Vraagje?!
Beste mediavrienden,
Wie heeft afgelopen dagen de advertenties van Lidl, Aldi of Devos & Lemmens gezien?
Ik geloof erin. Wij geloven erin. Reclame werkt!
Dus adverteren mag. Keuze genoeg. De mediabedrijven (ook de B2B-media) staan klaar met heel goede formules.
Tot volgende week.
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
30/03/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Als gevolg van de coronacrisis zet de Vaticaankrant L'Osservatore Romano tijdelijk haar Italiaanse printeditie stop om enkel nog online te verschijnen. Ook Playboy stopt met zijn papieren tijdschrift in de VS en focust voortaan definitief op online.
Lees meer
|
|
|
|
Verschillende uitgevers van de Belgische magazinepers en hun regies nemen samen een gemeenschappelijk commercieel initiatief naar de markt. Ze willen hun adverteerders extra reclameruimte aanbieden van 1 april tot 15 juni.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis, IPM, Pebble Media en Skynet lanceren ‘Samen Impact’, een initiatief waarbij ze lokale handelszaken willen ondersteunen met marketing- en communicatiemiddelen. Zo zullen ze onder andere gratis banners weggeven op hun websites.
Lees meer
|
|
|
|
Door de Covid-19-pandemie bevinden vele adverteerders zich met hun reclamecampagnes in een complexe situatie. De audiovisuele regies verenigd in VIA willen daar met verschillende maatregelen op inspelen.
Lees meer
|
|
|
|
"Marketeers, dit is een uitgelezen kans om een betekenisvolle rol te spelen met je merk. Ga ervoor, speel die rol en weet dat wij er zullen zijn om de luidspreker te zetten op jullie boodschappen", aldus Saskia Schatteman, CEO van Var, in een brief.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux zet in het hele land massaal in op OOH-communicatie in steden en gemeenten in het kader van de Covid-19-pandemie. Er zijn drie varianten: #blijfinuwkot, #staysafe en #flattenthecurve.
Lees meer
|
|
|
|
De campagne #IKREDLEVENS is ook bedoeld als financieel duwtje in de rug voor de vele mediabedrijven die het moeilijk hebben als gevolg van wegvallende advertentie-inkomsten. Mediaminister Benjamin Dalle roept dan ook op om lokaal te adverteren.
Lees meer
|
|
|
|
Nu iedereen zoveel mogelijk binnen moet blijven tijdens de coronacrisis, kijken Vlamingen massaal naar televisie. Dat blijkt uit cijfers van verschillende mediabedrijven waaronder Telenet, DPG Media en VRT.
Lees meer
|
|
|
|
Blijf in uw kot. Houd afstand. Red levens. Die heldere sensibiliserende boodschap publiceren de uitgevers sinds woensdag 25 maart. Ze willen hiermee de richtlijnen van de overheid versterken en omzetten in gedragsverandering van elke burger.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rapid Media kreeg van hun vaste en betrouwbare Chinese leverancier een aanbod voor mondkapjes en handgel. De reclameregie is nu op zoek naar merken, organisaties of instanties die deze willen sponsoren met hun logo of visual.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta Media Group zet de publicatie van De Streekkrant en De Zondag voor 5 weken stop. Het mediabedrijf moet rekening houden met de sluiting van de lokale handelszaken en voert tijdelijke werkloosheid in voor de hiermee gerelateerde activiteiten.
Lees meer
|
|
|
|
Om adverteerders in deze coronacrisis een duwtje in de rug te geven, wil Var campagnes versterken met 15% gratis mediaruimte. Die geldt op alle lopende en nieuwe campagnes uitgezonden in de periode van maandag 30 maart tot en met zondag 3 mei.
Lees meer
|
|
|
|
In tijden van corona en thuiswerken worden vele vakbladen nog steeds verzonden naar het bedrijfsadres. Gondola Magazine voorziet daarom een speciale formule om het blad voor 2 maanden te laten bezorgen op het thuisadres.
Lees meer
|
|
|
|
De campagne vloeit voort uit de gezondheidscrisis waarin we ons momenteel bevinden en richt zich op het personeel in Belgische rusthuizen. Het idee is om hen persoonlijk te bedanken, omdat ze blijven werken in deze moeilijke tijden.
Lees meer
|
|
|
|
Gemiddeld 922.000 unieke bezoekers bezochten dagelijks Lesoir.be en Le Soir+, een verdubbeling van het gemiddelde bereik. Daarnaast werden de websites van Sudpresse bezocht door 1.417.000 mensen (+40%).
