Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Op donderdag 11 juni om 16u worden de AMMA uitgereikt. Dit is dé jaarlijkse hoogmis van de mediasector waar de beste bureaus, adverteerders, reclameregies, merken, onderzoeken en campagnes in de bloemetjes worden gezet.
De uitreiking zal dit jaar gebeuren via een livestream. Afspraak op AMMAstream.be, het videoplatform dat speciaal voor deze gelegenheid werd gelanceerd. Let op: (gratis) registreren is noodzakelijk.
Ook MediaSpecs zal de AMMA live volgen. Op onze website en sociale media kan u die dag terecht voor een helder overzicht van de categorieën en winnaars.
Verder in deze nieuwsbrief vindt u naar goede gewoonte al het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
08/06/2020
|
|
|
|
|
|
Spaarzamer, gezonder, lokaler. Praktische en organisatorische kopzorgen. Postcorona: "Sommige vernieuwingen gaan niet meer weg" aldus Gino Baeck. Hoe als bedrijf of merk innoveren? Laat u inspireren door Tom Palmaerts, Olivier Degrez en Bart De Pauw.
Lees meer
|
|
|
|
Op 30 juni start het nieuwe project met de special Self-love. Hoofdredacteur Eva Van Driessche: "We zetten onze positionering duidelijker: focus op de jonge doelgroep (20-30) en een young urban gevoel, om opnieuw die rol van voortrekker in te nemen.
Lees meer
|
|
|
|
Topiq is een online tool die wereldwijd alle digitale nieuwsartikels scant en analyseert. Op basis van topics krijg je relevante, actuele trends en analyses. Deze week maakte Topiq een analyse van Delhaize en Colruyt.
Lees meer
|
|
|
|
De samenwerking zal adverteerders toelaten om de functionaliteiten van OOH-communicatie en mobiele advertenties te combineren en zo traffic naar het POS te verhogen. Het aanbod wordt beschikbaar in 8 markten over de hele wereld, België inbegrepen.
Lees meer
|
|
|
|
Via AdStudio kunnen campagnes op de Mediahuis-nieuwssites, Facebook, Instagram en Google Search worden aangekocht, uitgeleverd en geoptimaliseerd. De regie wil hiermee vooral het aankoopproces voor kleinere KMO’s en handelaars vereenvoudigen.
Lees meer
|
|
|
|
Belfius neemt een 30%-belang in het Immovlan-vastgoedplatform en wordt een benchmarkaandeelhouder naast Rossel (35%) en Roularta (35%).
Lees meer
|
|
|
|
Valérie Delain verlaat JCDecaux en vervoegt Rossel Advertising als Sales & Marketing Manager NP. Ze volgt hiermee Gonda Lontings op die na 15 jaar Rossel terugkeert naar een agentschap, info volgt.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
BAM, ACC, BMMA, Cube, UMA, VBO, UBA, ABCI, vonk en VLCM lanceren de think thank. Daar kunnen marketeers elkaar inspireren over de toekomst van hun vak na de coronacrisis. “Voortaan spreken we over precorona en postcorona”, aldus Dominique Vercraeye.
Lees meer
|
|
|
|
Jarenlang spande NGroup zich dagelijks in om de ecologische voetafdruk te verminderen. Het bedrijf is sinds 2014 “CO2-neutraal” gecertificeerd en wordt nu erkend als de enige CO2-neutrale mediagroep in België.
Lees meer
|
|
|
|
De eventsector is klaar voor een veilige heropstart, maar 80.000 banen staan op het spel. Het vraagt daarom van de overheid een positief en daadkrachtig signaal.
Lees meer
|
|
|
|
Facilitaire bedrijven en zelfstandigen zullen naast het noodfonds grijpen dat de Vlaamse regering via het Vlaams Audiovisueel Fonds zal verdelen. VOTF, de beroepsfederatie van de audiovisuele facilitaire sector, roept op tot een herstelbeleid.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaming grijpt door de uitbraak van het coronavirus terug naar klassieke media om op de hoogte te blijven van het nieuws. Dat blijkt uit een onderzoek van de Arteveldehogeschool Gent. Vooral bij jongeren is het vertrouwen in klassieke media hoog.
Lees meer
|
|
|
|
Bedrijfsleiders en marketeers worstelen met cruciale vragen naar aanleiding van de coronacrisis. SPYKE gaat op zoek naar de antwoorden, onder andere in deze whitepaper over de impact van de coronacrisis op de mediasector.
Lees meer
|
|
|
|
Maar liefst 9 op 10 Vlamingen surft op het internet via tablet of smartphone. Dat is bijna dubbel zoveel als in 2013. De grootste groei kent echter het kijken en delen van online video’s. Dat blijkt uit onderzoek van AP Hogeschool Antwerpen.
Lees meer
|
|
|
|
|
WE MEDIA, de Belgische federatie van uitgevers van magazines en kranten, heeft haar jaarverslag 2019 voorgesteld. Heel belangrijk is de goedkeuring door Europa van het uitgeversrecht in een richtlijn.
Lees meer
|
|
|
|
E. & J. Gallo Winery produceert wijnen in de VS en Energizer is fabrikant van o.a. batterijen. UM verzorgt voortaan voor deze twee bedrijven de strategie, planning en media-aankopen, het onderzoek, data en analytics van hun merken.
Lees meer
|
|
|
|
Fietssnelweg Noord-Zuid omvat meerdere infrastructuurwerkzaamheden om missing links van de fietsroute langs het kanaal Willebroek-Brussel-Charleroi aan te pakken. Brussel Mobiliteit koos voor The Oval Office uit vijf deelnemende bureaus.
Lees meer
|
|
|
|
16% van de Vlaamse jongeren geeft zelfs aan dat het tijdens de voorbije drie maanden iets gekocht heeft door toedoen van een influencer. Dat blijkt uit onderzoek van de Arteveldehogeschool bij meer dan 1.100 Vlaamse jongeren.
Lees meer
|
|
|
|
AP Hogeschool en Kanaal Z / Canal Z slaan opnieuw de handen in elkaar voor de 21ste editie van de Video Experience Day. Stem op 9 juni om 18 uur af op Kanaal Z / Canal Z en ontdek hoe de perfecte corporate video eruitziet.
Lees meer
|
|
|
|
U kunt in juni genieten van de lectuur van het volgende PUB Magazine, want PUB wil uw abonnement tijdelijk overhevelen naar uw thuisadres. Aanbod alleen geldig voor het derde nummer van PUB Magazine van de jaargang 2020.
Lees meer
|
|
|
|
Cross-Border Commerce Europe, het platform dat cross-border e-commerce in Europa stimuleert, publiceerde de tweede editie van de "TOP 500 Cross-Border Retail Europe". PUB had een gesprek met Carine Moitier, oprichtster van CBcommerce.eu.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
9 juni 2020 | 09:00 - 12:30
|
9 juni 2020 | 12:00 - 13:00
|
9 juni 2020 | 18:00
|
11 juni 2020 | 11:00 - 12:00
|
11 juni 2020 | 16:00 - 18:00
|
12 juni 2020 | 13:30 - 16:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.083
- vakpers: 632
- dagbladen: 297
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.673
- radio/TV: 578
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|