MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs viert feest!

Beste mediavrienden,

29 februari 2008. Op die datum werd MediaSpecs gelanceerd als tarievendatabase en was Zenith Media de eerste in een lange reeks van mediabureaus die abonnee werden.

Naarmate de jaren vorderden, evolueerde MediaSpecs naar een complete mediadatabase met ook redactionele kalenders, oplagecijfers, covers, omschrijvingen en adresgegevens. Elke mediatitel is bovendien voorzien van de juiste zoektermen, zodat de database naast informatie ook inspiratie kan bieden.

Al snel raakten ook adverteerders, PR-bureaus, reclamebureaus, onderzoeksbureaus en hogescholen overtuigd van de meerwaarde van MediaSpecs.

Hiernaast geeft MediaSpecs ook een gratis newsletter uit om de hele media community op de hoogte te houden van het nieuws uit de sector. Eerst nog maandelijks, maar vanwege de positieve reacties sinds september 2018 wekelijks. De newsletter die u momenteel leest, is de 200ste editie. Het volledige archief vindt u hier.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/03/2020
 
 

BERICHT VOOR ALLE ABONNEES – MediaSpecs thuislogin

MediaSpecs is uiteraard bezorgd om zijn vele gebruikers. Onze abonnees kunnen zonder probleem van thuis uit werken. Zij kunnen zoals gewoonlijk inloggen met hun mailadres. Lukt dit niet, geef ons dan een seintje.

Lees meer
 

Mediahuis kent sterke omzetstijging, maar ziet nettowinst dalen

Mediahuis kende in 2019 een omzetstijging van 38,8 miljoen euro. De overname van het Ierse Independent News & Media en verschillende herstructureringen deden het nettoresultaat echter dalen met 13,1 miljoen euro.

Lees meer
 

La Libre Belgique lanceert podcast

La Libre Belgique ontwikkelt zijn audiobereik en gaat de actualiteit op een andere manier benaderen. De podcast zal nieuwsitems in audiovorm verslaan en een playlist omvatten die extra duiding geeft bij belangrijke nieuwsfeiten.

Lees meer
 

RMB biedt addressable TV advertising aan via Proximus

RMB biedt voortaan addressable TV advertising (ATV) aan in het zuiden van het land. Daarvoor tekende de regie in december een akkoord met Proximus.

Lees meer
 

Een versterkt Digital Leadership Team bij GroupM en zijn afzonderlijke bureaus

GroupM breidt zijn digitale teams uit. Bovenaan GroupM werd een nieuw digitaal bestuur aangesteld met Jean-Michel Depasse als Chief Digital Officer en Michel Ferro als Chief Technology Officer. Ook de bureaus kregen versterking aan de digitale top.

Lees meer
 

AANDACHT – Deadline – indienen van AMMA-dossiers 2 maart

Nog tot 2 maart - om middernacht - kan u als mediabureau, reclameregie, reclamebureau, adverteerder of onderzoeksbureau uw dossier indienen om mee te dingen naar een AMMA. Die worden in 11 categorieën uitgereikt op 14 mei.

Lees meer
 

Space Essentials over MDB Nielsen 2019: Een rem op de investeringen in offline media

Deze Space Essentials gaat over de evolutie van (voornamelijk) offline investeringen in België op basis van Nielsens kwantitatieve trackinggegevens.

Lees meer
 

IPG Mediabrands: 20% van de Belgen kijkt uit naar de komst van Disney+

Videostreamingdiensten hebben de wind in de zeilen. 40% van de Belgen hebben reeds een betaalabonnement genomen op minstens één zo'n dienst. 1 Belg op 5 van 18 tot 65 jaar is van plan om zich op Disney+ te abonneren.

Lees meer
 

Seen from Space: Radio piekt nog steeds, streaming moet nog even geduld oefenen

Audio staat vandaag voor veel meer dan radio alleen. De Establishment Survey meet dan ook de tijd die besteed wordt aan alle verschillende audiovormen. Dat gebeurt aan de hand van een eenvoudige vraag: "Hoelang heeft u gisteren geluisterd naar...?".

Lees meer
 

BAM: How to advertise guide on programmatic marketing

Sinds de opkomst en de sterke groei van programmatic en digitale innovatie is het voor adverteerders en bureaus moeilijk om uit te maken of een leverancier voldoet aan wat gangbaar is in de Belgische markt. Daarom publiceert BAM een gids.

Lees meer
 

Virtue wordt lead agency voor IKEA

[Provided by PUB] Virtue, het creatieve bureau van Vice, heeft IKEA’s creatieve pitch voor het Zweedse cluster gewonnen. Vice wordt het lead agency voor alle merkcommunicatie in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Portugal en België.

Lees meer
 

Moonday: de nieuwe digitale oplossing in de cinemawereld

[Provided by PUB] Moonday werd opgericht door Olivier Bronckart. Het is tegelijkertijd een CRM-tool, een professioneel sociaal netwerk en een geactualiseerde databank over films zodat informatie snel en eenvoudig terug te vinden is.

Lees meer
 

Inspiratie over media in Nederland en Frankrijk

MediaSpecs geeft een helder beeld van alle initiatieven en nieuwe projecten in België en Luxemburg. Af en toe kijken bij de buren kan inspirerend zijn. Volg Retriever.nl en MediaSpecs.fr om te weten wat er gebeurt buiten onze landsgrenzen.

Lees meer
 

Jobs

Hybrid Channel Planner (Media Expert)
Mediaplus
Meer jobs
 
 

Agenda

Creative Voices Conference
5 maart 2020 | 08:30 - 18:00
Mediacafé: Wie stopt fake news op sociale media?
5 maart 2020 | 20:00 - 21:30
Vrouwen & Media
6 maart 2020 | 10:00 - 14:45
BAM Student Congress
10 maart 2020 | 09:00 - 16:00
Club 33: Have you met Sylvie Irzi?
11 maart 2020 | 17:30 - 19:00
FAM Conference
12 maart 2020 | 18:00 - 22:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.703 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.101
  • vakpers: 645
  • dagbladen: 302
  • huis-aan-huisbladen: 512
  • out-of-home: 1.156
  • digitaal: 1.692
  • radio/TV: 566
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.