MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Op 11 juni worden de AMMA uitgereikt. Geheel volgens de tijdsgeest zal dit gebeuren via een livestream. Wie gaat er dit jaar met de prijzen aan de haal? Maak het live mee en registreer gratis. Alle info op www.ammastream.be.

In deze nieuwsbrief vindt u al het medianieuws van de afgelopen week. Voor dagelijks nieuws kan u terecht op www.mediaspecs.be of volg ons op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/06/2020

“Instagram is meer het speelveld voor merken dan Facebook” – Click 20 Webinar

Instagram doet voor het eerst haasje-over met Facebook in populariteit onder Vlaamse jongeren, aldus de Social Media Impact Barometer van de Arteveldehogeschool. Jeroen Naudts en Ilse Bruwiere legden uit tijdens het Click 20 Webinar op 28 mei.

Lees meer
 

Topiq, de nieuwe news monitoring tool, analyseert alle digitale nieuwsartikels: focus deze week op populaire pilsmerken

Nu de Europese horeca - land na land en week na week - de deuren weer opent, keek Topiq alvast wat het nieuws ons leert over de populaire pilsmerken Heineken, Stella-Artois en Carlsberg.

Lees meer
 

DPG Media lanceert addressable advertising op Proximus- en Telenet-platform

Eind 2019 ging DPG Media van start met addressable TV advertising op het Telenet-platform. Door toevoeging van het Proximus-platform begin maart kunnen adverteerders een kleine 2 miljoen Vlaamse gezinnen gericht bereiken.

Lees meer
 

Roularta Media start met Content To Commerce: doorplaatsing van social media posts op de Roularta sites

Sinds kort biedt Roularta Media een Content To Commerce-formule (CTC) aan waarmee adverteerders op een heel eenvoudige manier hun social media posts kunnen doorplaatsen op de Roularta sites, zowel op desktop als op mobile.

Lees meer
 

Restyling en groter formaat voor De Standaard Magazine

Op zaterdag 30 mei verschijnt De Standaard Magazine van Mediahuis op een formaat van 250 x 335 mm. Topics als mode, wonen, reizen en eten blijven van belang, maar voortaan komen er ook stukken over outdoor, relaties, stadsleven of duurzaamheid.

Lees meer
 

Newsweek lanceert eerste streaminggids ‘TV Digitaal’ en geeft special ‘De toekomst van onze gezondheid’ uit

De nieuwste Newsweek verschijnt op woensdag 27 mei en bevat een Belgische primeur: de allereerste TV Digitaal, een nieuwe streaminggids als vaste bijlage. Newsweek laat verder nog o.a. Marc Van Ranst aan het woord over de gezondheidszorg.

Lees meer
 

VBRO wordt BNL: reclametarieven en contactgegevens in MediaSpecs

VBRO wijzigde vorige maand zijn naam in BNL. De radiozender met enkel Belgische en Nederlandstalige muziek krijgt met Hugo Foets ook een nieuwe eigenaar.

Lees meer
 

RMB breidt aanbod digitale radio verder uit

De consumptie van online audio neemt fors toe en studies tonen de reclame-effectiviteit aan van digitale radio in combinatie met klassieke radio. RMB breidt daarom zijn OLA-aanbod uit met 'ad replacement' op NRJ en een 30-secondenformaat.

Lees meer
 

Rich media maken voortaan automatisch deel uit van aanbod IP

De instream formats werden door IP ontwikkeld voor de reclamemarkt in samenwerking met Adways en geven de adverteerder een betere analyse van zijn campagnes dankzij een gedetailleerde reporting per klik.

Lees meer
 

Business AM lanceert Native Prime om ook adblockergebruikers te bereiken

Business AM, dat zich richt op het ondernemende publiek, overschrijdt voor de tweede maand op rij de kaap van één miljoen pageviews. Bovendien lanceren ze Native Prime, een adblockerproof-manier van adverteren.

Lees meer
 

Peter De Groote wordt hoofdredacteur van De Tijd, Isabel Albers algemeen hoofdredacteur

Mediafin, uitgever van De Tijd en L’Echo, voert enkele wijzigingen door in zijn redactiestructuur. Peter De Groote volgt op 1 juni Stephanie De Smedt op als hoofdredacteur van De Tijd. Isabel Albers wordt algemeen hoofdredacteur van beide titels.

Lees meer
 

Roularta blijft inzetten op duurzaamheid

Roularta heeft het diploma voor duurzame ontwikkeling van Ondernemers voor Ondernemers (OVO) ontvangen. De projecten van OVO kaderen binnen het duurzaamheidsbeleid van Roularta dat werd uitgetekend binnen een bredere rol in de maatschappij.

