MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Media in tijden van corona

Beste mediavrienden,

We hopen dat uw gezondheid niet geraakt wordt door corona. In elk geval ondervinden we allemaal de economische, financiële, sociale en psychologische gevolgen van deze crisis.

Vandaag zijn solidariteit en burgerzin onontbeerlijk. De oproepen om de Belgische e-commerce te steunen en de noodkreten van de media om te blijven investeren in communicatie volgen mekaar op. Misschien gaan de GAFA’s en de grote vermogens ooit gewoon belastingen betalen…

Verschillende mediabedrijven nemen initiatieven om te helpen. Maar bovenal nemen de media hun verantwoordelijkheid om te blijven informeren waar nodig en te entertainen waar mogelijk.

Veel sterkte!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

23/03/2020

Best Brands Awards onthult de favoriete merken van België

Best Brands Awards, georganiseerd door Serviceplan, beloont de favoriete merken van België in 21 verschillende bedrijfssectoren. Voor deze 5de editie werden zo'n 350 merken geëvalueerd. Klik door om de winnaars te ontdekken.

Lees meer
 

AMMA duidt genomineerden aan in 6 categorieën

De expertgroepen van de AMMA jury, onder leiding van voorzitster Nathalie Rahbani, debatteerden via Google Hangouts om binnen 6 categorieën de 5 beste dossiers te nomineren.

Lees meer
 

Var geeft InTune-special over sonic branding uit

Var brengt een InTune-themapublicatie over sonic branding uit. "Merken die geen audioluik in hun brandbook opnemen, dreigen achter te blijven", zegt marketingverantwoordelijke Stefanie Van Snick.

Lees meer
 

DPG Media en Roularta bevestigen tijdelijke werkloosheid

DPG Media en Roularta bevestigen dat ze tijdelijke werkloosheid inroepen voor een aantal werknemers. Mediahuis brengt de mogelijkheden nog in kaart, terwijl er bij de VRT vooralsnog geen sprake is van tijdelijke werkloosheid.

Lees meer
 

Verbruik Belgische media boost door coronacrisis

Zoals verwacht leidt de coronacrisis tot een indrukwekkende groei in het verbruik van de Belgische media, dat blijkt uit cijfers van het CIM. Zowel het percentage televisiekijkers als surfers steeg sterk de afgelopen periode.

Lees meer
 

Coronavirus bezorgt ‘Het Journaal’ beste kijkcijfers ooit, ook nieuwsuitzendingen VTM scoren hoog

‘Het Journaal’ van zondag 15 maart om 19 uur was volgens de VRT met 1,57 miljoen kijkers "het best bekeken ooit". Volgens DPG Media zaten er die avond maar liefst 2,8 miljoen Vlamingen voor de buis, het hoogste aantal kijkers sinds 30 december 2005.

Lees meer
 

Vakverenigingen vragen steunmaatregelen voor evenementensector 

In het licht van de crisis omtrent het coronavirus vragen verschillende vakverenigingen naar concrete steunmaatregelen voor de evenementensector. Het betreft de verenigingen ACC, BECAS, BESA, Febelux en meer dan 2.600 freelancers.

Lees meer
 

Noodkreet van de kleinere huis-aan-huisbladen: zij vragen om ook de hinderpremie te krijgen

De sluiting van niet-essentiële winkels naar aanleiding van het Coronavirus zet ook druk op de inkomsten van lokale uitgevers. Een uitgever van een lokaal huis-aan-huisblad vraagt de regering om steun voor de branche.

Lees meer
 

Oproep van WE MEDIA om alle persverkooppunten open te houden

De Belgische uitgevers dringen er op aan om alle persverkooppunten in ons land open te houden, ook in geval van een totale lockdown. Immers niet de hele bevolking leest alle nuttige informatie digitaal.

Lees meer
 

Planning Roularta Local Media: wijzigingen bij De Streekkrant, De Zondag en Steps

Naar aanleiding van het coronavirus is ook Roularta Local Media genoodzaakt wijzigingen aan te brengen in zijn verschillende uitgaven. De Streekkrant, De Zondag en Steps zullen tot eind april niet verschijnen.

Lees meer
 

Vlan en 7Dimanche schorten hun activiteiten tijdelijk op

De kranten Vlan en 7Dimanche hebben besloten hun activiteiten tijdelijk op te schorten, dat kondigde Vlan Media aan. Eind april hopen ze de publicatie opnieuw te kunnen hervatten. De digitale merken van de groep zetten hun activiteiten wel verder.

Lees meer
 

Publicatie van Metro opgeschort, herstart gepland op 20/04

De publicatie van de gratis krant Metro wordt opgeschort tot en met 17 april, aldus de regie Metro Media. Op 20 april wordt de papieren publicatie hervat. Metrotime.be blijft wel actief.

Lees meer
 

DPG Media, Var, IP Belgium en RMB ondersteunen retailers met gratis versterkende radiocampagne

Om de webverkoop van lokale retailers te ondersteunen, slaan DPG Media, Var, IP Belgium en RMB de handen in elkaar. Ze bieden adverteerders de mogelijkheid om na hun radiospot een gratis eengemaakte “concept tag-on” van 5 seconden toe te voegen.

Lees meer
 

StepStone en Références bieden gratis jobadvertenties aan in de gezondheidssector

StepStone en Références willen een bijdrage leveren aan de strijd tegen het coronavirus en zullen daarom alle jobs die nodig zijn binnen de gezondheidssector met onmiddellijke ingang gratis op hun website publiceren.

