MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Ondertussen verstuurt MediaSpecs al anderhalf jaar deze nieuwsbrief wekelijks.
Alle vragen, opmerkingen of suggesties zijn van harte welkom.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

24/02/2020

Media Marketing: TBWA is The Agency of the Year 2019

De eerste Agency of the Year die samen georganiseerd werd door MM en PitchPoint vond plaats op donderdag 20 februari. Dit jaar ging het voor de prestigieuze hoofdprijs tussen mortierbrigade, Happiness en TBWA. Die laatste werd tot winnaar gekroond.

Lees meer
 

Lancering CAZ 2: nieuwe seriezender start op maandag 2 maart

Elke dag Vlaamse en internationale series. Dat is wat de kijker mag verwachten op CAZ 2. De nieuwe seriezender neemt het lineaire signaal over van VTM KIDS Jr. dat op zijn beurt wordt geïntegreerd in VTM KIDS.

Lees meer
 

Nieuw: Goesting, het weekendmagazine bij Het Belang van Limburg dat Hallo vervangt

Het Belang van Limburg van uitgever Mediahuis krijgt er vanaf 22 februari een weekendmagazine bij. Het tv-magazine Hallo ruimt vanaf dan plaats voor Goesting, een nieuwe zaterdagbijlage met uitgaanstips.

Lees meer
 

Het Franstalige beautyvakblad Beauty Forum komt naar België

De 6 Belgische edities van Beauty Forum zullen in Wallonië op 3.000 exemplaren verspreid worden onder de professionele doelgroep van schoonheidsspecialisten, uitbaters van verzorgings- en wellnesscentra enz. Sonar Media beheert de reclameruimte.

Lees meer
 

Christelijk weekblad Tertio wordt 20 jaar

Tertio, het religieuze weekblad in regie bij Trevi Plus, denkt nog lang niet aan stoppen. "Onze thema's zijn niet weg. En religie blijft een blinde vlek in de media", aldus hoofdredacteur Emmanuel Van Lierde. Tertio heeft een oplage van 6.000 stuks.

Lees meer
 

Mediageuzen commercialiseert de media van Sportoase

Sportoase vertrouwt haar communicatiekanalen toe aan Mediageuzen. De regie zal voortaan instaan voor advertenties in het Sportoase magazine, op de Sportoase websites en – nieuw bij Sportoase – op de digitale schermen.

Lees meer
 

Radio 2 blijft de grootste radiozender in Vlaanderen, Nostalgie stijgt sterk bij doelgroep 35-54

Radio 2 blijft met een marktaandeel van 30,5% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars de grootste radiozender in Vlaanderen. Dat blijkt uit de jongste golf luistercijfers van het CIM. Nostalgie stijgt ruim 2% binnen de doelgroep 35-54.

Lees meer
 

De EIB stapt mee in de financiering van Media Square, het nieuwe gebouw van de RTBF

De Europese Investeringsbank (EIB) en de RTBF hebben de financiering officieel gemaakt van Media Square, waar de Franstalige openbare omroep zich in de toekomst zal vestigen.

Lees meer
 

Digital Ad Trust Belgium: start audits 2020

Vorig jaar werd Digital Ad Trust Belgium gelanceerd door de federaties UBA en WE MEDIA. Uitgevers en bedrijven die het kwaliteitslabel DAT voor hun site willen ontvangen, kunnen vanaf nu hun aanvraag voor een audit indienen.

Lees meer
 

StuMPA 2019-2020: De genomineerden

De 20 genomineerden voor de Student Magazine Print Award zijn bekend. Zij zullen tijdens de Young Creatives Day op 3 april hun creatie verdedigen en de uiteindelijke winnaars mogen vervolgens naar het befaamde internationale Cannes Lions Festival.

Lees meer
 

Voortaan een eigen accountmanager Vlaanderen voor Nederlands erfgoedmagazine Monumentaal

Lucas Smits van Waesberghe van de regie ClientMatch uit Bornem zal voortaan de Belgische reclamewerving voor zijn rekening nemen van Monumentaal, het erfgoedmagazine van de Nederlandse Monumentaal Uitgeverij. Alle info in de MediaSpecs Database.

Lees meer
 

Na het ontslag van CEO Paul Lembrechts: Peter Claes vertrekt bij VRT

Een conflict met Peter Claes, Directeur Media en Productie VRT, leidde tot het ontslag van CEO Paul Lembrechts. Aanvankelijk werd Claes beschermd door Luc Van den Brande, voorzitter RvB. Nu vertrekt Claes. Reacties van Mediaminister Dalle en ACV.

Lees meer
 

De Raad van Bestuur bevestigt vierde mandaat voor RTBF-CEO Jean-Paul Philippot

De Raad van Bestuur van de RTBF gaat verder met Jean-Paul Philippot. Deze bevestiging maakt een einde aan de controverse over zijn vergoedingen.

Lees meer
 

Mary An Callaert en Guy De Nyn nieuwe senior salesprofielen bij Business GM

Het team van Business GM versterkt zich na eerdere aanwervingen nu ook met Mary An Callaert en Guy De Nyn, twee seniorprofielen. Business GM is onderdeel van GMGroup en geeft o.a. Newsweek België uit.

Lees meer
 

Evi Coune wordt PR Director bij Lewis België

Lewis België versterkt zich met Evi Coune. Zij neemt voortaan de rol van PR Director voor haar rekening bij de Antwerpse vestiging van Lewis, dat daarmee een volgende stap zet als geïntegreerd communicatiebureau.

