV5Monde lanceert VOD-platform TV5Mondeplus

TV5Monde lanceert TV5Mondeplus, een internationaal Franstalig video-on-demand-platform dat overal ter wereld gratis beschikbaar zal zijn via internet en mobiele media. Het platform biedt een scala aan inhoud en wordt ondertiteld in 5 talen.

Lees meer
 

Mediabedrijven getuigen over veerkracht van de sector

Afgelopen zomer gingen we langs bij 9 mediabedrijven die hun dynamiek en veerkracht tonen in deze moeilijke tijden. Meer weten? Klik op de titel en lees al onze Summer Interviews.

Lees meer
 

Agenda

Belga: Persrelaties en persberichten schrijven
15 september 2020 | 09:30 - 17:00
UBA Trends Day Goes Virtual
17 september 2020 | 09:00 - 16:30
CommPass Starters Kit: Traditional Media Metrics
17 september 2020 | 17:30 - 20:30
PUB & Vanksen: Drive-to-Store (Online)
19 november 2020 | 14:00 - 16:30
CIM Workshop: Crossmedia Study (Online)
17 november 2020 | 09:00 - 12:00
Belga: Mediatraining
22 september 2020 | 09:30 - 17:00
Catching up with the new normal: How brands are adapting to match consumers’ expectations post COVID-19 (Webinar)
22 september 2020 | 10:00 - 11:00
C² Training: How to pitch a journalist
22 september 2020 | 12:00 - 14:00
BAM LEG Webinar: Charlotte De Raef
24 september 2020 | 12:30 - 13:15
The 5th Conference on MarTech
24 september 2020 | 12:30 - 17:30
Ecommerce Summit (+livestream)
25 september 2020 | 12:45 - 18:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.664 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.059
  • vakpers: 628
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.177
  • digitaal: 1.651
  • radio/TV: 600
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.