Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Stap voor stap laten we de lockdown achter ons. Ook heel wat regionale bladen zijn inmiddels opnieuw verschenen of zijn dit op korte termijn van plan.
Zo kunnen ook de mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten hun job weer op volle kracht opnemen. De MediaSpecs Database kan hiervoor een handig hulpmiddel zijn: het bevat onder andere de reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens van alle media.
In deze nieuwsbrief vindt u naar goede gewoonte het medianieuws van de afgelopen week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
11/05/2020
|
|
|
|
|
|
Met de heropstart van vele bedrijven en winkels prikken ook uitgevers van regionale bladen een datum om opnieuw te verschijnen. Wij verzamelden de bevestigde herstartdata in een handig overzicht.
Lees meer
|
|
|
|
Topiq is een digitale tool die news content opspoort, analyseert en verwerkt tot een inzichtelijk dashboard met nieuws, trends, insights en analyses. Deze week analyseert Topiq drie Belgische grootbanken (BNP Paribas Fortis, KBC en Belfius).
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf zondag 10 mei vinden Franstalige lezers hun 7Dimanche opnieuw bij de bakker. De gratis krant van de Groupe Vlan zal voor een keer niet als zeven aparte edities verschijnen, maar als één nationale uitgave.
Lees meer
|
|
|
|
Mass Transit Media heeft, in samenspraak met distributiepartners NMBS en MIVB, beslist om Metro vanaf dinsdag 2 juni terug te verspreiden. Bij de opstart verschijnt de gratis krant op dinsdag en vrijdag en ligt de focus op content-rubrieken.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media is klaar voor de zomer. Het wordt een speciale editie waarin veel Vlamingen dichtbij huis zullen vertoeven. Met haar merken wil DPG Media deze zomer Vlaanderen blijven verbinden en partners bijstaan in hun heropstart na de crisis.
Lees meer
|
|
|
|
Produpress Advertising biedt adverteerders twee nieuwe packs aan tot eind juni. Het 'Automotive Back to Business Pack' is specifiek voor de automotive sector, het 'Back to Business Programmatic Offer' is meer retailgericht.
Lees meer
|
|
|
|
Gicom heeft op enkele weken tijd een aantal nieuwe digitale magazines gelanceerd: het wekelijkse “You & Me” voor de Tom&Co-dierenliefhebbers, een moederdag-shoppingeditie voor Vanden Borre en een inspirationeel e-magazine voor Galeria Inno.
Lees meer
|
|
|
|
De Franstalige nieuwszender LN24 voert een grondige reorganisatie door. Philippe Lhomme wordt de nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur. De zender krijgt ook extra middelen van aandeelhouders Belfius en Besix.
Lees meer
|
|
|
|
Het nieuwste VIER-programma De Container Cup, waarin Belgische topatleten en Bekende Vlamingen het tegen elkaar opnemen in een unieke zevenkamp, doet het uitstekend, boven zendergemiddelde op VIER. Nu al belangstelling van buitenlandse producenten.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Op een bijzondere algemene vergadering van nieuwswebsite Apache heeft een grote meerderheid het herstelplan goedgekeurd. Apache gaat voor een inhoudelijke verbreding en lanceert binnenkort ook een nieuwe website.
Lees meer
|
|
|
|
SBS lanceert samen met het reclamebureau Happiness 'Het Belgische Reclameblok'. Het betreft een reclameblok waarin uitsluitend Belgische adverteerders te zien zullen zijn en kijkers worden opgeroepen om Belgisch te kopen.
Lees meer
|
|
|
|
PUB vroeg aan enkele regies hoe zij deze lockdown ervaren, uiteraard vanop afstand, via een video-interview. Deze week is het de beurt aan Saskia Schatteman, CEO van Var.
Lees meer
|
|
|
|
Moizo Communicatie ontwikkelde een eenvoudige, maar zeer efficiënte bedrijfstool: een gepersonaliseerde video call achtergrond op maat. Via de commercialisering wil Moizo een ondersteuning bieden aan de vzw In4Care, 'brug tussen zorg en innovatie'.
Lees meer
|
|
|
|
Lijncom, Publifer en JCDecaux daagden creatief talent uit om hun favoriete beroep in de kijker te zetten via een digitale animatie. Deze week viel de keuze op de creatie van het agentschap THINKNTALK.
Lees meer
|
|
|
|
De OOH-regie Loop'd, gespecialiseerd in spiegelreclame, breidt zijn advertentiemogelijkheden verder uit met het 3D-hologram. Momenteel zet Loop'd in op twee formaten. Olcay Belgium is het eerste bedrijf dat de hologram geleverd kreeg.
Lees meer
|
|
|
|
Fauconnier+Selfslagh zal analyse en creativiteit combineren om de waarde van merken te vergroten. Het bureau zal nauw samenwerken met de sterkhouders binnen bedrijven en doelgericht partnerships aangaan met externe deskundigen.
Lees meer
|
|
|
|
Kinesso, de cel van Interpublic Group gespecialiseerd in marketing- en mediatechnologieën, lanceert Matterkind, een media-activatieoplossing die de grenzen van de optimalisatie verlegt door voorrang te geven aan de gebruikerservaring.
Lees meer
|
|
|
|
|
De Fédération RadioZ, dat een 30-tal onafhankelijke radio's samenbrengt, publiceert de resultaten van een onderzoek en slaat alarm over het voortbestaan van deze radio's. Door de coronacrisis zullen sommige verdwijnen of DAB+ moeten opdoeken.
Lees meer
|
|
|
|
ACC hield een enquête bij haar leden om de gevolgen van de coronacrisis te onderzoeken. Uit de resultaten blijkt dat meer dan 80% van de communicatiebureaus een terugval zag in de activiteiten, maar er wel grote verschillen zijn per 'type' bureau.
Lees meer
|
|
|
|
UBA deed tussen 14 en 23 april een enquête over de impact van de coronacrisis bij haar leden. Er namen 64 bedrijven uit 15 verschillende sectoren deel aan het onderzoek.
Lees meer
|
|
|
|
Het uitgebreide document 'A Year in TV', uitgegeven door Thinkbox in het Verenigd Koninkrijk, maakt een vergelijking van de prestaties op een moeilijk bereikbaar segment voor reclame: de leeftijdsgroep 16-34 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Nieuwszender LN24 zag zijn bereik en penetratie sterk toenemen tijdens de lockdown. De grote vraag voor de zender is in welke mate het gewijzigde gedrag van tijdens de coronacrisis zal aanhouden eens de lockdown voorbij is.
Lees meer
|
|
|
|
Nu een geleidelijke exit is gestart, wou JCDecaux weten welk gevoel mensen hierbij precies hebben, waarnaar ze verlangen en hoe ze de toekomst zien. De regie legde online een aantal vragen voor aan 400 mensen, representatief voor de Belux-bevolking.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
12 mei 2020 | 09:00 - 12:30
|
12 mei 2020 | 12:00 - 13:30
|
13 mei 2020 | 15:00 - 16:00
|
14 mei 2020 | 09:00 - 12:30
|
14 mei 2020 | 20:00 - 20:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.707 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.088
- vakpers: 637
- dagbladen: 299
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.165
- digitaal: 1.691
- radio/TV: 579
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|