|
|
|
Geen lockdown van de media
Beste mediavrienden,
Het coronavirus heeft een ingrijpende impact op onze samenleving en economie.
Maar de media en de redacties blijven functioneren. Meer dan ooit.
En de kijkers, luisteraars en lezers hebben er alle aandacht voor. Meer dan ooit!
Volg zeker de MediaSpecs Agenda voor alle laatste updates over de evenementen en opleidingen in de media- en marketingsector. Met de nieuwe data en de alternatieven zoals webinars en live streams, bijvoorbeeld de Best Brands Awards via LN24.
Alle MediaSpecs abonnees kunnen thuis werken en volop mediaplannen en perslijsten maken. Als de thuislogin niet werkt, volstaat het een seintje te geven.
De MediaSpecs Database blijft het handige hulpmiddel voor mediaspecialisten met alle info over Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders, contactgegevens, enz. Klik hier voor meer info.
Zoals gezegd, de media blijven op volle toeren draaien. Hier volgt het nieuws van afgelopen week.
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
16/03/2020
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs is uiteraard bezorgd om zijn vele gebruikers. Onze abonnees kunnen zonder probleem van thuis uit werken. Zij kunnen zoals gewoonlijk inloggen met hun mailadres. Lukt dit niet, geef ons dan een seintje.
Lees meer
|
|
|
|
Met de Internationale Vrouwendag op 8 maart staan we expliciet stil bij de rechten van de vrouw. Hoe staat het er op dat vlak voor in de media? Niet zo denderend, zo blijkt op de conferentie Vrouwen & Media (6 maart, Brussel), want waar zijn ze?
Lees meer
|
|
|
|
Space blijft de UMA ranking aanvoeren, voor Mindshare, dat zijn marktaandeel ziet stijgen met 18%. Initiative vervolledigt het podium. In de rangschikking van de groepen verstevigt GroupM zijn leidersplaats, voor Mediabrands en Space.
Lees meer
|
|
|
|
De genomineerden zijn IP Belgium, GroupM, bpost media, VIA en Newsworks.
Lees meer
|
|
|
|
Nethys heeft van vier bedrijven een aanvraag ontvangen voor de overname van Editions de l'Avenir. Het betreft Roularta, Rossel, IPM en het Duitse investeringsfonds Fidelium Partners.
Lees meer
|
|
|
|
Na een uitvoerige en geslaagde audit worden de websites van Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen officieel gecertificeerd met het Digital Ad Trust label.
Lees meer
|
|
|
|
Media staan vandaag voor de uitdaging om kwaliteitsvolle en onderscheidende stukken te brengen. De innovatiedoelstelling van Trendify is om tools te leveren die journalisten kunnen helpen om creatiever en efficiënter te zijn.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
Nadat het eerder zijn 100-jarige bestaan vierde, steekt het Franstalige dagblad L'Avenir zich in het nieuw. De nieuwe look wordt op 17 maart aan het publiek onthuld en zal lichter ogen, met de hoofdpunten duidelijker uitgespeeld op de voorpagina.
Lees meer
|
|
|
|
De Luxemburgse RTL Group, de grootste commerciële omroep van Europa die ook actief is in Franstalig België, heeft vorig jaar een recordomzet van 6,65 miljard euro geboekt. De winst steeg met ruim 10 procent tot 864 miljoen euro.
Lees meer
|
|
|
|
Het communicatiebureau Redactiebureau Palindroom, dat focust op bouw en architectuur, brengt het Circubuild-boek uit, een naslagwerk van 280 pagina's over circulair bouwen. Eind vorig jaar richtte het al de website Circubuild.be op.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de 32ste editie hield het BAM Student Congress halt in Antwerpen. Met 1.750 studenten was deze editie de grootste tot nu toe. Zij kregen inspirerende verhalen van bedrijven te horen, konden deelnemen aan workshops of een bedrijfsbezoek volgen.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 5 maart vond de zesde editie plaats van de YMCE Awards (onderdeel Strategy). De jury van experten koos uit 18 jonge mediatalenten drie duo's die kans maken op de begeerde YMCE Strategy Award.
Lees meer
|
|
|
|
De zichtbaarheid van homoseksuele mannen in nieuwsuitzendingen van de VRT is over een periode van 32 jaar sterk toegenomen. Lesbische vrouwen komen echter minder vaak in beeld. Dat bracht een grootschalig onderzoek aan het licht.
Lees meer
|
|
|
|
|
Na een lokale pitch wint MediaCom het mediabudget van Hunkemöller. De eerste campagne via MediaCom zal vanaf eind maart on air gaan. De pitch ging reeds in december van start en is nu afgerond.
Lees meer
|
|
|
|
LVTPR gaat de PR van BelOrta, de grootste coöperatieve groente- en fruitveiling van Europa, verzorgen. BelOrta schakelt het bureau in om het bewustzijn rond het merk in België een flinke boost te geven.
Lees meer
|
|
|
|
Pulsar C2C werd ontworpen om de kennis over de consumenten en de targetingmogelijkheden aanzienlijk uit te breiden. Hierdoor biedt het de ‘connection planners’ van Space de mogelijkheid de aanbevelingen voor communicatiestrategieën te optimaliseren.
Lees meer
|
|
|
|
In een periode waarin investeringen in offline media afnemen, is er een verschil merkbaar in de duur van reclamespots, afhankelijk van het medium. Radio blijft stabiel, op televisie neemt de gemiddelde duur van de spot het sterkst af.
Lees meer
|
|
|
|
Onlangs werd duidelijk dat 'big data' kunnen leiden tot 'big mistakes'. Gelukkig zijn er ook 'small data' die een realistischer beeld schetsen. Facebook en Instagram blijven wel sterk vertegenwoordigd in de leeftijdscategorie 16-24 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De juiste klank bij het juiste merk, dat is volgens Cédric Engels pas écht communiceren met geluidsgolven. Hij wacht geduldig het moment af waarop merken het begrip sonic branding volledig zullen omarmen.
Lees meer
|
|
|
|
Heel wat evenementen hebben maatregelen moeten treffen naar aanleiding van het coronavirus. Volg de MediaSpecs Agenda voor een up-to-date overzicht van alle annulaties, nieuwe data en vervangformules zoals webinars of live streams.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
17 maart 2020 | 08:30 - 16:30
|
17 maart 2020 | 09:00 - 12:30
|
17 maart 2020 | 09:30 - 17:00
|
18 maart 2020 | 18:00 - 23:00
|
19 maart 2020 | 09:00 - 12:30
|
24 april 2020 | 09:30 - 12:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.669 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.090
- vakpers: 642
- dagbladen: 299
- huis-aan-huisbladen: 509
- out-of-home: 1.142
- digitaal: 1.680
- radio/TV: 571
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|