Lees meer
 

Het zomert bij VRT: programmatie juni-augustus

De VRT vervangt deze zomer een resem programma’s door nieuwe coronaproof formats. Wat staat er in de steigers voor de periode juni-augustus bij Studio Brussel, MNM, Radio 2, Radio 1, Eén en Canvas?

Lees meer
 

Vier Waalse festivals deze zomer te volgen op televisie, radio en online

De federatie van festivals in Wallonië organiseert deze zomer vier 100% virtuele en gratis festivals die te volgen zijn op televisie, radio en online. Op het programma staan naast concerten achter gesloten deuren, ook interviews met artiesten.

Lees meer
 

De Raad voor de Reclame wordt het Communicatie Centrum

De Raad voor de Reclame, de professionele organisatie die de verschillende communicatieberoepen verenigt, heet voortaan het Communicatie Centrum. De naamswijziging komt er na een samenwerking met het agentschap LDV United.

Lees meer
 

Zes organisaties bundelen de krachten voor de lancering van de Belgian Marketing Awards

Begin december reiken zes business- en marketingorganisaties voor de eerste keer de Belgian Marketing Awards uit. Die bekronen ondernemingen en personen die succesvol zijn in meaningful marketing, customer centric transformatie en innovatie.

Lees meer
 

GroupM, MMD en Trendwolves organiseren webinar ‘Kickstart your business’

Op donderdag 4 juni organiseren Trendwolves, MMD en GroupM de webinar "Kickstart your business". Centraal staat de vraag hoe bedrijven zich moeten oriënteren en tegelijkertijd zichzelf kunnen heruitvinden in het postcoronatijdperk.

Lees meer
 

Joseph Jaffe live in uw woonkamer?

Serviceplan Group deed een nationale rondvraag, in samenwerking met PUB, rond de economische impact van Covid-19 in België. De resultaten worden bekendgemaakt tijdens een livestream op 4 juni met heel wat gastsprekers, onder wie Joseph Jaffe.

Lees meer
 

Video Experience Day: Hoe maak je van corporate video de perfecte communicatietool voor je bedrijf?

Onderzoekers van Management en Communicatie van de AP Hogeschool Antwerpen interviewden 20 videoproducenten en analyseerden de inhoud van 170 websites van audiovisuele producenten.

Lees meer
 

Serviceplan kondigt nieuwe structuur aan: integratie van Mediaplus en Mediascale

Peter Vande Graveele, CEO Serviceplan Group Benelux, kondigt de integratie aan van Mediaplus en Mediascale o.l.v. Regis Watrisse en Enzo Ricciulli. Sinds september 2018 stond Sophie Vanderwinkel aan het hoofd van Mediaplus, zij verlaat het bedrijf.

Lees meer
 

Productiehuis Hotel Hungaria evolueert naar media- en marketinghuis

Hotel Hungaria is niet langer puur een productiehuis. Als media- en marketinghuis zal het zich blijven richten op storytelling, maar dan wel op een duurzame manier en toegespitst op de nieuwe afzetmarkten. De nieuwe huisstijl is ook een feit.

Lees meer
 

Scènes uit de toekomst: Jens Mortier

PUB stelt voortaan twee vragen aan spelers uit de mediasector over het leren omgaan met het 'nieuwe normaal'. Deze week is het de beurt aan Jens Mortier, partner en CEO van Mortierbrigade.

Lees meer
 

1,5 Meter Sessie met Gino Baeck: “Mediabestedingen pas in 2023 op niveau”

De mediabestedingen zullen in België pas in 2023 weer op het niveau van 2019 zitten. Deze voorspelling doet Gino Baeck (CEO GroupM) in een podcast in de reeks 1,5 Meter Sessies van contentmarketingbureau SPYKE en radio & music agency Studio Helsinki.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

C² Virtual Conference “Pressinar” (1)
2 juni 2020 | 12:00 - 13:00
Kickstart your business (Webinar)
4 juni 2020 | 11:00 - 12:00
BAM Virtual Classroom: Marketing Basics
4 juni 2020 | 11:00 - 13:00
Covid-19 & the consumers: what happens now? (Livestream)
4 juni 2020 | 15:00 - 16:00
FAM 30′ Apero Session with Sylvie Irzi
4 juni 2020 | 20:00 - 21:00
CommPass Starters Kit: Digital Metrics (Webinar)
9 juni 2020 | 09:00 - 12:30
C² Virtual Conference “Pressinar” (2)
9 juni 2020 | 12:00 - 13:00
Video Experience Day (tv-special op Kanaal Z)
9 juni 2020 | 18:00
AMMA Ceremony (Livestream)
11 juni 2020 | 16:00 - 18:00
VRT Sandbox Sessions (Online)
12 juni 2020 | 13:30 - 16:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.083
  • vakpers: 632
  • dagbladen: 297
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.673
  • radio/TV: 578
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.