MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u naast het reguliere medianieuws van de voorbije week ook ons tweede Summer Interview.

Wim Jansen en Veerle Colin nemen u mee in de wondere wereld van JCDecaux en vertellen u meer over de uitdagingen waar (digital) out-of-home voor staat.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

13/07/2020

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Bruisend JCDecaux gaat vol voor DOOH

Out-of-home is misschien wel het mediumtype bij uitstek dat zwaar te lijden had onder de coronacrisis. Marktleider JCDecaux wil echter vooral naar de toekomst kijken. MediaSpecs had een gesprek met Wim Jansen en Veerle Colin.

Lees meer
 

Veiligheidsraad biedt geen perspectief: Beurzensector dagvaardt Belgische staat

Op 3 juli werden ministers De Crem en Wilmès gedagvaard door vakvereniging Febelux en 5 prominente leden in een poging om de beurzensector opnieuw veilig aan de slag te laten gaan vanaf 1 augustus. De Raad van State geeft de Staat tot 15 juli.

Lees meer
 

Editions de l’Avenir – Raad van bestuur Nethys stelt voor L’Avenir aan IPM te verkopen

De raad van bestuur van Nethys stelt voor het bod van IPM Group te kiezen voor de overname van L'Avenir, Moustique en Télé Pocket. Het voorstel moet nog voorgelegd worden aan de bestuurders van Enodia, de moedermaatschappij van Nethys.

Lees meer
 

blowUP media breidt DOOH-netwerk Frontline uit met Galerie Ravenstein in Brussel

De Galerie Ravenstein in Brussel is de nieuwste toevoeging aan het digital out-of-home netwerk Frontline van blowUP media. Frontline bestaat uit LED-schermen op “AAA-locaties” in de binnensteden van Antwerpen, Brussel en Gent.

Lees meer
 

Bloovi Magazine brengt in najaar tweede editie uit

Online platform Bloovi geeft sinds dit jaar een magazine uit. Bloovi Magazine wordt gratis verdeeld onder 7.500 ondernemers en beslissingsnemers. Nadat de eerste editie een succes bleek, wordt er eind 2020 een tweede magazine verwacht.

Lees meer
 

Strategische partnerships van DPG Media Advertising versterken het bereik van doelgroepen in belangrijke levensfases

Door uitbreiding van data via strategische partnerships kan DPG Media Advertising nu drie belangrijke doelgroepen bereiken en aanbieden die in impactvolle levensfases zitten.

Lees meer
 

Vastgoedfranchisegever We Invest tekent een overeenkomst met IP Belgium en RTL-TVi

De overeenkomst betreft een bedrag van 2 miljoen euro over een periode van drie jaar voor de coproductie van het eerste tv-programma gericht op de verkoop van vastgoed en het aanbieden van advertentieruimte op de zenders van RTL Group.

Lees meer
 

Réseau des Médias de Proximité beschouwt de hoge subsidies aan RTL als “een klap”

Volgens het RMDP, dat 12 lokale Franstalige tv's vertegenwoordigt, zijn de subsidies aan RTL goed voor viermaal de jaarlijkse dotatie voor hun 12 zenders. Het netwerk zegt dat hun eisen qua ontwikkeling en herfinanciering dode letter zijn gebleven.

Lees meer
 

JCDecaux Belgium lanceert zijn programmatic aanbod via VIOOH Exchange

19 DSP-platformen, waaronder de belangrijkste in de markt, zijn verbonden met de VIOOH Exchange marketplace, speciaal ontworpen voor DOOH. Die biedt kopers op uitnodiging toegang tot het aanbod van JCDecaux.

Lees meer
 
MediaSpecs France NL

Brightfish becijfert: Cinemabezoek schiet sterk uit de startblokken

De openingsweek was goed voor gemiddeld 35% van de normale bezoekcijfers begin juli, soms zelfs tot 70% van de bezoekersaantallen. Patrick Van Dijck, managing director bij Brightfish: "Momenteel mogen bioscopen max. 200 bezoekers per zaal toelaten".

