|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
20/04/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
JCDecaux, Lijncom en Publifer slaan de handen in elkaar en roepen creatieve agentschappen op om de ‘helden’ van deze crisis te bedanken via hun digitale OOH-schermen. De gekozen creaties zullen verschijnen in de belangrijkste NMBS-stations.
Lees meer
|
|
|
|
In Nederland heeft de Autoriteit Consument & Markt geen bezwaar tegen de overname van Sanoma Media Nederland door DPG Media Nederland. De CEO van DPG Media, Erik Roddenhof, verwacht dat de overname eind april volledig afgerond zal zijn.
Lees meer
|
|
|
|
Op 17 april wordt Luxemburger Wort verdeeld onder alle huishoudens in het Groothertogdom. Het doel is om het redactionele werk van de journalisten in de kijker te zetten. Voor adverteerders is het een kans om de ganse bevolking te bereiken.
Lees meer
|
|
|
|
Business AM wil in deze coronacrisis ondernemers en business leaders ondersteunen. Daarom reserveert het 1.000.000 views voor bedrijven met positieve ‘crisis-communicatie’.
Lees meer
|
|
|
|
Door de wisselende omstandigheden tijdens de coronacrisis biedt Moizo Media een flexibele formule: een vrijblijvende optie op advertentieruimte in de zomeredities van de wandel- en fietsmagazines Op Weg en Sportief met de Wandelvogel.
Lees meer
|
|
|
|
PubliNieuws pakt de draad weer op na de recente coronapauze. Lezers mogen de eerstvolgende uitgave van de huis-aan-huiskrant verwachten op 4 mei. Nadien volgt een aangepaste planning om vanaf 10 augustus opnieuw wekelijks in de bus te zitten.
Lees meer
|
|
|
|
"Op Joe - Best Of Belgium zal je 24/7 de beste Belgische muziek horen", zegt Alain Claes, hoofd muziek bij Joe. De digitale zender wordt op 15 april gelanceerd.
Lees meer
|
|
|
|
NRJ geeft in Shout Out met Emma Salden vanaf 20 april tot eind mei twee uur zendtijd aan clubs, verenigingen en sportbendes. Zij kunnen NRJ laten weten wie uit het verenigingsleven een extra shout out verdient.
Lees meer
|
|
|
|
Met 6 reuzenpralinedozen en meer dan 700 gepersonaliseerde leveringen bezorgt Moving Ideas voor Leonidas 5 miljoen paaseitjes aan rusthuisbewoners en verzorgend personeel en patiënten in ziekenhuizen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
PUB vroeg aan enkele regies hoe zij deze lockdown ervaren, uiteraard vanop afstand, via een video-interview. Na Denis Masquelier vorige week, is het nu de beurt aan Philippe Belpaire, general manager bij Roularta Media.
Lees meer
|
|
|
|
Whyte Corporate Affairs en het peilinginstituut Dedicated hebben tijdens het paasweekend een enquête gehouden bij 1.500 Belgen, waarin ze peilden naar het oordeel van de Belgen over de communicatie van de hoofdrolspelers tijdens de coronacrisis.
Lees meer
|
|
|
|
Antonio Guterres, de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, wil dat sociale media meer inspanningen doen tegen fake news over de coronacrisis. In een videoboodschap heeft hij het over een "gevaarlijke epidemie van desinformatie".
Lees meer
|
|
|
|
Covid-19 heeft nieuwsmedia in crisismodus gebracht en dat leidde tot verminderingen van het personeelsbestand, ook bij journalisten. Volgens de VVJ, de Vlaamse Vereniging van Journalisten, mist elke besparing op nieuwsredacties nu echter elke grond.
Lees meer
|
|
|
|
Elf Vlaamse media en denktanks lanceren via #BeterNaCorona een oproep tot debat over de heropbouw na de coronapandemie. Na de crisis moet het voor hen socialer en ecologischer. Ze distilleerden daarom zeven werkterreinen en roepen op tot voorstellen.
Lees meer
|
|
|
|
Radio is momenteel meer dan ooit een trouwe compagnon voor veel Vlamingen. Dat blijkt uit recent onderzoek van de VRT-studiedienst, waarin het radioluisteren sinds de start van de coronacrisis geanalyseerd werd.
Lees meer
|
|
|
|
In deze crisisperiode bundelen PUB en Auxipress hun krachten om elke week een widget aan te bieden in verband met het coronavirus.
Lees meer
|
|
|
|
Ter gelegenheid van haar 20ste verjaardag stelt UPR Agency in deze moeilijke tijden haar 360° expertise ten dienste van jonge merken en start-ups. De 202020-actie staat open voor jonge bedrijven en merken uit alle sectoren, zowel B2C als B2B.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatiebureau Outsource Communications heeft een eigen magazine gepubliceerd, dat gratis wordt thuisgestuurd aan MarCom-professionals. "Voor onze 25ste verjaardag een mooi jubileumcadeau aan onszelf", aldus managing director Katleen Peeters.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
21 april 2020 | 18:00 - 21:30
|
22 april 2020 | 12:00 - 13:00
|
24 april 2020 | 09:30 - 12:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.707 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.088
- vakpers: 637
- dagbladen: 299
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.165
- digitaal: 1.691
- radio/TV: 579
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|