Lees meer
 

Tom Van den Bergh volgt Ivo Clerix op als CEO bij RCA, Jente Joris en Bart Klerckx twee nieuwe partners

Na meer dan 10 jaar als gedelegeerd bestuurder van communicatiebureau RCA geeft Ivo Clerix in juni de fakkel door aan strategic director Tom Van den Bergh. Content director Jente Joris en creative director Bart Klerckx worden aandeelhouder.

Lees meer
 

Guy Gelaude (ex-Google) versterkt management NedWorks

Guy Gelaude zal vanaf 1 maart het management van NedWorks versterken als Chief Strategy Officer. Hij zal zich vooral toespitsen op het begeleiden van bedrijven in hun digitale groei en het inzetten van talent.

Lees meer
 

Digitaal-nieuwsparadox volgens Imec Digimeter: we zijn meer geïnformeerd online, maar ook bezorgder over fake news

Onderzoeksinstituut Imec bevroeg voor de Digimeter 2019 in het najaar 2.754 Vlamingen, waarvan 52% met deze paradox worstelt. "Dat is eigenlijk ongelooflijk goed nieuws voor de klassieke nieuwskanalen", aldus prof. Lieven De Marez van Imec en UGent.

Lees meer
 

We hebben minstens één slim scherm per Vlaming (Imec Digimeterstudie)

Volgens diezelfde studie van Imec heeft zelfs 75% van de bevraagden minstens 3 en 12% 5 slimme toestellen in bezit. Tot zulke toestellen rekenen we computer, tablet, smartphone, smart tv of een 'wearable'. En 98% heeft thuis toegang tot het internet.

Lees meer
 

2020 wordt het jaar van de mediaplatforms, zegt de Imec Digimeter

Bereiken we een kantelpunt met platformen à la Netflix, Spotify en het intiatief Telenet-DPG Media? Voldoende gebruikers, een kritische massa van 12-15%, zijn nodig voor succes. "Heel veel platformen zijn er net over", zegt prof. De Marez (Imec) nog.

Lees meer
 

Gekozen Product van het Jaar 2020: 33 winnaars

33 winnende producten mogen in 2020 met het label van Gekozen Product van het Jaar pronken. Op 18 februari werd bekendgemaakt welke producten dat zijn. Bekijk hier de volledige lijst.

Lees meer
 

Bosch heeft beslist om na 15 jaar de samenwerking met Outsource Communications te verlengen

Outsource Communications blijft nog even aan de slag voor de verschillende divisies van Bosch: Bosch Corporate Communications, Bosch Mobility Solutions en Bosch Automotive Aftermarket.

Lees meer
 

Mediaplus wint het budget van Argenta

Argenta heeft ervoor gekozen zijn mediastrategie toe te vertrouwen aan Mediaplus, het mediabureau van de Serviceplan-groep.

Lees meer
 

Unicef België en The Oval Office roepen met campagne millennials op tot actie voor ieder kind

Unicef België lanceerde in samenwerking met live-communicatiebureau The Oval Office zijn nationale 'Doe mee!'-campagne op sociale media. Die is specifiek gericht op millennials en roept hen op om zich te engageren.

Lees meer
 

MH Brand Studio en Decathlon lanceren native contentplatform

MH Brand Studio lanceert een nieuw native contentplatform voor Decathlon om mensen te inspireren tot sporten. Naast kwalitatieve content maakt het native contentplatform ook gebruik van de data waarover Mediahuis beschikt.

Lees meer
 

Seen from Space: Mediaconsumptie en leeftijd, een groeiende divergentie?

Het Institute of Practitioners in Advertising (IPA) stelde vast dat de correlatie tussen het mediagebruik van jongeren (16-34 jaar) en senioren (+55) afneemt mettertijd. Maar is deze evolutie ook van toepassing in België?

Lees meer
 

Seen from Space: Meer dan een Belg op twee houdt van YouTube

Uit de Establishment Survey blijkt dat meer dan 5 miljoen mensen YouTube gebruiken, dus meer dan een Belg op twee (12+). Dat is een stijging van 14% in vergelijking met 2018, goed voor 650.000 nieuwe gebruikers, van wie twee derde Franstalig is.

Lees meer
 

Social Media Ranking: HLN behoudt leidersplaats

[Provided by PUB] HLN blijft kampioen sociale media in België, zo blijkt uit de Social Media Ranking van januari. De Vlaamse top 5 bestaat verder uit Het Nieuwsblad, Sporza, Eén en Metro België.

Lees meer
 

Humor en reclame, een winnende combo?

[Provided by PUB] Humor herkennen we allemaal, maar veel vragen stellen we er ons doorgaans niet bij. Maar doet een lach ook kopen?

Lees meer
 

Jobs

Hybrid Channel Planner (Media Expert)
Mediaplus
Meer jobs
 
 

Agenda

PUB Breakfast Session: AI en klantervaringen met Albert Derasse
2 maart 2020 | 08:00 - 10:30
Creative Voices Conference
5 maart 2020 | 08:30 - 18:00
BAM Student Congress
10 maart 2020 | 09:00 - 16:00
Persacademie: Smartphone (video en audio)
10 maart 2020 | 09:30 - 16:30
Club 33: Have you met Sylvie Irzi?
11 maart 2020 | 17:30 - 19:00
CommPass Starters Kit: Who is Who?
12 maart 2020 | 09:00 - 12:30
FAM Conference
12 maart 2020 | 18:00 - 22:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.703 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.101
  • vakpers: 645
  • dagbladen: 302
  • huis-aan-huisbladen: 512
  • out-of-home: 1.156
  • digitaal: 1.692
  • radio/TV: 566
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.