Oude normaal, nieuwe normaal. Welke “normaal”?
Beste mediavrienden,
Het oude normaal komt nooit meer terug, op het nieuwe normaal zullen we nog een tijdje moeten wachten.
We weten enkel iets over het “normaal van de dag”. Vandaag zijn heel wat bedrijven en sectoren actief. Consumenten hebben heel specifieke interesses. Dit is een totaal nieuwe context voor communicatie en reclame.
Om de economische schade te beperken kunnen we vandaag samenwerken, en adverteren hoort daar bij. De media zijn er klaar voor.
Lees hieronder het nieuws over de media van de afgelopen dagen.
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
14/04/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
Alle reclamemedia - zowel print, digitaal als audiovisueel - zijn terug te vinden in de MediaSpecs Database met tarieven, contactgegevens, kalenders en alle andere info die u nodig hebt voor uw mediaplan of perslijst.
Lees meer
|
|
|
|
UBA en de Belgische media roepen de federale overheid op om een systeem van fiscale incentives in te voeren – zoals in Italië – door aan adverteerders een belastingkrediet of investeringsaftrek toe te kennen voor reclame-investeringen.
Lees meer
|
|
|
|
Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group, maakt in een open brief duidelijk dat Roularta met man en macht blijft werken aan zijn mediamerken. Met de actie #kooplokaal wil het daarnaast ook adverteerders een hart onder de riem steken.
Lees meer
|
|
|
|
WE MEDIA, de Belgische magazinefederatie, riep uitgevers en hun regies op om Belgische adverteerders te ondersteunen. Meer dan 140 magazinetitels zetten hun schouders onder de actie #kooplokaal.
Lees meer
|
|
|
|
Op 27 maart lanceerden Mediahuis, IPM, Pebble Media en Skynet 'Samen Impact', waarbij de regies gratis online banners geven aan lokale handelaars. Na 10 dagen werden er al 900 aanvragen geregistreerd waardoor de campagne wordt verlengd tot eind mei.
Lees meer
|
|
|
|
Xtra Social is een vorm van social advertising waarbij een bestaande social media post doorgeplaatst wordt in de vertrouwde en gecontroleerde redactionele omgeving van HLN, 7sur7 en/of De Morgen.
Lees meer
|
|
|
|
Trends en Trends-Tendances, beide business-magazines van Roularta Media Group, lanceren elk een eigen podcast. Beide redacties willen hun lezers via alle mogelijke kanalen informeren en adviseren over de coronacrisis.
Lees meer
|
|
|
|
Het nieuwe radiokanaal Héros is gericht aan het medisch personeel en zal alle initiatieven en oproepen tot solidariteit in Frankrijk en België verzamelen en verspreiden. De zender is beschikbaar op alle NRJ-platformen, websites en applicaties.
Lees meer
|
|
|
|
Een jaar geleden weigerde Google de Franse uitgevers te betalen voor hun inhoud. Het krijgt nu 3 maanden de tijd om met hen te onderhandelen. De onderhandelingen moeten uitmonden in "een voorstel van vergoeding van de kant van Google".
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het Belgische medialandschap bevindt zich in een zeer uitdagende periode. UBA wil solidariteit voorop stellen en peilde bij regies en uitgevers naar de initiatieven die worden aangeboden.
Lees meer
|
|
|
|
Het CIM wenst de markt op de hoogte te houden van de impact van de coronacrisis op zijn studies.
Lees meer
|
|
|
|
De Koning Boudewijnstichting, de Vlaamse Ouderenraad en Vlaams minister Wouter Beke willen geïsoleerde ouderen twee maanden lang de kans geven om op de hoogte te blijven van alle familienieuws via een papieren krant die bij hen in de bus valt.
Lees meer
|
|
|
|
Advertenties in de zomernummers van Pasar Magazine genieten 25% korting én je krijgt er een gratis online advertentie bovenop. De volgende nummers van het magazine zullen helemaal in het teken staan van reizen en uitstapjes in eigen land.
Lees meer
|
|
|
|
Omwille van het coronavirus werden veel wielerwedstrijden van het Vlaamse voorjaar, waaronder ook de Ronde van Vlaanderen, uitgesteld of zelfs afgelast. Sporza en Flanders Classics organiseerden dan maar een virtuele editie van 'Vlaanderens Mooiste'.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse overheid en Euromobile, in samenwerking met Kinetic, Mindshare en FamousGrey, zullen tot midden mei de belangrijkste regels in de strijd tegen het coronavirus in de verf zetten met 9 voertuigen aan 9 natuurgebieden.
Lees meer
|
|
|
|
Volgens Dr. Oetker en MediaCom kun je ook nu een aanwezigheid bekomen die volledig strookt met het dagelijkse leven in deze crisisperiode. De communicatie op tv wordt daarom gewoon verdergezet met een spot rond een virtueel pizzadiner.
Lees meer
|
|
|
|
Dries Vereecke, Brand Manager bij Het Nieuwsblad, neemt met onmiddellijke ingang de functie van Marketing Director op binnen het directieteam van Mediahuis België.
Lees meer
|
|
|
|
|
Uit een onderzoek van GfK blijkt dat het Coronavirus in maart een enorme impact had op het consumentenvertrouwen in bijna alle Europese landen. Zowel de economische en inkomstenverwachtingen als de koopbereidheid daalden sterk.
Lees meer
|
|
|
|
Uit een peiling van Professional Media Group bij respectievelijk 1.483 en 315 bedrijfsleiders van kmo's binnen de bouw en industrie, blijkt dat 59% van de bouwbedrijven en 70% van de industriële bedrijven in België nog (deels) aan de slag zijn.
Lees meer
|
|
|
|
PUB vroeg aan enkele regies hoe zij deze lockdown ervaren, uiteraard vanop afstand, via een video-interview. Eerst aan de beurt is Denis Masquelier, algemeen directeur bij IP, de regie van mediagroep RTL.
Lees meer
|
|
|
|
De lockdown heeft de mediaconsumptie van de Belgen geboost, tenminste voor de media waarvoor we het bereik dagelijks kunnen opvolgen zoals televisie en internet. Maar wat is de situatie van de radio?
Lees meer
|
|
|
|
Sinds begin januari is het Franse station C8 beschikbaar in Franstalig België. De zender scoorde behoorlijk positief voor de lockdown, maar presteert vandaag minder goed. Wat is hiervan de grootste oorzaak?
Lees meer
|
|
|
|
In deze crisisperiode bundelen PUB en Auxipress hun krachten om elke week een uitzonderlijke widget aan te bieden in verband met het coronavirus.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Alle bedrijven en organisaties zijn wegens de Coronacrisis genoodzaakt hun interne en externe communicatie aan te passen. Maar gaan Belgische en Nederlandse marketeers en communicatieprofessionals hiermee verschillend om?
Lees meer
|
|
|
|
Oprichter Kris Verbeeck van All Yours blijft bestuurder, terwijl Luc Botten op 1 april de leiding nam over het bedrijf. Bij The Crew Communication blijft partner Jean-Louis Dubrule bestuurder en zal oprichter Luc de Tillesse de leiding nemen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
21 april 2020 | 18:00 - 21:30
|
22 april 2020 | 12:00 - 13:00
|
24 april 2020 | 09:30 - 12:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.707 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.088
- vakpers: 637
- dagbladen: 299
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.165
- digitaal: 1.691
- radio/TV: 579
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|