Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Vanaf januari mochten lezers in Vlaams-Brabant hun gratis huis-aan-huisblad opnieuw Passe-Partout noemen. Verantwoordelijk voor deze naamswijziging is Wouter Van Melkebeek, CEO van de Primetime Group en wat men noemt een ondernemer pur sang. Hij is de centrale gast in ons achtste en voorlaatste Summer Interview.
In deze nieuwsbrief vindt u ook al het andere medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
24/08/2020
|
|
|
|
|
|
|
Leuvens ondernemer Wouter Van Melkebeek heeft er al een hele carrière binnen de gratis pers opzitten. Sinds januari is hij met Thema Media ook de trotse uitgever van het iconische huis-aan-huisblad Passe-Partout.
Lees meer
|
|
|
|
Naast VRT NU en VTM GO komt er nog een gratis Vlaams streamingplatform. De zenders VIER, VIJF en ZES gaan hun programma's aanbieden op een nieuw overkoepelend platform dat alvast zeker "Play" in de naam zal hebben.
Lees meer
|
|
|
|
Terwijl DPG en SBS herpositioneren, vervolgen de VRT-zenders de ingeslagen weg - Canvas weliswaar met een scherpere huisstijl. Vaste waarden worden aangevuld met enkele coronacreaties en een special ter ere van Johny Voners en 30 jaar Kampioenen.
Lees meer
|
|
|
|
Dit najaar zullen er op de zenders VTM en VTM 2 negentien in Vlaanderen gemaakte nieuwe programma's te zien zijn. De nieuwe tweede zender, die in de plaats komt van Q2, brengt op drie avonden nieuwe Vlaamse realityreeksen.
Lees meer
|
|
|
|
Op VIER zullen er dit najaar zes nieuwe programma's te zien zijn waaronder 'De Anderhalve Meter Show' en 'Opvoeden Doe Je Zo'. Daarnaast zijn er nieuwe seizoenen van gekende sterkhouders zoals Gert Late Night en De Slimste Mens ter Wereld.
Lees meer
|
|
|
|
Met het nieuwe schooljaar in zicht, lanceert Carrefour een nieuwe naam voor haar gratis magazine: Carrefour Food Magazine. Een nieuwe naam voor een bondig, praktisch en toegankelijk formaat dat klanten inspireert om elke dag gezond te eten.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta heeft in de eerste jaarhelft netto 1,4 miljoen euro verlies gemaakt. De uitgever van onder meer Knack, De Zondag en Flair schat dat de coronacrisis 20,6 miljoen euro omzet heeft gekost. De hogere abonnementeninkomsten zijn een lichtpunt.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicolas De Laet startte deze zomer bij JCDecaux als Key Account Manager Billboard in het team van Steven Heylen. Hij zal mee zijn schouders zetten onder de klantenportefeuille van het nationale billboardaanbod, dat grote vernieuwing onderging.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 1 september start Steven Renders binnen Roularta Printing. Hij zal William Metsu tegen eind 2020 opvolgen als algemeen directeur van de grootste offsetdrukkerij van België. Hij wordt verantwoordelijkheid voor de drukkerij- en premedia-afdeling.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens de zomer verwelkomde DPG Media Advertising twee nieuwe Sales Managers. Griet Grauwen neemt Space, Zenith en Dentsu Aegis Network voor haar rekening. Sofie Allegaert stuurt het team van digitale sales experts aan.
Lees meer
|
|
|
|
Hasbro, de wereldwijde producent van speelgoed en bordspellen, koos LVTPR als nieuw PR- en communicatiebureau voor de Benelux. LVTPR zal Hasbro adviseren over en ondersteunen bij het verhogen van de awareness rond een 15-tal brands.
Lees meer
|
|
|
|
Het BAM Marketing Congress krijgt dit jaar nog een extra laag. Verschillende Belgische martech-bedrijven en startups zullen er zich voorstellen. Omwille van de coronamaatregelen verplaatst BAM The Rentree naar de week van 28 november tot 4 december.
Lees meer
|
|
|
|
Nielsen publiceerde de gegevens voor de bruto reclamebestedingen in de offline media voor juni. Daarmee werd het semester dat sterk bepaald werd door de lockdown afgesloten. De halfjaarlijkse balans is alvast bikkelhard: 26% minder dan vorig jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Wordt online shopping de norm of ligt er nog een mooie toekomst in het verschiet voor traditionele winkelpunten? Over die vraag zullen Jérémy Bastin en Mathieu Bidenbach (Vanksen) het hoofd buigen tijdens de PUB Breakfast Session van 22 september.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Vandaag neemt Edition Ventures een centrale plaats in het Belgische medialandschap in als een van de grootste vrouwenmediagroepen qua print- en online bereik. Wat maakt de success story van dit bedrijf? Aan het woord is Bernard de Wasseige.
Lees meer
|
|
|
|
Regie.lu heeft niet gewacht op de gezondheidscrisis om de Luxemburgse markt met een goed doordachte strategie uit te dagen. Jérôme Geneste, Head of Marketing & Communication van de regie, licht deze strategie in detail toe.
Lees meer
|
|
|
|
Met de recente overname van L'Avenir heeft IPM zijn positie binnen de dagbladmarkt nog versterkt. Wij gingen langs bij CEO François le Hodey. Hij had het onder meer over de ambities van het bedrijf en hoe ze de coronacrisis hebben doorstaan.
Lees meer
|
|
|
|
Beeld je in: ons medialandschap met forten als Roularta, Mediahuis, DPG Media en Rossel. Wie durft daartussen iets nieuws bouwen? GMGroup is zo'n lefgozer, Newsweek en Harari hun pronkstuk. Managing Director Xavier Verellen getuigt over deze courage.
Lees meer
|
|
|
|
Mediafin, uitgever van De Tijd en L'Echo, blijft groeien en kwam sterk uit de coronacrisis. Hans De Rore, Managing Director van reclameregie Trustmedia, vertelt u alles over hun succesverhaal, hun integraties en hun najaarsplannen.
Lees meer
|
|
|
|
Out-of-home is misschien wel het mediumtype bij uitstek dat zwaar te lijden had onder de coronacrisis. Marktleider JCDecaux wil echter vooral naar de toekomst kijken. MediaSpecs had een gesprek met Wim Jansen en Veerle Colin.
Lees meer
|
|
|
|
De Boerenbond. Het is een naam die klinkt als een klok. Maar wat is hun rol binnen de mediasector? Directeur Communicatie Philippe Masscheleyn licht de communicatiemix van de organisatie toe, bestaande uit een magazine, nieuwsbrieven en zoveel meer.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
25 augustus 2020 - 27 augustus 2020
|
26 augustus 2020 - 28 augustus 2020
|
2 september 2020 - 30 september 2020
|
3 september 2020 | 16:00
|
3 september 2020 | 18:00 - 23:00
|
4 september 2020 | 16:00 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.664 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.059
- vakpers: 628
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.177
- digitaal: 1.651
- radio/TV: 600
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|