Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Voor ons zesde Summer Interview steken we de grens over. Jérôme Geneste, Head of Marketing & Communication bij Regie.lu, vertelt ons meer over de Luxemburgse markt.
Verderop in deze nieuwsbrief vindt u ook al het andere medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
10/08/2020
|
|
|
|
|
|
|
Regie.lu heeft niet gewacht op de gezondheidscrisis om de Luxemburgse markt met een goed doordachte strategie uit te dagen. Jérôme Geneste, Head of Marketing & Communication van de regie, licht deze strategie in detail toe.
Lees meer
|
|
|
|
SBS wil vanaf 2021 met 'Play Zeven' een nieuw algemeen tv-kanaal aanbieden aan de Vlaamse kijker. Ook de andere zenders van de groep - zijnde Vier, Vijf en Zes - zullen vanaf volgend jaar onder het label 'Play' worden ondergebracht.
Lees meer
|
|
|
|
Mediabedrijf Eleven Sports verwierf eind juli de rechten voor de Jupiler Pro League. Ook verschillende telecomproviders bieden de wedstrijden aan via hun decoders. Klik op de titel voor het overzicht.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media zal de komende vijf seizoenen de Belgische bekerwedstrijden blijven uitzenden. Ook zullen de volgers van HLN.be elk weekendeinde de beste momenten van de speeldag kunnen bekijken en brengt VTM NIEUWS een uitgebreid verslag.
Lees meer
|
|
|
|
Na een openbare aanbesteding heeft VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing) gekozen om in zee te gaan met Mindshare en GroupM om de communicatie van alle sectoren in goede banen te leiden.
Lees meer
|
|
|
|
Reclamestrateeg Wim Vermeulen, auteur van onder meer ‘Marketing voor de Mad (Wo)Men van morgen - Sterke merken in een wereld van algoritmes’, verlaat Dentsu en gaat vanaf september aan de slag bij Bubka als Director of Strategy & Sustainability.
Lees meer
|
|
|
|
“Open, Zoals Nooit Tevoren” is de eerste nieuwe campagne van Coca-Cola sinds de coronacrisis. De campagne begint met een manifest, geschreven door George The Poet, aangepast en gelokaliseerd door de Belgische artiesten Dvtch Norris en YellowStraps.
Lees meer
|
|
|
|
Van april tot en met juni waren de digitale inkomsten van The New York Times goed voor 185,5 miljoen dollar, tegenover 175,4 miljoen dollar uit print. Het aantal digitale abonnees steeg met 669.000, de grootste groei in één kwartaal ooit.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Met de recente overname van L'Avenir heeft IPM zijn positie binnen de dagbladmarkt nog versterkt. Wij gingen langs bij CEO François le Hodey. Hij had het onder meer over de ambities van het bedrijf en hoe ze de coronacrisis hebben doorstaan.
Lees meer
|
|
|
|
Beeld je in: ons medialandschap met forten als Roularta, Mediahuis, DPG Media en Rossel. Wie durft daartussen iets nieuws bouwen? GMGroup is zo'n lefgozer, Newsweek en Harari hun pronkstuk. Managing Director Xavier Verellen getuigt over deze courage.
Lees meer
|
|
|
|
Mediafin, uitgever van De Tijd en L'Echo, blijft groeien en kwam sterk uit de coronacrisis. Hans De Rore, Managing Director van reclameregie Trustmedia, vertelt u alles over hun succesverhaal, hun integraties en hun najaarsplannen.
Lees meer
|
|
|
|
Out-of-home is misschien wel het mediumtype bij uitstek dat zwaar te lijden had onder de coronacrisis. Marktleider JCDecaux wil echter vooral naar de toekomst kijken. MediaSpecs had een gesprek met Wim Jansen en Veerle Colin.
Lees meer
|
|
|
|
De Boerenbond. Het is een naam die klinkt als een klok. Maar wat is hun rol binnen de mediasector? Directeur Communicatie Philippe Masscheleyn licht de communicatiemix van de organisatie toe, bestaande uit een magazine, nieuwsbrieven en zoveel meer.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de derde editie van Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, werd gekozen voor het thema transparantie. Orbit by PUB start online op maandag 19 oktober en wordt afgesloten met een live-uitzending op 22 oktober.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
25 augustus 2020 - 27 augustus 2020
|
26 augustus 2020 - 28 augustus 2020
|
27 oktober 2020 | 09:00 - 12:30
|
2 september 2020 - 30 september 2020
|
3 september 2020 | 18:00 - 23:00
|
4 september 2020 | 16:00 - 17:00
|
10 september 2020 | 20:00 - 21:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.668 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.072
- vakpers: 627
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.168
- digitaal: 1.660
- radio/TV: 592
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|