MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u al het medianieuws van de afgelopen week.

Voor dagelijks nieuws kan u terecht op www.mediaspecs.be of volg ons op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze zoekmachine vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten informatie en inspiratie over Belgische en Luxemburgse media.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

18/05/2020

Voetbal is weer volop in het nieuws: Topiq maakt een klassement

Topiq, de nieuwe news monitoring tool, presenteert (hele andere) voetbalstatistieken. In maart kwam ook de voetbalwereld tot een noodstop. Nu er weer stilaan perspectief is, komt ook de verslaggeving over de belangrijkste bijzaak ter wereld op gang.

Lees meer
 

UMA Benchmark – Digital Media Investments

De UMA heeft een eerste benchmark berekend met betrekking op de marktaandelen van de digitale kanalen binnen de netto media-investeringen. ‘Digital’ vertegenwoordigt in België een kwart (24,8%) van de media-investeringen door mediabureaus.

Lees meer
 

Sanoma wordt DPG Media Home Deco

De merknaam Sanoma wordt in België geschrapt en alle titels vallen voortaan onder de noemer van DPG Media Home Deco. National Account Manager Nele Keyaert verlaat het bedrijf en kiest voor een nieuwe uitdaging.

Lees meer
 

Dailymotion en Proximus Skynet Advertising verlengen partnerschap en kondigen twee nieuwe reclameformaten aan

Dailymotion is goed voor een inventaris van 65 miljoen instreamvideo’s en 3 miljoen unieke bezoekers in België. De reclameregie Proximus Skynet Advertising stelt nu twee nieuwe verticale reclameformaten voor: Vertical Vue en Vertical Preroll.

Lees meer
 

Clear Channel en JCDecaux hernemen activiteiten

[Provided by PUB] De out-of-home regies Clear Channel en JCDecaux hebben hun activiteiten heropgestart en hebben reeds verschillende campagnes gepland. "Out-of-home is hét medium voor de opheffing van de quarantaine", klinkt het.

Lees meer
 

Plurimedia 2020.1-barometer: LuxMediaHouse bevestigt zijn leiderspositie

TNS Ilres en Kantar Media publiceren het Plurimedia 2020.1-onderzoek, de barometer van de bereikcijfers in Luxemburg. In dit artikel ontdekt u een samenvatting van de belangrijkste resultaten.

Lees meer
 

Wanneer herneemt de regionale pers?

Met de heropstart van vele bedrijven en winkels prikken ook uitgevers van regionale bladen een datum om opnieuw te verschijnen. Wij verzamelden de bevestigde herstartdata in een handig overzicht.

Lees meer
 

Jet Magazine brengt extra editie uit op 14 mei en keert terug op papier op 25 mei

Het Limburgse Jet Magazine van uitgever Mediahuis keert op 25 mei terug, maar eerst mogen lezers van het blad over lifestyle, mode en wonen zich verwachten aan een extra uitgave. Die komt er op donderdag 14 mei in digitale, doorbladerbare vorm.

Lees meer
 

Video-interview met Bart Decoster, Corporate Director Advertising bij Mediahuis

PUB vroeg aan enkele regies hoe zij deze lockdown ervaren, uiteraard vanop afstand, via een video-interview. Deze week is het de beurt aan Bart Decoster, Corporate Director Advertising bij Mediahuis.

Lees meer
 

Anny Schmit is sinds 1 mei Managing Director van Sony Pictures Releasing

Anny Schmit heeft een uitgebreide ervaring in de filmindustrie en wordt nu Managing Director van Sony Pictures. Christine De Groodt gaat na 34 jaar met rust. Deirdre Keustermans wordt interim marketingdirecteur.

Lees meer
 

CSA-rapport: De media lijden onder de crisis en hopen op steun van de overheid

Volgens het rapport lijden de Franstalige media zwaar onder het coronavirus. De tv- en radiozenders hopen dan ook op steun van de overheid en suggereren maatregelen om het evenwicht met de GAFAN te herstellen.

Lees meer
 

PUB activeert de reclamemarkt: Vooruit met de geit

Bij PUB zijn ze ervan overtuigd dat communicatie de motor zal zijn van de herneming van de economie en dat media hier een cruciale rol in zullen spelen. Met de actie 'Vooruit met de geit' wil PUB de reclamemarkt activeren.

Lees meer
 

Digimedia publiceert Full Report 2020, een overzicht van de Belgische digitale industrie

Het Full Report biedt een overzicht van de Belgische digitale industrie. Naast interviews met adverteerders, een lijst met nieuwe klanten en de beste campagnes van de Mixx Awards, bevat het rapport ook getuigenissen van directies van agentschappen.

