|
Instagram doet voor het eerst haasje-over met Facebook in populariteit onder Vlaamse jongeren, aldus de Social Media Impact Barometer van de Arteveldehogeschool. Jeroen Naudts en Ilse Bruwiere legden uit tijdens het Click 20 Webinar op 28 mei.
Lees meer
|
|
|
|
Nu de Europese horeca - land na land en week na week - de deuren weer opent, keek Topiq alvast wat het nieuws ons leert over de populaire pilsmerken Heineken, Stella-Artois en Carlsberg.
Lees meer
|
|
|
|
Eind 2019 ging DPG Media van start met addressable TV advertising op het Telenet-platform. Door toevoeging van het Proximus-platform begin maart kunnen adverteerders een kleine 2 miljoen Vlaamse gezinnen gericht bereiken.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds kort biedt Roularta Media een Content To Commerce-formule (CTC) aan waarmee adverteerders op een heel eenvoudige manier hun social media posts kunnen doorplaatsen op de Roularta sites, zowel op desktop als op mobile.
Lees meer
|
|
|
|
Op zaterdag 30 mei verschijnt De Standaard Magazine van Mediahuis op een formaat van 250 x 335 mm. Topics als mode, wonen, reizen en eten blijven van belang, maar voortaan komen er ook stukken over outdoor, relaties, stadsleven of duurzaamheid.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwste Newsweek verschijnt op woensdag 27 mei en bevat een Belgische primeur: de allereerste TV Digitaal, een nieuwe streaminggids als vaste bijlage. Newsweek laat verder nog o.a. Marc Van Ranst aan het woord over de gezondheidszorg.
Lees meer
|
|
|
|
VBRO wijzigde vorige maand zijn naam in BNL. De radiozender met enkel Belgische en Nederlandstalige muziek krijgt met Hugo Foets ook een nieuwe eigenaar.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De consumptie van online audio neemt fors toe en studies tonen de reclame-effectiviteit aan van digitale radio in combinatie met klassieke radio. RMB breidt daarom zijn OLA-aanbod uit met 'ad replacement' op NRJ en een 30-secondenformaat.
Lees meer
|
|
|
|
De instream formats werden door IP ontwikkeld voor de reclamemarkt in samenwerking met Adways en geven de adverteerder een betere analyse van zijn campagnes dankzij een gedetailleerde reporting per klik.
Lees meer
|
|
|
|
Business AM, dat zich richt op het ondernemende publiek, overschrijdt voor de tweede maand op rij de kaap van één miljoen pageviews. Bovendien lanceren ze Native Prime, een adblockerproof-manier van adverteren.
Lees meer
|
|
|
|
Mediafin, uitgever van De Tijd en L’Echo, voert enkele wijzigingen door in zijn redactiestructuur. Peter De Groote volgt op 1 juni Stephanie De Smedt op als hoofdredacteur van De Tijd. Isabel Albers wordt algemeen hoofdredacteur van beide titels.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta heeft het diploma voor duurzame ontwikkeling van Ondernemers voor Ondernemers (OVO) ontvangen. De projecten van OVO kaderen binnen het duurzaamheidsbeleid van Roularta dat werd uitgetekend binnen een bredere rol in de maatschappij.
Lees meer
|
|
|
|
De VRT vervangt deze zomer een resem programma’s door nieuwe coronaproof formats. Wat staat er in de steigers voor de periode juni-augustus bij Studio Brussel, MNM, Radio 2, Radio 1, Eén en Canvas?
Lees meer
|
|
|
|
De federatie van festivals in Wallonië organiseert deze zomer vier 100% virtuele en gratis festivals die te volgen zijn op televisie, radio en online. Op het programma staan naast concerten achter gesloten deuren, ook interviews met artiesten.
Lees meer
|
|
|
|
De Raad voor de Reclame, de professionele organisatie die de verschillende communicatieberoepen verenigt, heet voortaan het Communicatie Centrum. De naamswijziging komt er na een samenwerking met het agentschap LDV United.
Lees meer
|
|
|
|
|
Begin december reiken zes business- en marketingorganisaties voor de eerste keer de Belgian Marketing Awards uit. Die bekronen ondernemingen en personen die succesvol zijn in meaningful marketing, customer centric transformatie en innovatie.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 4 juni organiseren Trendwolves, MMD en GroupM de webinar "Kickstart your business". Centraal staat de vraag hoe bedrijven zich moeten oriënteren en tegelijkertijd zichzelf kunnen heruitvinden in het postcoronatijdperk.
Lees meer
|
|
|
|
Serviceplan Group deed een nationale rondvraag, in samenwerking met PUB, rond de economische impact van Covid-19 in België. De resultaten worden bekendgemaakt tijdens een livestream op 4 juni met heel wat gastsprekers, onder wie Joseph Jaffe.
Lees meer
|
|
|
|
Onderzoekers van Management en Communicatie van de AP Hogeschool Antwerpen interviewden 20 videoproducenten en analyseerden de inhoud van 170 websites van audiovisuele producenten.
Lees meer
|
|
|
|
Peter Vande Graveele, CEO Serviceplan Group Benelux, kondigt de integratie aan van Mediaplus en Mediascale o.l.v. Regis Watrisse en Enzo Ricciulli. Sinds september 2018 stond Sophie Vanderwinkel aan het hoofd van Mediaplus, zij verlaat het bedrijf.
Lees meer
|
|
|
|
Hotel Hungaria is niet langer puur een productiehuis. Als media- en marketinghuis zal het zich blijven richten op storytelling, maar dan wel op een duurzame manier en toegespitst op de nieuwe afzetmarkten. De nieuwe huisstijl is ook een feit.
Lees meer
|
|
|
|
PUB stelt voortaan twee vragen aan spelers uit de mediasector over het leren omgaan met het 'nieuwe normaal'. Deze week is het de beurt aan Jens Mortier, partner en CEO van Mortierbrigade.
Lees meer
|
|
|
|
De mediabestedingen zullen in België pas in 2023 weer op het niveau van 2019 zitten. Deze voorspelling doet Gino Baeck (CEO GroupM) in een podcast in de reeks 1,5 Meter Sessies van contentmarketingbureau SPYKE en radio & music agency Studio Helsinki.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
2 juni 2020 | 12:00 - 13:00
|
4 juni 2020 | 11:00 - 12:00
|
4 juni 2020 | 11:00 - 13:00
|
4 juni 2020 | 15:00 - 16:00
|
4 juni 2020 | 20:00 - 21:00
|
9 juni 2020 | 09:00 - 12:30
|
9 juni 2020 | 12:00 - 13:00
|
9 juni 2020 | 18:00
|
11 juni 2020 | 16:00 - 18:00
|
12 juni 2020 | 13:30 - 16:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.083
- vakpers: 632
- dagbladen: 297
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.673
- radio/TV: 578
|
|
|
|
|
|
|