Een hele zomer lang: wekelijks medianieuws en inspirerende interviews
Beste mediavrienden,
Beeld je in: ons medialandschap met forten als Roularta, Mediahuis, DPG Media en Rossel. Wie durft daartussen iets nieuws bouwen? GMGroup is zo’n lefgozer, Newsweek en Harari hun pronkstuk. Managing Director Xavier Verellen getuigt over deze courage.
In deze nieuwsbrief vindt u naast ons vierde Summer Interview ook het reguliere medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
27/07/2020
|
|
|
|
|
|
|
Beeld je in: ons medialandschap met forten als Roularta, Mediahuis, DPG Media en Rossel. Wie durft daartussen iets nieuws bouwen? GMGroup is zo'n lefgozer, Newsweek en Harari hun pronkstuk. Managing Director Xavier Verellen getuigt over deze courage.
Lees meer
|
|
|
|
Stievie Premium, het online betalend tv-platform, zal op 1 september zijn activiteiten stoppen. Stievie was het eerste online videoplatform waarmee tv-programma’s van alle Vlaamse zenders live en tot een week terug konden bekeken worden.
Lees meer
|
|
|
|
Transfer wil de Belgische toeristische sector een hart onder de riem steken en lanceert het #VisitBelgium reclameblok. Op 1 augustus opent de reclameregie premium blokken die uitsluitend zullen bestaan uit content van eigen bodem.
Lees meer
|
|
|
|
Eleven Sports heeft een samenwerkingsakkoord afgesloten met Proximus Media House voor de productie van de Pro League-kanalen. Eind juni verwierf Eleven Sports de exclusieve uitzendrechten voor het Belgische voetbal voor de komende vijf jaar.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse Regulator voor de Media stelde vast dat een programma-aankondiging voor de MIA’s, uitgezonden op Canvas, een sponsorvermelding bevatte die niet in overeenstemming is met het Mediadecreet. De VRT krijgt daarom een geldboete van 10.000 euro.
Lees meer
|
|
|
|
De MarCom-afdeling van RMB onderzocht hoe enthousiast de Belgische bevolking is voor mediacontent met focus op België en de Belgen. Volgens de MXtend-studie toont 79% van de bevolking interesse in 'Belgische' mediacontent.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Mediafin, uitgever van De Tijd en L'Echo, blijft groeien en kwam sterk uit de coronacrisis. Hans De Rore, Managing Director van reclameregie Trustmedia, vertelt u alles over hun succesverhaal, hun integraties en hun najaarsplannen.
Lees meer
|
|
|
|
Out-of-home is misschien wel het mediumtype bij uitstek dat zwaar te lijden had onder de coronacrisis. Marktleider JCDecaux wil echter vooral naar de toekomst kijken. MediaSpecs had een gesprek met Wim Jansen en Veerle Colin.
Lees meer
|
|
|
|
De Boerenbond. Het is een naam die klinkt als een klok. Maar wat is hun rol binnen de mediasector? Directeur Communicatie Philippe Masscheleyn licht de communicatiemix van de organisatie toe, bestaande uit een magazine, nieuwsbrieven en zoveel meer.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
25 augustus 2020 - 27 augustus 2020
|
26 augustus 2020 - 28 augustus 2020
|
2 september 2020 - 30 september 2020
|
3 september 2020 | 18:00 - 23:00
|
4 september 2020 | 16:00 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.668 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.072
- vakpers: 627
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.168
- digitaal: 1.660
- radio/TV: 592
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|