|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
10/02/2020
|
|
|
|
|
|
Erik Roddenhof wordt vanaf 1 maart CEO van DPG Media. Huidig CEO Christian Van Thillo wordt daarop uitvoerend voorzitter. "Dit was het juiste moment om onze topstructuur een nieuwe invulling te geven", zegt Van Thillo over de groei van DPG Media.
Lees meer
|
|
|
|
De lancering van Addressable TV via Proximus vult het aanbod rond gepersonaliseerde reclame van Arrow verder aan en breidt deze uit naar de 3 tv-zenders van RTL: RTL TVI, Club RTL en Plug RTL.
Lees meer
|
|
|
|
Van zaterdag 29 februari tot en met zondag 8 maart is het weer tijd voor Batibouw, de jaarlijkse beurs voor bouw, renovatie en interieur in Brussels Expo. Ontdek alle advertentiemogelijkheden en redactionele specials in de MediaSpecs Database.
Lees meer
|
|
|
|
Na overeenkomsten met VRT en RTBF, heeft Proximus nu ook met RTL een akkoord bereikt over hun nieuwe tv-portaal Pickx. De overeenkomst betreft de distributie van de zenders van de RTL-groep: RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL, Bel RTL en Radio Contact.
Lees meer
|
|
|
|
Nethys start de verkoopprocedure om al hun belangen in de perssector te verkopen. Het gaat om Editions de l'Avenir, L'Avenir Hebdo en L'Avenir Advertising die titels beheren als L'Avenir, Le Journal des Enfants, Moustique, Télé Pocket en Proximag.
Lees meer
|
|
|
|
Le Soir trapt het nieuwe jaar af met een reeks positieve vaststellingen. Zo is er een stijging van het online lezerspubliek en het aantal abonnees. De directe abonnementenverkoop is in de afgelopen 18 maanden zelfs verdubbeld.
Lees meer
|
|
|
|
De Golden Standard is een beschrijving van de socio-demografische structuur van de Belgische populatie die één keer per jaar geüpdatet wordt. Hij dient als referentie voor alle CIM-studies en is voor iedereen vrij toegankelijk op de site van het CIM.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Mediabureau Maxus voert enkele wijzigingen door in het managementteam met gewijzigde functies voor Sebastien Reps (Chief Innovation Officer), Joke De Block (Head of Communication Planning), Edouard Buyle (Head of PBU) en Pieter Berger (Video Lead).
Lees meer
|
|
|
|
De regering van de Federatie Wallonië-Brussel heeft besloten Jean-Paul Philippot te herbenoemen voor een vierde termijn van zes jaar als hoofd van de RTBF. Hij staat al sinds 2002 aan het hoofd van de Franstalige openbare omroep.
Lees meer
|
|
|
|
Na 31 jaar uitzending vanuit Vilvoorde wordt VTM Nieuws voortaan uitgezonden vanuit de nieuwe studio in het DPG Media-gebouw in Antwerpen. VTM Nieuws komt terecht in het hart van News City, waar ook de redacties van HLN en de magazines zich bevinden.
Lees meer
|
|
|
|
Het boek #parentfriendly marketing van Ingrid Renders en Anne Cornut, uitgegeven door Pelckmans Pro, is door de leden van BAM en de marketing community uitgeroepen tot BAM Marketing Book of the Year 2019.
Lees meer
|
|
|
|
Azerion Belgium wordt Microsoft Advertising Elite Partner om de Microsoft search advertising solutions te vertegenwoordigen bij lokale agentschappen en adverteerders.
Lees meer
|
|
|
|
Edenred heeft Hadrien van Steenbergh aangeworven als Partner Performance Manager. Het nam ook de firma's Merits & Benefits en Ekivita over, twee platformen met kortingen voor werknemers waarop regie Edenred Media reclameruimte aanbiedt.
Lees meer
|
|
|
|
IPM Advertising bundelt de krachten met influencer-bureau BeInfluence om haar diensten te diversifiëren. Het betreft vooral de creatieve afdeling Inspire van de reclameregie, die rechtstreeks betrokken zal worden bij de samenwerking.
Lees meer
|
|
|
|
|
Na een pitch heeft de MIVB besloten UM als nieuwe mediapartner aan boord te nemen. Het zal in dat kader samenwerken met mortierbrigade.
Lees meer
|
|
|
|
Reprise, het digitale bureau van IPG Mediabrands gespecialiseerd in digital marketing en performance, heeft na een pitch het search en paid social budget van het merk J&Joy binnengehaald.
Lees meer
|
|
|
|
Na een internationale pitch heeft De'Longhi zijn EMEA media account toegekend aan Mediaplus (Serviceplan Group). Naast De'Longhi zal Mediaplus zich ook toespitsen op de mediacampagnes van Kenwood en Braun, binnen dezelfde groep.
Lees meer
|
|
|
|
Uit de Establishment Survey van het CIM blijkt dat het percentage ‘binge watchers’ sterk toeneemt. De stijging is vooral merkbaar bij jongeren (12-34 jaar), waarbij series van betalende streamingdiensten zoals Netflix, het meest bekeken worden.
Lees meer
|
|
|
|
Ongeveer één Belg op vier verklaart één tot twee uur per dag te surfen, dat blijkt uit de resultaten van de Establishment Survey. Taal of gender heeft geen invloed op de consumptietijd, leeftijd is wel een bepalende factor.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] AdForum, de wereldwijde aanbieder van informatie voor de reclame-industrie, heeft zijn derde Business Creative Report gepubliceerd. De meest bekroonde campagne was Viva La Vulva van AMV BBDO voor Bodyform/Libresse.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Onze voorkeuren als consument worden dag en nacht geleid door algoritmes. Albert Derasse, Managing Director bij D-AIM, gaat aan de hand van enkele cases dieper in op de manier waarop technologie marketers kan helpen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
11 februari 2020 | 18:00
|
13 februari 2020 | 16:30 - 23:30
|
13 februari 2020 | 17:00 - 20:00
|
13 februari 2020 | 18:30 - 21:30
|
20 februari 2020 | 08:00 - 18:00
|
20 februari 2020 | 14:00 - 20:00
|
20 februari 2020 | 18:30 - 23:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.713 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.094
- vakpers: 643
- dagbladen: 308
- huis-aan-huisbladen: 515
- out-of-home: 1.150
- digitaal: 1.711
- radio/TV: 564
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|