Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Wavemaker, Ben Jansen, Christine Jean, SBS, Brightfish en VTM Go zijn de grote winnaars op de AMMA.
Lees er alles over in deze nieuwsbrief, waar u ook al het overige medianieuws van de voorbije week vindt.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
15/06/2020
|
|
|
|
|
|
Op donderdag 11 juni werden de AMMA uitgereikt via een livestream op AMMAstream.be. Een helder overzicht van alle categorieën en winnaars vindt u uiteraard bij MediaSpecs.
Lees meer
|
|
|
|
Het gratis online videoplatform haalde het van Newsweek, Le Soir, Nostalgie en De Standaard omwille van zijn "innovatief en gedurfd karakter". De jury huldigde ook Ben Jansen voor zijn bijdrage tot de ontwikkeling van media en advertising.
Lees meer
|
|
|
|
Nu Brussels Airport de deuren weer opent, gaat Topiq op zoek naar insights over Brussels Airlines, TUI fly en Ryanair.
Lees meer
|
|
|
|
BLIJF is een breed lifestyleplatform dat de Belg oproept en inspireert om te blijven ontdekken, tafelen, sporten, renoveren, enz. Het platform gidst de consument die tijdens de zomermaanden op zoek gaat naar lokale activiteiten en accommodaties.
Lees meer
|
|
|
|
Op 15 mei maakte RTBF haar 'Restart' plan bekend. De Franstalige openbare omroep wou hiermee sterk mobiliseren, een echte sociale rol spelen en zichzelf positioneren als een "krachtige hefboom" in de heropleving van cultuur.
Lees meer
|
|
|
|
IP Belgium breidt zijn creatieve mogelijkheden verder uit met het "inVideo" format. Dit format wordt binnen de video zelf getoond, enkel aan de internetgebruikers die een band hebben met de inhoud en alleen als de player 'full screen' staat.
Lees meer
|
|
|
|
Made in, dat actief is in 7 Vlaamse regio’s en dagelijks regionale economische berichtgeving brengt, investeert in een nieuw online nieuwsplatform. Om dit verhaal mee vorm te geven en te realiseren werd er voor digitaal agentschap Intracto gekozen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
Tijdens de lockdown liet PUB enkele regies aan het woord, nu worden er ook enkele vragen gesteld aan mediabureaus. Deze week is het de beurt aan Sylvie Irzi, CEO van IPG Mediabrands.
Lees meer
|
|
|
|
“Vertrekken bij Mediahuis was een van de moeilijkste beslissingen die ik in mijn leven genomen heb", zegt Griet Ducatteeuw. Ze startte in 1992 als accountmanager bij de toenmalige VUM. Sinds 2014 was ze directeur lezersmarkt bij Mediahuis.
Lees meer
|
|
|
|
Espaces-Mobilités en XRintelligence hebben met sp8ce een samenwerkingsplatform gemaakt om VR toegankelijk te maken voor openbare-ruimteprojecten.
Lees meer
|
|
|
|
Beursorganisator Fisa is genoodzaakt de 92ste editie van het Voedingssalon in oktober te annuleren. De woon- en interieurbeurs COCOON gaat wel door, maar is verplaatst naar het voorjaar 2021. COCOON zal zo gelijktijdig plaatsvinden met Batibouw.
Lees meer
|
|
|
|
BAM heeft de inschrijvingen voor de IAB Mixx Awards geopend. De deadline voor het indienen van een dossier is 24 september. Gezien de speciale omstandigheden is er dit jaar een speciale reward voorzien: Best Campaign during Corona crisis.
Lees meer
|
|
|
|
Op dinsdag 9 juni vond de 21e editie van de Video Experience Day plaats. De awards voor de beste corporate video's van het voorbije jaar werden uitzonderlijk uitgereikt tijdens een tv-special op Kanaal Z/Canal Z.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
“De BMM staat voor een crossmediale aanpak: 45 sectoren, 103 producten, 1.208 merken, meer dan 5.000 respondenten, een 360°- en 3D-benadering van media en touchpoints, een combinatie van mensen, merken en media", aldus Bernard Scheray van Kantar.
Lees meer
|
|
|
|
Voor het vijfde jaar op rij organiseerde "comma, brand strategists" de Big Marcom Survey, dit keer in samenwerking met Hogeschool VIVES Kortrijk. Het betreft een grootschalig onderzoek dat peilt naar de marketingcommunicatie van kmo’s.
Lees meer
|
|
|
|
Kantar publiceerde onlangs het Dimension 2020-rapport waarin het vertrouwen in verschillende media werd onderzocht. De resultaten tonen aan dat er een duidelijke "vertrouwenskloof" heerst, zeker wat betreft vertrouwen in sociale media.
Lees meer
|
|
|
|
Peter Field is een populaire consultant op het vlak van 'marcom' efficiëntie. Onlangs actualiseerde hij op LinkedIn een denkoefening rond 'Advertising in a downturn', die hij voor het eerst neerschreef tijdens de financiële crisis in 2008.
Lees meer
|
|
|
|
Meer dan 19.000 lezers van de Roularta-magazines gaven een inkijk in hun shopgedrag, financiële beleving en vakantieplannen. De enquête liep van 5 tot 9 mei, een periode waarin enkel de voedingswinkels open waren.
Lees meer
|
|
|
|
PUB stelt voortaan twee vragen aan spelers uit de mediasector over het leren omgaan met het 'nieuwe normaal'. Deze week is het de beurt aan Kris Govaerts, CEO van TBWA Belgium.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
17 juni 2020 | 13:30 - 18:00
|
25 juni 2020 | 20:00 - 21:00
|
29 juni 2020 | 13:00 - 18:00
|
2 juli 2020 | 12:45 - 18:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.083
- vakpers: 632
- dagbladen: 297
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.673
- radio/TV: 578
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|