Lees meer
 

Kantar Mediabeleving 2020: Traditionele media heroveren hun nieuwsrol

[News via Magazine Media] De zesde editie van het Mediabelevingsonderzoek, dat Kantar uitvoerde in opdracht van de Nederlandse organisaties bvA, Outreach, MMA en NDP Nieuwsmedia, laat opvallende ontwikkelingen in media- en reclamebeleving zien.

Lees meer
 

VRM: Toezichtsrapport VRT

De VRM publiceert jaarlijks een rapport over de naleving door de openbare omroep van de beheersovereenkomst met de Vlaamse Gemeenschap. Klik op de titel om de belangrijkste conclusies te ontdekken.

Lees meer
 

Seen from Space: Consumenten zijn niet wie wij denken

Een Engelse studie van eind juni vergelijkt de antwoorden van 200 respondenten uit de marketing- en bureauwereld en een ruimere steekproef van meer dan 1.100 'modern mainstream'-respondenten met een gemiddeld inkomen.

Lees meer
 

Seen from Space: Bepaalde sectoren maken in juni sterke comeback op televisie

25%, dat is volgens het MDB/Nielsen-overzicht de daling die de reclamebestedingen tijdens het eerste semester doormaakten tegenover dezelfde periode in 2019. De televisiebestedingen waren al beter in juni dan in april (-49%) en mei (-45%).

Lees meer
 

Speedtalk@home met Karine Ysebrant (Publicis Groupe)

PUB houdt sinds begin juni speedtalks met mediabureaus. Vandaag is het de beurt aan Karine Ysebrant, client officer bij Publicis Groupe, die soms nog steeds at home is, en soms at the office.

Lees meer
 

Belg voor één dag

PUB hield een rondetafelgesprek over “Belgitude in het hart van een internationale markt” met Jacqueline Cox (CCO Strategie Agency), Brice Le Blévennec (CEO Emakina Group), Bernard Cools (CIO Space) en Bernard Puttaert (oprichter Blue Mango Design).

Lees meer
 

StuMPA 2019-2020: De winnaars zijn bekend

De cases van de 3 winnaars van de Student Magazine Print Awards waren ongelooflijk sterk: een vuist tegen racisme, een ode aan de vrouw en kinderverhalen die tot leven worden gebracht.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Boerenbond: “Dit was een extreme test voor het communicatieteam, wij zijn coronaproof”

De Boerenbond. Het is een naam die klinkt als een klok. Maar wat is hun rol binnen de mediasector? Directeur Communicatie Philippe Masscheleyn licht de communicatiemix van de organisatie toe, bestaande uit een magazine, nieuwsbrieven en zoveel meer.

Lees meer
 

Jobs

Perfect Tweetalige Accountmanagers
ALL YOURS
Meer jobs
 
 

Agenda

FAM 30′ Apero Session with Véronique Vergeynst
16 juli 2020 | 20:00 - 21:00
Digimedia: Digital Summer School
25 augustus 2020 - 27 augustus 2020
Gondola Days
26 augustus 2020 - 28 augustus 2020
GEANNULEERD – C²’s Summer Drink
3 september 2020 | 18:00 - 23:00
Creative Belgium Awards (via Instagram)
4 september 2020 | 16:00 - 17:00
FAM 30′ Apero Session with Hanan Challouki
10 september 2020 | 20:00 - 21:00
VERPLAATST 28/11 – The Rentree – Belgian Digital Champions
15 september 2020 | 12:00 - 18:00
UBA Trends Day Goes Virtual
17 september 2020 | 09:00 - 16:30
EFFIE: Effectiveness Forum & Awards Ceremony (Online)
10 december 2020 | 16:00 - 18:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.083
  • vakpers: 632
  • dagbladen: 297
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.673
  • radio/TV: 578
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.