MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Vandaag neemt Edition Ventures een centrale plaats in het Belgische medialandschap in als een van de grootste vrouwenmediagroepen qua print- en online bereik. Wat maakt de success story van dit bedrijf? Aan het woord in ons zevende Summer Interview is Bernard de Wasseige.

In deze nieuwsbrief vindt u ook al het andere medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

17/08/2020

MediaSpecs Summer Interview 7/9 – Edition Ventures: “Een vrouw is zoveel meer dan mode”

Vandaag neemt Edition Ventures een centrale plaats in het Belgische medialandschap in als een van de grootste vrouwenmediagroepen qua print- en online bereik. Wat maakt de success story van dit bedrijf? Aan het woord is Bernard de Wasseige.

Lees meer
 

De familiezender VTM wordt een familie van 4 zenders: VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4. “VTM kleurt je dag” komt terug. Q2, Vitaya en CAZ verdwijnen

Vanaf 31 augustus transformeert VTM van 'familiezender' naar 'een familie van zenders', want die dag starten VTM 2, VTM 3 en VTM 4. De nieuwe kanalen vervangen de huidige zenders Q2, Vitaya en CAZ. Ook de slogan 'VTM Kleurt je dag' keert terug.

Lees meer
 

Streamz, zo wordt de nieuwe ‘Vlaamse Netflix’ van DPG Media en Telenet gedoopt

De eerder aangekondigde 'Vlaamse Netflix' kreeg een naam: Streamz. Op 1 september start het bedrijf met Peter Vindevogel van Telenet als CEO en Kris Vervaet van DPG als voorzitter van de raad van bestuur. Streamz komt er dit najaar.

Lees meer
 

Proximus gaat streamingdienst Disney+ aanbieden

Proximus heeft een overeenkomst gesloten met Disney over het aanbieden van de streamingdienst Disney+ die op 15 september gelanceerd wordt in België. In 2014 ging Proximus ook al een samenwerking aan met Netflix.

Lees meer
 

Telenet bereikt akkoord met Eleven Sports over uitzenden Jupiler Pro League

Telenet heeft een akkoord bereikt met Eleven Sports, de nieuwe rechtenhouder van de Jupiler Pro League, over het uitzenden van live voetbal. De samenvattingen van de wedstrijden zullen te zien zijn op Vier, een zender van Telenet-dochter SBS.

Lees meer
 

Nieuw Franstalig sportmagazine vanaf 3 september: Eddy

Dit nieuw magazine is het kleine broertje van Wilfried (dat binnenkort voor het eerst een Nederlandstalige editie publiceert) en zal twee keer per jaar verschijnen op telkens 11.000 exemplaren.

Lees meer
 

Proximus Skynet Advertising commercialiseert Microsoft-advertentieoplossingen in België

Voortaan is het via Proximus Skynet Advertising ook mogelijk om de advertentieoplossingen van Microsoft via traditional buying aan te kopen, bovenop de reeds bestaande programmatische opties die beschikbaar zijn via Xandr Monetize.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

25 kandidaten voor positie in Raad van Bestuur BAM

25 marketing- en mediaprofessionals hebben zich kandidaat gesteld voor de Raad van Bestuur van de Belgian Association of Marketing, terwijl er slechts 12 zitjes zijn. Vooral de verscheidenheid in achtergronden en de verhouding man/vrouw valt op.

Lees meer
 

Vlaamse influencers wonen en werken dit najaar samen voor DPG Media Advertising

Dit najaar zullen Vlaamse influencers samenwonen in een creators-huis van DPG Media Advertising. Wie precies is nog niet bekend. De influencers zullen een inkijk geven in hun leven en samen nieuwe content creëren dat multiplatform wordt verspreid.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 6/9 – Regie.lu: “Wij zijn de enige Luxemburgse regie die in staat is om alle gemeenschappen van Luxemburg efficiënt te bereiken”

Regie.lu heeft niet gewacht op de gezondheidscrisis om de Luxemburgse markt met een goed doordachte strategie uit te dagen. Jérôme Geneste, Head of Marketing & Communication van de regie, licht deze strategie in detail toe.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 5/9 – François le Hodey (IPM): “Dagbladen spelen meer dan ooit een fundamentele rol in de samenleving”

Met de recente overname van L'Avenir heeft IPM zijn positie binnen de dagbladmarkt nog versterkt. Wij gingen langs bij CEO François le Hodey. Hij had het onder meer over de ambities van het bedrijf en hoe ze de coronacrisis hebben doorstaan.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 4/9 – GMGroup: “Wij willen specialist zijn in vooruitgangsdenken”

Beeld je in: ons medialandschap met forten als Roularta, Mediahuis, DPG Media en Rossel. Wie durft daartussen iets nieuws bouwen? GMGroup is zo'n lefgozer, Newsweek en Harari hun pronkstuk. Managing Director Xavier Verellen getuigt over deze courage.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Mediafin, huis van vertrouwen en kwaliteit

Mediafin, uitgever van De Tijd en L'Echo, blijft groeien en kwam sterk uit de coronacrisis. Hans De Rore, Managing Director van reclameregie Trustmedia, vertelt u alles over hun succesverhaal, hun integraties en hun najaarsplannen.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Bruisend JCDecaux gaat vol voor DOOH

Out-of-home is misschien wel het mediumtype bij uitstek dat zwaar te lijden had onder de coronacrisis. Marktleider JCDecaux wil echter vooral naar de toekomst kijken. MediaSpecs had een gesprek met Wim Jansen en Veerle Colin.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Boerenbond: “Dit was een extreme test voor het communicatieteam, wij zijn coronaproof”

De Boerenbond. Het is een naam die klinkt als een klok. Maar wat is hun rol binnen de mediasector? Directeur Communicatie Philippe Masscheleyn licht de communicatiemix van de organisatie toe, bestaande uit een magazine, nieuwsbrieven en zoveel meer.

Lees meer
 

Agenda

Digimedia: Digital Summer School
25 augustus 2020 - 27 augustus 2020
Gondola Days
26 augustus 2020 - 28 augustus 2020
FIPP World Media Congress Online
2 september 2020 - 30 september 2020
ACC Masterclass: New Revenue Models for Agencies
3 september 2020 | 16:00
GEANNULEERD – C²’s Summer Drink
3 september 2020 | 18:00 - 23:00
Creative Belgium Awards (via Instagram)
4 september 2020 | 16:00 - 17:00
FAM 30′ Apero Session with Hanan Challouki
10 september 2020 | 20:00 - 21:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.668 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.072
  • vakpers: 627
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.168
  • digitaal: 1.660
  • radio/TV: 592
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.