MediaSpecs blijft hele zomer op post
Beste mediavrienden,
MediaSpecs gaat ook dit jaar niet op vakantie. Op www.mediaspecs.be kan u elke zomerdag het medianieuws blijven volgen en inloggen op onze up-to-date en complete mediadatabase.
Meer zelfs: vanaf volgende week kan u opnieuw genieten van onze MediaSpecs Summer Interviews. Naar aanleiding van het coronavirus staat de veerkracht en evolutie van reclameregies en uitgevers centraal.
Verder in deze nieuwsbrief vindt u naar goede gewoonte al het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
29/06/2020
|
|
|
|
|
|
|
Roularta-topman Xavier Bouckaert verwacht snel een antwoord van de Waalse uitgever Nethys op het bod. Indien het bod goedgekeurd wordt, zal het personeel van de bladen overgenomen worden en verhuizen naar de kantoren van Roularta in Evere.
Lees meer
|
|
|
|
De bedrijven Berpress en High Level Communication sloten een overeenkomst om hun bedrijven samen te voegen. Het nieuwe Berdicom gaat op 1 juli van start.
Lees meer
|
|
|
|
Twee nieuwe uitgevers kregen net voor de zomerdeadline nog het DAT label voor display toegekend. Autoscout24 en Autogids.be zijn nummer twaalf en dertien in het lijstje van kwaliteitswebsites die het label ontvingen.
Lees meer
|
|
|
|
Jobat kiest voor virtueel nu Covid-19 fysieke events bemoeilijkt. Concreet creëert Jobat een specifiek jobbeursportaal waarop werkgevers een ‘virtuele stand’ krijgen. Kandidaten dienen zich op voorhand te registreren en een profiel aan te maken.
Lees meer
|
|
|
|
Het CIM lanceert een nieuwe tool die volledig focust op online radio. De nieuwe CIM Radio Stream Monitor volgt de verspreiding van Belgische online radio’s, op alle streamingplatformen in eigen land én in de rest van de wereld.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
In februari nam het toen opgerichte zusterbureau Befirm (deel van de Bepublic Group) de pr-activiteiten onder haar vleugels, en vanaf deze week krijgt ook de communicatie-consultingpoot een nieuwe naam: Comfidens.
Lees meer
|
|
|
|
20Something, het agentschap gespecialiseerd in youth marketing, verlaat na 2 jaar de Duitse groep Serviceplan en gaat zich zelfstandig verder ontwikkelen. De agentschappen blijven wel met elkaar verbonden en gebruikmaken van elkaars vaardigheden.
Lees meer
|
|
|
|
François Jongen start op 1 september als CEO van de lokale televisie in de provincie Luxemburg. Hij volgt Pascal Belpaire op, die na 11 jaar de fakkel doorgeeft als hoofd van de televisiezender.
Lees meer
|
|
|
|
Kotplanet, de online pure player gericht op studenten, heeft zijn user experience vernieuwd met user-generated content. Studenten zullen als actieve speler mee content kunnen genereren door artikels, quizzen en dergelijke aan te bevelen.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds de synergie van Medialaan en de Persgroep tot DPG Media zijn de eigen merken Het Laatste Nieuws en VTM Nieuws een stuk sterker gepromoot binnen de eigen mediagroep. Dat is een conclusie van het onderzoek van de VUB in opdracht van SBS.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Het vertrouwen van de Vlaming in het nieuws ligt op 51%, in Wallonië ligt dat vertrouwen nog een pak lager op 36%. Dat blijkt uit het jaarlijkse Digital News Report van het Reuters Institute for the Study of Journalism over 40 landen ter wereld.
Lees meer
|
|
|
|
Uit het jaarverslag van Reuters blijkt dat het vertrouwen in nieuws op zijn laagst gemeten niveau ooit is beland, zowel voor nieuws in het algemeen, als voor zelf geraadpleegd nieuws, zoekmotoren en sociale media.
Lees meer
|
|
|
|
Door de trajecten van al wie de 'lokalisatiefunctie' op zijn smartphone geactiveerd heeft – de ‘Community Mobility Reports’ van Google - kon men een beeld samenstellen van hoe de Belgische mobiliteit zich herstelt na de coronacrisis.
Lees meer
|
|
|
|
In samenwerking met PUB publiceert Auxipress een nieuwe widget met een samenvatting van een onderzoek naar de media-aandacht voor e-commerce, de thema’s en de bijbehorende merken.
Lees meer
|
|
|
|
Het zomernummer van PUB Magazine is er. Geheel in lijn met uw vakantiebestemming - het eigen land - heeft deze kakelverse editie een Belgisch en lokaal karakter.
Lees meer
|
|
|
|
Na een succesvolle eerste editie organiseert AP Hogeschool Antwerpen ook in het komende academiejaar het postgraduaat Content Marketing. Het is de eerste en enige officiële content marketingopleiding in België.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
29 juni 2020 | 13:00 - 18:00
|
29 juni 2020 | 18:00 - 20:00
|
1 juli 2020 | 09:00 - 17:00
|
2 juli 2020 | 12:45 - 18:00
|
2 juli 2020 | 14:00 - 16:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.083
- vakpers: 632
- dagbladen: 297
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.673
- radio/TV: 578
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|