MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u onze selectie medianieuws van afgelopen week.

Hebt u als bureau, regie of uitgever ook belangrijk nieuws te melden? Laat het ons dan weten via news@mediaspecs.be.

De MediaSpecs Database biedt informatie en inspiratie voor al uw mediaplannen en perslijsten. Met de lente in zicht, kan u alle media en redactionele specials terugvinden over o.a. tuinen, tuinieren, mode, fietsen en wandelen.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

09/03/2020

Roularta boert goed dankzij vrouwenbladen

Roularta heeft de omzet vorig jaar met 6,8 procent opgetrokken. De vrouwenbladen zorgen voor hogere inkomsten uit abonnementen en losse verkoop. De gratis bladen baren wel zorgen met een daling van 20,1 procent van de reclame-inkomsten.

Lees meer
 

Nieuw: MT-TV van Publicarto, een zakelijk programma op Kanaal Z

Publicarto lanceert vanaf 25 april het zakelijk weekendprogramma MT-TV op Kanaal Z. De maandelijkse afleveringen zullen zich richten op de sociaaleconomische troeven van steden. De stad Gent bijt de spits af.

Lees meer
 

Magazine Media: Een exclusief interview met DPG Media-duo Ben Jansen en Nora Vanderschrick

Magazine Media ging aan tafel zitten met Chief Commercial Officer Ben Jansen en Nora Vanderschrick, Head of Strategy, Creative & Native van DPG Media. Een gesprek over quantumstappen in digitaal en het belang van magazines voor native advertising.

Lees meer
 

De genomineerden voor de AMMA Media Sales House of the Year zijn bekend en UMA kondigt een uitgebreid mediarapport aan

Een UMA-taskforce onder leiding van Bernard Cools maakte de 10 genomineerden bekend in de subcategorieën Big Players en Dedicated Players. UMA zal daarnaast in maart een eerste jaarlijks rapport publiceren over alle segmenten van de mediamarkt.

Lees meer
 

Matrix-studie wil voor het eerst bestedingscijfers voor digital publiceren

De Matrix-studie, uitgevoerd door BAM, is aan zijn tiende editie toe. Dankzij de steun van de Digital Media Association en in samenwerking met UMA, moet de studie voor het eerst in staat zijn om correcte bestedingscijfers voor digital te publiceren.

Lees meer
 

Plus Magazine voor 100% van Roularta, dat haar Duitse kinderbladen verkoopt

Roularta neemt van het Franse Bayard Presse de 50% participatie over in Senior Publications, waardoor het nu volledig eigenaar is van Plus Magazine. Aan Bayard verkocht het haar 50% aandeel in Johann Michael Sailer Verlag, dat kinderbladen uitgeeft.

Lees meer
 

Roularta trekt zich terug uit West-Vlaamse regionale tv

Roularta wil nog voor het eind van deze maand de verkoop afronden van de West-Vlaamse regionale tv-zenders Focus en WTV. Het is de vzw WTV die de 50 procent van Roularta overneemt.

Lees meer
 

GroupM herorganiseert zijn Data & Insights Team

De laatste jaren investeerde het Data & Insights Team van GroupM onder leiding van Bart De Pauw in een aantal nieuwe projecten, met een reeks promoties ten gevolge. In 2020 zal het daarnaast [m]Otions, [m]Precision en [m]Barometrics lanceren.

Lees meer
 

Mediaplus: twee nieuwe medewerkers en een samenwerking met Federale Verzekering

Mediaplus verwelkomt twee nieuwe profielen. Asli Dinc gaat aan de slag als Account Manager, Luc Eeckhout (part-time) zal de functie van Media Researcher op zich nemen. Het mediabureau kondigt ook een samenwerking aan met Federale Verzekering.

Lees meer
 

Hassan El Bouchtaoui van Samsung naar ZIGT

ZIGT versterkt haar digitale team met Hassan El Bouchtaoui, voormalig Digital Advertising Manager Benelux bij Samsung.

Lees meer
 

Lijncom stelt digitale schermen ter beschikking aan Vlaamse Overheid

Naar aanleiding van het stijgend aantal besmettingen van het coronavirus in België, heeft Lijncom haar digitale schermen in de premetro van Antwerpen ter beschikking gesteld aan de Vlaamse overheid.