Lees meer
 

Philippe Close, burgemeester Stad Brussel, bedankt Clear Channel: Campagne op alle digitale schermen in Brussel en nationaal

Clear Channel zendt via zijn digitale schermen de hygiënemaatregelen van de FOD Volksgezondheid uit om zichzelf en anderen te beschermen tegen het Coronavirus. Dat doet het in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en bij uitbreiding in het hele land.

Lees meer
 

MXTend 2020: Media onder de loep

[Provided by PUB] Lynda Calonne, Head of Brand Marketing & e-communication bij RMB, hield op donderdag 12 maart een conferentie om de nieuwe crossmediale studie van RMB, MXTend, toe te lichten.

Lees meer
 

Jago Kosolosky volgt Gie Goris op als hoofdredacteur van MO*

Op 1 augustus wordt Jago Kosolosky hoofdredacteur van het magazine MO* van uitgever Wereldmediahuis vzw. Gie Goris, hoofdredacteur sinds het ontstaan in 2003, gaat op pensioen na 30 jaar in het vak: "een ongelooflijk privilege", aldus Gie Goris.

Lees meer
 

VDAB-bijlage Krasse Knarren bij Humo om 60-plussers actief te houden

In de week van 17 maart verschijnt bij Humo de bijlage Krasse Knarren, waarmee Humo en VDAB 60-plussers willen sensibiliseren om actief te blijven. O.a. Martin Heylen vertelt over zijn professionele leven na de 60. Bijlage ook te lezen op Humo.be.

Lees meer
 

Seen from Space: Stijgend bereik voor de televisiejournaals met een piek op 12 maart

Ondanks de enorme hoeveelheid beschikbare informatie via het internet, is het duidelijk dat Belgen in crisisperiodes nog steeds massaal geïnformeerd willen worden via het traditionele "televisienieuws".

Lees meer
 

Seen from Space: Covid-19 online, soms verrassend

Tijdens de laatste week van februari ging logischerwijze de frequentie van de zoekterm ‘coronavirus’ pijlsnel de hoogte in. Minder voorspelbaar was dat de zoekterm veel vaker gebruikt wordt in Franstalig België dan in Vlaanderen.

Lees meer
 

Var InTune: De strafste sonic branding-cases ter wereld

Var geeft een speciale editie uit van InTune en sonic branding staat daarin centraal. Dit artikel uit het magazine stelt u enkele inspirerende audiocases voor van over de hele wereld.

Lees meer
 

Vlaming zoekt naar nieuws én ontspanning

Sara Vercauteren, woordvoerster bij DPG Media, laat haar licht schijnen op de invloed die het coronavirus heeft op de mediasector en op het mediagebruik van de Vlaming. Het valt haar op dat Vlamingen zowel zoeken naar nieuws als ontspanning.

Lees meer
 

You’ll Never Walk Alone op 180 radiozenders over heel Europa

Op 20 maart om 8u45 werd You'll Never Walk Alone gedraaid op 180 zenders in zo'n 30 EU-landen. Het initiatief kwam van dj Sander Hoogendoorn van het Nederlandse 3FM "voor alle vakkenvullers, schoonmakers en onze helden in de zorg en het onderwijs".

Lees meer
 

Hungry Minds verwelkomt Caroline Zerella

Caroline Zerella is recent van start gegaan bij Hungry Minds als Account Manager. Ze maakt de overstap van Deloitte en zal het team van Chief Business Officer Stéphane Henry versterken.

Lees meer
 

Video Experience Day verlengt inschrijvingsperiode tot 25 maart

Naar aanleiding van de uitbraak van het coronavirus wordt de inschrijvingsperiode voor de Video Experience Day verlengd. Uw corporate video inschrijven kan nog tot en met woensdag 25 maart.

Lees meer
 

Alex Thoré: Tijd voor zinvolle marketing

[Provided by PUB] Alex Thoré, Founding & Managing Partner van Magis & BUDA, liet zijn licht schijnen over de coronacrisis en de gevolgen voor de marketingsector. "Marketing stoppen? Neen, er is juist meer nood aan ‘meaningful marketing’."

Lees meer
 

Jobs

Sales Account
Mediageuzen
Meer jobs
 
 

Agenda

VERPLAATST 27/10 – BeGeo
24 maart 2020 | 09:00 - 17:00
VERPLAATST 12/5 – CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
24 maart 2020 | 09:00 - 12:30
GEANNULEERD – BMMA Lunch: Yvan Verougstraete
24 maart 2020 | 12:00 - 14:00
GEANNULEERD – C² Training: Valkuilen voor de beginnende woordvoerder
24 maart 2020 | 12:00 - 14:20
UITGESTELD – BEA Awards
25 maart 2020 | 10:00 - 26 maart 2020 | 01:00
VERPLAATST 17/9 – UBA Trends Day
26 maart 2020 | 08:00 - 18:30
Kantar Talks: Manage your brand in challenging times (Webinar)
26 maart 2020 | 12:00 - 13:15
VERPLAATST 17/6 – Programmatic Advertising Summit
27 maart 2020 | 12:30 - 18:10
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.669 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.090
  • vakpers: 642
  • dagbladen: 299
  • huis-aan-huisbladen: 509
  • out-of-home: 1.142
  • digitaal: 1.680
  • radio/TV: 571
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.