MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Zoals elke week hebben wij voor u al het relevante medianieuws en speciale corona-initiatieven van de voorbije week op een rijtje gezet.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

25/05/2020

AMMA 2020: Alle genomineerden in de 11 categorieën zijn bekend

Onder leiding van voorzitster Nathalie Rahbani heeft de jury de genomineerden aangeduid in de 11 categorieën. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de 'Live Streamed AMMA Ceremony' op donderdag 11 juni.

Lees meer
 

Topiq, de nieuwe news monitoring tool, analyseert alle digitale nieuwsartikels. Deze week focus op e-commerce, met share of voice en sentiment analyse

De online tool Topiq scant en analyseert wereldwijd alle digitale nieuwsartikels. Op basis van topics krijg je relevante en actuele trends. Topiq maakte deze week een analyse van de e-commerce merken. Nu met "sentiment" in het uitgebreide dashboard.

Lees meer
 

Roularta Media, DPG Media en Mag Advertising lanceren het WOW MagPack

Roularta Media, DPG Media en Mag Advertising slaan de handen in elkaar en lanceren een aanbod met daarin de grootste Belgische magazines. Het WOW MagPack bestaat uit 4 titels: Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Dag Allemaal en Ciné-Télé-Revue.

Lees meer
 

Eerste marktplaats voor DAT-labels in Google DV360

De eerste 11 Belgische nieuwssites die het Digital Ad Trust Label voor display behaalden, zijn nu ook verzameld te koop op DV360, het marketingplatform voor programmatische aankopen van Google.

Lees meer
 

Wanneer herneemt de regionale pers?

Met de heropstart van vele bedrijven en winkels prikken ook uitgevers van regionale bladen een datum om opnieuw te verschijnen. Wij verzamelden de bevestigde herstartdata in een handig overzicht.

Lees meer
 

Créaset en Mediafield ontwikkelen oplossing voor heropening restaurants: The Safety Shield

Créaset en Mediafield slaan de handen in elkaar voor de ontwikkeling van 'Safety Shields'. Dit zijn praktische en moduleerbare schermen die de horeca moet helpen om in alle veiligheid hun klanten opnieuw te ontvangen.

Lees meer
 

Clear Channel en Lijncom ondersteunen DOOH-campagne #SendingLove

De out-of-home regies Clear Channel en Lijncom zetten mee hun schouders onder de DOOH-campagne #SendingLove, een wereldwijd initiatief om liefdesboodschappen te promoten tijdens de coronacrisis.

Lees meer
 

Onderzoek The Oval Office en PUB: Belgische en Nederlandse bedrijven missen de kracht van ‘live’ en communiceren meer met medewerkers en klanten 

The Oval Office en PUB peilden bij 75 Belgische en Nederlandse marketeers en communicatieprofessionals naar de impact van de coronacrisis op hun interne en externe communicatiemix.

Lees meer
 

Eén bedrijf op drie communicatief niet voorbereid op coronacrisis

Eén op drie grote bedrijven in ons land had géén crisiscommunicatieplan toen corona uitbrak, waardoor het onvoldoende voorbereid was om efficiënt te communiceren. Dat blijkt uit een bevraging van Bepublic Group in samenwerking met Indiville.

Lees meer
 

Fluks Webinar: Hoe communiceren in een postcorona tijdperk? “Communicatie is een echt vak, improviseer niet”

Op dinsdag 19 mei organiseerde Fluks, het nieuwe netwerk van communicatie- en journalistieke professionals, een webinar met als centraal thema: communicatie in het postcorona tijdperk.

Lees meer
 

Seen from Space: Zappen op de radio is een verwaarloosbaar fenomeen

Het Journal of Advertising Research publiceerde in maart een artikel over het bewust vermijden van reclame op de radio. De algemene conclusie luidde dat dit gedrag eerder zeldzaam is, net zoals het zapgedrag.

Lees meer
 

Seen from Space: Arte in Franstalig België, nichetelevisie

Met een inhoud die specifiek gericht is op cultuur, is de kans klein dat Arte een onderdeel wordt van mainstream televisieconsumptie. In Franstalig België is de televisiezender wel populair bij de 55-plussers.

Lees meer
 

JCDecaux onderzoekt wat terug vrij buitenkomen betekent – Part 3

Toen half april een geleidelijke exit in het vizier kwam, wilden ze bij JCDecaux weten welk gevoel mensen hierbij hebben. Deel 1 en 2 van de resultaten werden reeds gepubliceerd. In dit laatste deel staan de vakantieplannen van de Belgen centraal.

Lees meer
 

Live Stream: Covid-19 & the consumers, what happens now?

Twee keer per maand publiceert Serviceplan Group de resultaten van een nationale rondvraag, in samenwerking met PUB, rond de economische impact van Covid-19 in België. De finale resultaten worden bekendgemaakt tijdens een livestream op 4 juni.

Lees meer
 

#Roulartacares voor lezers en adverteerders

[Provided by PUB] Onder de noemer #Roulartacares heeft Roularta Media Group het tijdelijke, maar veelbelovende abonnementeninitiatief ‘mijnmagazines’ op poten gezet. Daarnaast wil Roularta ook Belgische adverteerders een hart onder de riem steken.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

AMMA Research & Innovation (Webinar)
26 mei 2020 | 09:30 - 11:00
CommPass Starters Kit: Who is Who? (Webinar)
28 mei 2020 | 09:00 - 12:30
Click 20: Webinar voor mediaprofessionals
28 mei 2020 | 10:00 - 11:00
C² Virtual Conference “Pressinar” (1)
2 juni 2020 | 12:00 - 13:00
BAM Virtual Classroom: Marketing Basics
4 juni 2020 | 11:00 - 13:00
Covid-19 & the consumers: what happens now? (Livestream)
4 juni 2020 | 15:00 - 16:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.083
  • vakpers: 632
  • dagbladen: 297
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.673
  • radio/TV: 578
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.