MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Stap voor stap laten we de lockdown achter ons. Ook heel wat regionale bladen zijn inmiddels opnieuw verschenen of zijn dit op korte termijn van plan.

Zo kunnen ook de mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten hun job weer op volle kracht opnemen. De MediaSpecs Database kan hiervoor een handig hulpmiddel zijn: het bevat onder andere de reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens van alle media.

In deze nieuwsbrief vindt u naar goede gewoonte het medianieuws van de afgelopen week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

11/05/2020

Wanneer herneemt de regionale pers?

Met de heropstart van vele bedrijven en winkels prikken ook uitgevers van regionale bladen een datum om opnieuw te verschijnen. Wij verzamelden de bevestigde herstartdata in een handig overzicht.

Lees meer
 

Topiq, de nieuwe news monitoring tool, analyseert de artikels over drie Belgische banken – Nu met “Share of Voice” feature

Topiq is een digitale tool die news content opspoort, analyseert en verwerkt tot een inzichtelijk dashboard met nieuws, trends, insights en analyses. Deze week analyseert Topiq drie Belgische grootbanken (BNP Paribas Fortis, KBC en Belfius).

Lees meer
 

7Dimanche keert terug voor Moederdag

Vanaf zondag 10 mei vinden Franstalige lezers hun 7Dimanche opnieuw bij de bakker. De gratis krant van de Groupe Vlan zal voor een keer niet als zeven aparte edities verschijnen, maar als één nationale uitgave.

Lees meer
 

Metro terug in de displays vanaf 2 juni

Mass Transit Media heeft, in samenspraak met distributiepartners NMBS en MIVB, beslist om Metro vanaf dinsdag 2 juni terug te verspreiden. Bij de opstart verschijnt de gratis krant op dinsdag en vrijdag en ligt de focus op content-rubrieken.

Lees meer
 

DPG Media helemaal klaar voor “#dezomervan2020” 

DPG Media is klaar voor de zomer. Het wordt een speciale editie waarin veel Vlamingen dichtbij huis zullen vertoeven. Met haar merken wil DPG Media deze zomer Vlaanderen blijven verbinden en partners bijstaan in hun heropstart na de crisis.

Lees meer
 

Produpress breidt advertentiemogelijkheden uit

Produpress Advertising biedt adverteerders twee nieuwe packs aan tot eind juni. Het 'Automotive Back to Business Pack' is specifiek voor de automotive sector, het 'Back to Business Programmatic Offer' is meer retailgericht.

Lees meer
 

Het e-magazine, een antwoord op de crisis?

Gicom heeft op enkele weken tijd een aantal nieuwe digitale magazines gelanceerd: het wekelijkse “You & Me” voor de Tom&Co-dierenliefhebbers, een moederdag-shoppingeditie voor Vanden Borre en een inspirationeel e-magazine voor Galeria Inno.

Lees meer
 

LN24 voert reorganisatie door en verwerft nieuwe middelen

De Franstalige nieuwszender LN24 voert een grondige reorganisatie door. Philippe Lhomme wordt de nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur. De zender krijgt ook extra middelen van aandeelhouders Belfius en Besix.

Lees meer
 

Gloednieuw Woestijnvis-format De Container Cup meteen verkocht aan Amerika en Frankrijk

Het nieuwste VIER-programma De Container Cup, waarin Belgische topatleten en Bekende Vlamingen het tegen elkaar opnemen in een unieke zevenkamp, doet het uitstekend, boven zendergemiddelde op VIER. Nu al belangstelling van buitenlandse producenten.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Algemene vergadering Apache: meerderheid keurt herstelplan goed

Op een bijzondere algemene vergadering van nieuwswebsite Apache heeft een grote meerderheid het herstelplan goedgekeurd. Apache gaat voor een inhoudelijke verbreding en lanceert binnenkort ook een nieuwe website.

Lees meer
 

SBS en Happiness zetten Belgische merken in de schijnwerpers in ‘Het Belgische Reclameblok’

SBS lanceert samen met het reclamebureau Happiness 'Het Belgische Reclameblok'. Het betreft een reclameblok waarin uitsluitend Belgische adverteerders te zien zullen zijn en kijkers worden opgeroepen om Belgisch te kopen.

Lees meer
 

Video-interview met Saskia Schatteman, CEO van Var

PUB vroeg aan enkele regies hoe zij deze lockdown ervaren, uiteraard vanop afstand, via een video-interview. Deze week is het de beurt aan Saskia Schatteman, CEO van Var.