Lees meer
 

Edenred breidt mogelijkheden op OpenSpace uit

OpenSpace, de B2B-blog van Edenred die gericht is op HR en bedrijfsleiders, breidt zijn mogelijkheden uit. Voortaan kunnen adverteerders reclamecontent toevoegen via een billboard die op de blog en in de nieuwsbrief wordt geplaatst.

Lees meer
 

Inschrijvingen Young Lions Film Competition officieel geopend

Brightfish, de regie voor bioscoopreclame in België, mag ook dit jaar reclamemakers naar Cannes sturen om deel te nemen aan de Young Lions Film Competition. Teams krijgen tijd tot zondag 19 april om hun script in te dienen.

Lees meer
 

Zet uw corporate video in de kijker tijdens de Video Experience Day

Naar jaarlijkse gewoonte organiseren laatstejaarsstudenten Communicatiemanagement van de AP Hogeschool Antwerpen in samenwerking met Kanaal Z / Canal Z op 9 juni de Video Experience Day. Inschrijven kan nog tot en met 15 maart.

Lees meer
 

Proximus kiest The Oval Office als unieke partner voor merkactivaties

Na een uitgebreid selectieproces begeleid door PitchPoint heeft Proximus beslist om met The Oval Office aan de slag te gaan. De samenwerking met het livecommunicatiebureau begint onmiddellijk en is voor onbepaalde duur.

Lees meer
 

Bahamontes als catalogus bij Gentse wielerexpo

Sinds 27 februari loopt in Gent een tentoonstelling over het Rijke Vlaamsche Wielerleven. Het voorjaarsnummer van wielermagazine Bahamontes werd ter ere daarvan uitgegeven als de officiële catalogus bij de expo.

Lees meer
 

Seen from Space: De andere ‘ik’ op sociale netwerken

SoPrism ontwikkelde de voorbije jaren in België een mooie big data expertise. Hun 'Profiling van het Instagram-bereik' die recent verscheen, is dan ook zeer interessant. Toch moeten de gegevens waarop de analyse gebaseerd is, kritisch bekeken worden.

Lees meer
 

Seen from Space: Digimeter versus CIM TV-studie

Imec publiceerde onlangs de 12e editie van zijn Digimeter, waarbij het respondenten bevroeg naar hun mediaconsumptie. Maar komen deze resultaten overeen met de cijfers van het CIM? Anders gezegd: wat mensen zeggen te doen, doen ze dit ook echt?

Lees meer
 

PUB en Auxipress over podcasts

Auxipress publiceerde in samenwerking met PUB een widget met informatie over podcasts. De podcast-vloedgolf is al enkele jaren aangekondigd en groeit wereldwijd. Maar wat is hun plaats in het Belgische media-universum?

Lees meer
 

Creative Session met Fernando Machado

[Provided by PUB] Creative Belgium en BAM nodigen Fernando Machado, Global CMO bij Burger King, uit voor een Creative Session onder de titel 'Creative Courage'. Hij zal tonen dat creativiteit wel degelijk loont en hoe Burger King dit toepast.

Lees meer
 

Jobs

Sales Account
Mediageuzen
Hybrid Channel Planner (Media Expert)
Mediaplus
Meer jobs
 
 

Agenda

BAM Student Congress
10 maart 2020 | 09:00 - 16:00
Persacademie: Smartphone (video en audio)
10 maart 2020 | 09:30 - 16:30
Club 33: Have you met Sylvie Irzi?
11 maart 2020 | 17:30 - 19:00
CommPass Starters Kit: Who is Who?
12 maart 2020 | 09:00 - 12:30
Smart Media Meetup: Digimeter & Digital Wellbeing
12 maart 2020 | 10:30 - 13:30
FAM Conference
12 maart 2020 | 18:00 - 22:30
VERPLAATST 26/05 – CommPass: AMMA Research & Innovation
17 maart 2020 | 09:00 - 12:30
ONLY ONLINE – Best Brands Awards
18 maart 2020 | 18:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.696 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.092
  • vakpers: 644
  • dagbladen: 300
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.151
  • digitaal: 1.691
  • radio/TV: 573
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.