MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Stap 1 is gezet – Volgen de adverteerders?

Beste mediavrienden,

Geen grote zomerfestivals dit jaar, maar doe-het-zelfzaken en tuincentra mogen wel weer open. Welke sectoren volgen in de komende weken en maanden?

Wil u adverteren rond thema’s als doe-het-zelf, tuinieren, tuinontwerp of zelfs landbouw? Neem dan zeker een kijkje in onze database voor de beschikbare media en redactionele specials.

Of wil u onze helden bedanken? Klik dan door naar de zorgsector, transport, distributie of bpost.

Klik hier voor meer info over onze database of contacteer ons voor een proeflogin.

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.
Voor dagelijks nieuws kan u terecht op www.mediaspecs.be of volg ons op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

20/04/2020

Oproep aan creatieve agentschappen: bedank onze ‘Heroes’ via digital OOH

JCDecaux, Lijncom en Publifer slaan de handen in elkaar en roepen creatieve agentschappen op om de ‘helden’ van deze crisis te bedanken via hun digitale OOH-schermen. De gekozen creaties zullen verschijnen in de belangrijkste NMBS-stations.

Lees meer
 

Overname van Nederlandse activiteiten Sanoma door DPG Media Nederland krijgt groen licht

In Nederland heeft de Autoriteit Consument & Markt geen bezwaar tegen de overname van Sanoma Media Nederland door DPG Media Nederland. De CEO van DPG Media, Erik Roddenhof, verwacht dat de overname eind april volledig afgerond zal zijn.

Lees meer
 

Luxemburger Wort in heel Luxemburg verdeeld

Op 17 april wordt Luxemburger Wort verdeeld onder alle huishoudens in het Groothertogdom. Het doel is om het redactionele werk van de journalisten in de kijker te zetten. Voor adverteerders is het een kans om de ganse bevolking te bereiken.

Lees meer
 

Business AM geeft 1.000.000 gratis views om initiatieven van ondernemers en business leaders te ondersteunen

Business AM wil in deze coronacrisis ondernemers en business leaders ondersteunen. Daarom reserveert het 1.000.000 views voor bedrijven met positieve ‘crisis-communicatie’.

Lees meer
 

Moizo Media biedt vrijblijvende opties aan op de zomeredities van de wandel- en fietsmagazines

Door de wisselende omstandigheden tijdens de coronacrisis biedt Moizo Media een flexibele formule: een vrijblijvende optie op advertentieruimte in de zomeredities van de wandel- en fietsmagazines Op Weg en Sportief met de Wandelvogel.

Lees meer
 

PubliNieuws terug in de bus vanaf 4 mei

PubliNieuws pakt de draad weer op na de recente coronapauze. Lezers mogen de eerstvolgende uitgave van de huis-aan-huiskrant verwachten op 4 mei. Nadien volgt een aangepaste planning om vanaf 10 augustus opnieuw wekelijks in de bus te zitten.

Lees meer
 

Joe ondersteunt #playlocal en lanceert nieuwe radiozender Joe Best of Belgium

"Op Joe - Best Of Belgium zal je 24/7 de beste Belgische muziek horen", zegt Alain Claes, hoofd muziek bij Joe. De digitale zender wordt op 15 april gelanceerd.

Lees meer
 

Jongerenzender NRJ geeft zendtijd aan verenigingen: Shout Out, vanaf maandag 20 april

NRJ geeft in Shout Out met Emma Salden vanaf 20 april tot eind mei twee uur zendtijd aan clubs, verenigingen en sportbendes. Zij kunnen NRJ laten weten wie uit het verenigingsleven een extra shout out verdient.

Lees meer
 

Moving Ideas levert 5 miljoen paaseitjes voor Leonidas

Met 6 reuzenpralinedozen en meer dan 700 gepersonaliseerde leveringen bezorgt Moving Ideas voor Leonidas 5 miljoen paaseitjes aan rusthuisbewoners en verzorgend personeel en patiënten in ziekenhuizen.

Lees meer
 

Video-interview met Philippe Belpaire, general manager bij Roularta Media

PUB vroeg aan enkele regies hoe zij deze lockdown ervaren, uiteraard vanop afstand, via een video-interview. Na Denis Masquelier vorige week, is het nu de beurt aan Philippe Belpaire, general manager bij Roularta Media.

Lees meer
 

Communicatieadviesbureau Whyte Corporate Affairs onderzoekt het vertrouwen in de politieke leiders

Whyte Corporate Affairs en het peilinginstituut Dedicated hebben tijdens het paasweekend een enquête gehouden bij 1.500 Belgen, waarin ze peilden naar het oordeel van de Belgen over de communicatie van de hoofdrolspelers tijdens de coronacrisis.

Lees meer
 

VN-baas waarschuwt voor “epidemie van fake news” tijdens coronacrisis

Antonio Guterres, de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, wil dat sociale media meer inspanningen doen tegen fake news over de coronacrisis. In een videoboodschap heeft hij het over een "gevaarlijke epidemie van desinformatie".

Lees meer
 

De media zijn in crisismodus door Covid-19: journalistiek werk staat onder druk

Covid-19 heeft nieuwsmedia in crisismodus gebracht en dat leidde tot verminderingen van het personeelsbestand, ook bij journalisten. Volgens de VVJ, de Vlaamse Vereniging van Journalisten, mist elke besparing op nieuwsredacties nu echter elke grond.

Lees meer
 

Progressieve media en denktanks willen debat over heropbouw lanceren: oproep tot “Green New Deal”

Elf Vlaamse media en denktanks lanceren via #BeterNaCorona een oproep tot debat over de heropbouw na de coronapandemie. Na de crisis moet het voor hen socialer en ecologischer. Ze distilleerden daarom zeven werkterreinen en roepen op tot voorstellen.

Lees meer
 

1 op 4 Vlamingen luistert meer naar radio tijdens coronacrisis

Radio is momenteel meer dan ooit een trouwe compagnon voor veel Vlamingen. Dat blijkt uit recent onderzoek van de VRT-studiedienst, waarin het radioluisteren sinds de start van de coronacrisis geanalyseerd werd.

Lees meer
 

PUB en Auxipress publiceren wekelijkse widget over het coronavirus

In deze crisisperiode bundelen PUB en Auxipress hun krachten om elke week een widget aan te bieden in verband met het coronavirus.

Lees meer
 

UPR Agency: 202020-actie schenkt communicatieadvies aan jonge merken en startende bedrijven

Ter gelegenheid van haar 20ste verjaardag stelt UPR Agency in deze moeilijke tijden haar 360° expertise ten dienste van jonge merken en start-ups. De 202020-actie staat open voor jonge bedrijven en merken uit alle sectoren, zowel B2C als B2B.

Lees meer
 

Outsource Communications maakt een eigen magazine

Communicatiebureau Outsource Communications heeft een eigen magazine gepubliceerd, dat gratis wordt thuisgestuurd aan MarCom-professionals. "Voor onze 25ste verjaardag een mooi jubileumcadeau aan onszelf", aldus managing director Katleen Peeters.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

BAM Virtual Classroom: Marketing 4.0
21 april 2020 | 18:00 - 21:30
C² Workshop (Webinar): How to act as a professional consultant?
22 april 2020 | 12:00 - 13:00
Effie Info Class (Webinar)
24 april 2020 | 09:30 - 12:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.707 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.088
  • vakpers: 637
  • dagbladen: 299
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.165
  • digitaal: 1.691
  • radio/TV: 579
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.