Lees meer
 

Moizo steunt de vzw In4Care met gepersonaliseerde video call achtergrond

Moizo Communicatie ontwikkelde een eenvoudige, maar zeer efficiënte bedrijfstool: een gepersonaliseerde video call achtergrond op maat. Via de commercialisering wil Moizo een ondersteuning bieden aan de vzw In4Care, 'brug tussen zorg en innovatie'.

Lees meer
 

“Heroes” van de week: postbodes, bejaardenhelpers, kassiersters en verplegend personeel

Lijncom, Publifer en JCDecaux daagden creatief talent uit om hun favoriete beroep in de kijker te zetten via een digitale animatie. Deze week viel de keuze op de creatie van het agentschap THINKNTALK.

Lees meer
 

Loop’d lanceert het 3D-hologram

De OOH-regie Loop'd, gespecialiseerd in spiegelreclame, breidt zijn advertentiemogelijkheden verder uit met het 3D-hologram. Momenteel zet Loop'd in op twee formaten. Olcay Belgium is het eerste bedrijf dat de hologram geleverd kreeg.

Lees meer
 

Marc Fauconnier en Stef Selfslagh richten consultancybedrijf F+S op

Fauconnier+Selfslagh zal analyse en creativiteit combineren om de waarde van merken te vergroten. Het bureau zal nauw samenwerken met de sterkhouders binnen bedrijven en doelgericht partnerships aangaan met externe deskundigen.

Lees meer
 

Interpublic Group lanceert Matterkind

Kinesso, de cel van Interpublic Group gespecialiseerd in marketing- en mediatechnologieën, lanceert Matterkind, een media-activatieoplossing die de grenzen van de optimalisatie verlegt door voorrang te geven aan de gebruikerservaring.

Lees meer
 

Corona bedreigt onafhankelijke radio’s en DAB+ in Franstalig België

De Fédération RadioZ, dat een 30-tal onafhankelijke radio's samenbrengt, publiceert de resultaten van een onderzoek en slaat alarm over het voortbestaan van deze radio's. Door de coronacrisis zullen sommige verdwijnen of DAB+ moeten opdoeken.

Lees meer
 

Onderzoek legt impact van coronacrisis op de communicatiesector bloot

ACC hield een enquête bij haar leden om de gevolgen van de coronacrisis te onderzoeken. Uit de resultaten blijkt dat meer dan 80% van de communicatiebureaus een terugval zag in de activiteiten, maar er wel grote verschillen zijn per 'type' bureau.

Lees meer
 

UBA ledenenquête over de impact van Covid-19

UBA deed tussen 14 en 23 april een enquête over de impact van de coronacrisis bij haar leden. Er namen 64 bedrijven uit 15 verschillende sectoren deel aan het onderzoek.

Lees meer
 

Seen from Space: TV vs online of de ‘in’ vs ‘out’ target polemiek

Het uitgebreide document 'A Year in TV', uitgegeven door Thinkbox in het Verenigd Koninkrijk, maakt een vergelijking van de prestaties op een moeilijk bereikbaar segment voor reclame: de leeftijdsgroep 16-34 jaar.

Lees meer
 

Seen from Space: Het coronamomentum van LN24?

Nieuwszender LN24 zag zijn bereik en penetratie sterk toenemen tijdens de lockdown. De grote vraag voor de zender is in welke mate het gewijzigde gedrag van tijdens de coronacrisis zal aanhouden eens de lockdown voorbij is.

Lees meer
 

JCDecaux onderzoekt wat terug vrij buitenkomen betekent – Part 1

Nu een geleidelijke exit is gestart, wou JCDecaux weten welk gevoel mensen hierbij precies hebben, waarnaar ze verlangen en hoe ze de toekomst zien. De regie legde online een aantal vragen voor aan 400 mensen, representatief voor de Belux-bevolking.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Masterclass: Digital Effectiveness (Webinar)
12 mei 2020 | 09:00 - 12:30
C² Online Training: Strategic planning for corporate affairs
12 mei 2020 | 12:00 - 13:30
IAB Europe & Kantar: Impact of Covid-19 on consumer behaviour, attitudes and expectations (Webinar)
13 mei 2020 | 15:00 - 16:00
CommPass Masterclass: Programmatic in de praktijk (Webinar)
14 mei 2020 | 09:00 - 12:30
FAM 30′ Apero Session with Karima Ghozzi
14 mei 2020 | 20:00 - 20:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.707 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.088
  • vakpers: 637
  • dagbladen: 299
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.165
  • digitaal: 1.691
  • radio/TV: 579
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.