Lees meer
|
|
|
|
Op televisie hebben informatie en nieuws sinds enkele weken een belangrijke plaats ingenomen. Ook op internet verschijnt steeds meer nieuwscontent. RMB maakte een beknopte analyse over de evolutie van de bereikcijfers.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
In deze gezondheidscrisis slaan ListMinut en Sudpresse de handen in elkaar om een eenvoudige en concrete oplossing te bieden voor mensen in nood: hen in contact brengen met vrijwilligers voor hulp en klusjes.
Lees meer
|
|
|
|
Het sociaal contact met vrienden en familie staat op een zeer laag pitje tijdens deze coronacrisis. Reclameregie Transfer organiseert daarom de Sky’pero Challenge waarbij mensen toch afspreken, weliswaar via een videocall.
Lees meer
|
|
|
|
"Zo kunnen we op een verantwoorde manier afleveringen maken", meldt de VRT. Dat er meer tijd is om te koken, blijkt o.a. uit de hogere kijkcijfers op tv en ook op Dagelijksekost.be wordt er meer gezocht, bijvoorbeeld naar zelf brood bakken (+929,5%).
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Net als andere media neemt het naaimagazine La Maison Victor haar maatschappelijke verantwoordelijkheid op en biedt het haar lezers een praktische en doeltreffende oplossing tijdens deze gezondheidscrisis.
Lees meer
|
|
|
|
Le Soir en Sudpresse hebben hun verdelers in de bloemetjes gezet met een volle pagina in de dagbladen van 26 maart. Ze bedanken alle krantenwinkels, voedingswinkels, postbodes, koeriers en uitbaters van sorteercentra.
Lees meer
|
|
|
|
Apache zag in 2019 zijn omzet stijgen met 15% tot 300.000 euro. Toch moest de nieuwswebsite besparen om de financiële situatie gezond te houden en om het stopzetten van de projectsubsidies op te vangen.
Lees meer
|
|
|
|
Elisabeth Ruelens is de nieuwe Junior Project Manager bij het content marketingbureau Bold & pepper. Ze verlaat het advocatenbureau Linklaters en kan meteen aan de slag voor het magazine van de stad Geraardsbergen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Meer dan ooit zijn lezers en kijkers blij met het werk van de redacties. De mediaconsumptie in ons land is fenomenaal. Ook onze eigen kanalen scoren goed en we bedanken dan ook al onze contacten voor de goede samenwerking en sympathieke feedback.
Lees meer
|
|
|
|
Dit is de tweede editie van de analyse gemaakt door Havas Media over de impact van Covid-19 op mediaconsumptie en consumentengedrag in België, met een bijdrage van CEO Hugues Rey.
Lees meer
|
|
|
|
Kantar voerde onderzoek naar de impact van het coronavirus op de mediagewoonten van zo’n 25.000 mensen uit een dertigtal verschillende landen. Uit de eerste golf van de barometer blijkt dat vooral WhatsApp het goed doet.
Lees meer
|
|
|
|
Er is momenteel een explosie van televisiekijken, op alle uren van de dag en vooral bij kinderen en jongvolwassenen. Dit bewijst dat televisie hét informatiekanaal blijft en een moeilijk te vervangen vorm van aanwezigheid voor alleenstaanden.
Lees meer
|
|
|
|
In deze tijden van lockdown lijken podcasts een interessant gegeven. Voor de consument zijn ze een manier om de tijd aangenaam door te brengen. Voor de adverteerder bieden ze een kanaal voor content marketing. Maar voor welk publiek?
Lees meer
|
|
|
|
Op 3 en 4 december vindt het jaarlijkse BAM Marketing Congress plaats. Om de organisatie van het congres inhoudelijk in goede banen te leiden, werd er een ‘core content team’ samengesteld onder leiding van voorzitter Alex Thoré (Buda).
Lees meer
|
|
|
|
Sinds het begin van de lockdown biedt PUB alle content gratis aan en zal er geen enkel bericht achter de paywall gepubliceerd worden.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
31 maart 2020 | 09:30 - 17:00
|
31 maart 2020 | 12:30 - 19:00
|
2 april 2020 | 18:00 - 22:00
|
3 april 2020 | 09:00 - 18:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.677 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.086
- vakpers: 637
- dagbladen: 299
- huis-aan-huisbladen: 511
- out-of-home: 1.150
- digitaal: 1.676
- radio/TV: 579
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|