Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Zoals elke week hebben wij voor u al het relevante medianieuws en speciale corona-initiatieven van de voorbije week op een rijtje gezet.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
25/05/2020
|
|
|
|
|
|
Onder leiding van voorzitster Nathalie Rahbani heeft de jury de genomineerden aangeduid in de 11 categorieën. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de 'Live Streamed AMMA Ceremony' op donderdag 11 juni.
Lees meer
|
|
|
|
De online tool Topiq scant en analyseert wereldwijd alle digitale nieuwsartikels. Op basis van topics krijg je relevante en actuele trends. Topiq maakte deze week een analyse van de e-commerce merken. Nu met "sentiment" in het uitgebreide dashboard.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta Media, DPG Media en Mag Advertising slaan de handen in elkaar en lanceren een aanbod met daarin de grootste Belgische magazines. Het WOW MagPack bestaat uit 4 titels: Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Dag Allemaal en Ciné-Télé-Revue.
Lees meer
|
|
|
|
De eerste 11 Belgische nieuwssites die het Digital Ad Trust Label voor display behaalden, zijn nu ook verzameld te koop op DV360, het marketingplatform voor programmatische aankopen van Google.
Lees meer
|
|
|
|
Met de heropstart van vele bedrijven en winkels prikken ook uitgevers van regionale bladen een datum om opnieuw te verschijnen. Wij verzamelden de bevestigde herstartdata in een handig overzicht.
Lees meer
|
|
|
|
Créaset en Mediafield slaan de handen in elkaar voor de ontwikkeling van 'Safety Shields'. Dit zijn praktische en moduleerbare schermen die de horeca moet helpen om in alle veiligheid hun klanten opnieuw te ontvangen.
Lees meer
|
|
|
|
De out-of-home regies Clear Channel en Lijncom zetten mee hun schouders onder de DOOH-campagne #SendingLove, een wereldwijd initiatief om liefdesboodschappen te promoten tijdens de coronacrisis.
Lees meer
|
|
|
|
The Oval Office en PUB peilden bij 75 Belgische en Nederlandse marketeers en communicatieprofessionals naar de impact van de coronacrisis op hun interne en externe communicatiemix.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Eén op drie grote bedrijven in ons land had géén crisiscommunicatieplan toen corona uitbrak, waardoor het onvoldoende voorbereid was om efficiënt te communiceren. Dat blijkt uit een bevraging van Bepublic Group in samenwerking met Indiville.
Lees meer
|
|
|
|
Op dinsdag 19 mei organiseerde Fluks, het nieuwe netwerk van communicatie- en journalistieke professionals, een webinar met als centraal thema: communicatie in het postcorona tijdperk.
Lees meer
|
|
|
|
Het Journal of Advertising Research publiceerde in maart een artikel over het bewust vermijden van reclame op de radio. De algemene conclusie luidde dat dit gedrag eerder zeldzaam is, net zoals het zapgedrag.
Lees meer
|
|
|
|
Met een inhoud die specifiek gericht is op cultuur, is de kans klein dat Arte een onderdeel wordt van mainstream televisieconsumptie. In Franstalig België is de televisiezender wel populair bij de 55-plussers.
Lees meer
|
|
|
|
Toen half april een geleidelijke exit in het vizier kwam, wilden ze bij JCDecaux weten welk gevoel mensen hierbij hebben. Deel 1 en 2 van de resultaten werden reeds gepubliceerd. In dit laatste deel staan de vakantieplannen van de Belgen centraal.
Lees meer
|
|
|
|
Twee keer per maand publiceert Serviceplan Group de resultaten van een nationale rondvraag, in samenwerking met PUB, rond de economische impact van Covid-19 in België. De finale resultaten worden bekendgemaakt tijdens een livestream op 4 juni.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Onder de noemer #Roulartacares heeft Roularta Media Group het tijdelijke, maar veelbelovende abonnementeninitiatief ‘mijnmagazines’ op poten gezet. Daarnaast wil Roularta ook Belgische adverteerders een hart onder de riem steken.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
26 mei 2020 | 09:30 - 11:00
|
28 mei 2020 | 09:00 - 12:30
|
28 mei 2020 | 10:00 - 11:00
|
2 juni 2020 | 12:00 - 13:00
|
4 juni 2020 | 11:00 - 13:00
|
4 juni 2020 | 15:00 - 16:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.083
- vakpers: 632
- dagbladen: 297
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.673
- radio/TV: 578
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|