Lees meer
 

Boris Agency lanceert een app om spelers en supporters live bij elkaar te brengen

Om de huidige sportleemte op te vullen, ontwikkelde het internationale marketingbureau Wasserman - Boris Agency de CrowdAmp-app. Die moet het fans mogelijk maken live hun favoriete team aan te moedigen.

Lees meer
 

Veilige heropstart eventsector komt dichterbij dankzij slimme samenwerking aan ‘Event Risk Model’

Alle sectoren zoeken naar richtlijnen en instrumenten om de exit uit de lockdown te begeleiden, ook de eventsector. De voorbije weken werkten verschillende partijen daarom samen aan een instrument om de eventsector veilig te laten heropstarten.

Lees meer
 

BOA Awards uitgesteld naar 2021, Best of Content Night vervangen door Best of Content Annual

De ACC heeft beslist om haar 30ste editie van de Best of Activation Awards uit te stellen naar volgend jaar. Custo besliste om de beste content marketingcampagnes en -tools van het afgelopen jaar te bundelen in een Best of Content Annual.

Lees meer
 

De juryvoorzitters van de IAB MIXX Awards zijn bekend

De voorbereidingen voor de IAB MIXX Awards, die in oktober plaatsvinden, zijn volop aan de gang. De namen van de vier juryvoorzitters werden ondertussen ook bekendgemaakt: Valérie Bracke, Laurent Deramaix, Corinne Verstraete en Alain Mayné.

Lees meer
 

Wat zegt u… een pressinar?

Kris Poté is vicepresident bij Capgemini en voorzitter van CSquare Communication Community. Hij geeft in dit artikel enkele praktische tips voor het gebruik van virtuele meeting apps voor persbriefings-op-afstand, de zogeheten 'pressinars'.

Lees meer
 

MediaCom wint het budget van Duracell

Na een pitch heeft MediaCom het budget van Duracell gewonnen. België is een belangrijke markt voor Duracell, met een productiefaciliteit in Aarschot. De eerste campagne van MediaCom zal in mei starten.

Lees meer
 

Seen from Space: CIM Consumer Decision Journey, close-up van de touchpoints

Het CIM maakte de resultaten bekend van de Consumer Decision Journey. Een onderzoek waarin persbereik, attitudes en consumptiegedrag en de bronnen van consumenten voor hun aankoopbeslissingen gecombineerd werden.

Lees meer
 

Seen from Space: Belgen nogal gerust in hun media

Uit de resultaten van de Trust in Media Barometer van de European Broadcasting Union blijkt dat de traditionele media in België een heel goed rapport kunnen voorleggen. 30% van de respondenten verklaart een groot vertrouwen te hebben in deze media.

Lees meer
 

H/commerce (Havas Village): onderzoek naar het consumptiegedrag van de Belgen tijdens de lockdown

Meer dan 8 Belgen op 10 zijn merken dankbaar dat ze de veiligheidsmaatregelen strikt toepassen. Toch is 57% bang om aan te schuiven en 63% om besmet te geraken tijdens het winkelen. Dat blijkt uit een onderzoek van H/commerce bij 500 Belgen.

Lees meer
 

PUB en Auxipress publiceren wekelijkse coronawidget

In deze crisisperiode bundelen PUB en Auxipress hun krachten om elke week een widget aan te bieden in verband met het coronavirus.

Lees meer
 

JCDecaux onderzoekt wat terug vrij buitenkomen betekent – Part 2

Nu een geleidelijke exit is gestart, wou JCDecaux weten welk gevoel mensen hierbij precies hebben, waarnaar ze verlangen en hoe ze de toekomst zien. Deel 1 van de resultaten werd vorige week gepubliceerd, nu volgt een tweede reeks bevindingen.

Lees meer
 

“Heroes” van de week: een standbeeld voor het zorgpersoneel

JCDecaux, Lijncom en Publifer daagden creatief talent uit om een beroep dat een hero-status verdient in de kijker te zetten via een digitale animatie. De creatie "Aan onze helden" van het productiehuis DoubleDouble is de laureaat van deze week.

Lees meer
 

Video-interview met Michel Mabille, commercieel directeur bij ProduPress

PUB vroeg aan enkele regies hoe zij deze lockdown ervaren, uiteraard vanop afstand, via een video-interview. Deze week is het de beurt aan Michel Mabille, commercieel directeur bij ProduPress Advertising.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

AMMA Research & Innovation (Webinar)
26 mei 2020 | 09:30 - 11:00
CommPass Starters Kit: Who is Who? (Webinar)
28 mei 2020 | 09:00 - 12:30
Click 20: Webinar voor mediaprofessionals
28 mei 2020 | 10:00 - 11:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.707 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.088
  • vakpers: 637
  • dagbladen: 299
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.165
  • digitaal: 1.691
  • radio/TV: 579
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.