MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u al het medianieuws van de voorbije week.

De reclamecampagnes rond Batibouw, de jaarlijkse bouwbeurs, lopen volop. Alle advertentiemogelijkheden en redactionele specials over Batibouw vindt u in één click in onze database.

De komende weken en maanden staan er ook heel wat interessante events op het programma, een overzicht vindt u in de MediaSpecs Agenda.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

10/02/2020

Nieuwe CEO voor DPG Media België: Christian Van Thillo wordt na 30 jaar uitvoerend voorzitter – Nederlands CEO Erik Roddenhof volgt hem op

Erik Roddenhof wordt vanaf 1 maart CEO van DPG Media. Huidig CEO Christian Van Thillo wordt daarop uitvoerend voorzitter. "Dit was het juiste moment om onze topstructuur een nieuwe invulling te geven", zegt Van Thillo over de groei van DPG Media.

Lees meer
 

Addressable TV nu ook bij IP

De lancering van Addressable TV via Proximus vult het aanbod rond gepersonaliseerde reclame van Arrow verder aan en breidt deze uit naar de 3 tv-zenders van RTL: RTL TVI, Club RTL en Plug RTL.

Lees meer
 

Ontdek alle advertentiemogelijkheden en redactionele specials over Batibouw bij MediaSpecs

Van zaterdag 29 februari tot en met zondag 8 maart is het weer tijd voor Batibouw, de jaarlijkse beurs voor bouw, renovatie en interieur in Brussels Expo. Ontdek alle advertentiemogelijkheden en redactionele specials in de MediaSpecs Database.

Lees meer
 

Proximus bereikt ook met RTL akkoord over Pickx

Na overeenkomsten met VRT en RTBF, heeft Proximus nu ook met RTL een akkoord bereikt over hun nieuwe tv-portaal Pickx. De overeenkomst betreft de distributie van de zenders van de RTL-groep: RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL, Bel RTL en Radio Contact.

Lees meer
 

Nethys start met verkoopprocedure perstitels

Nethys start de verkoopprocedure om al hun belangen in de perssector te verkopen. Het gaat om Editions de l'Avenir, L'Avenir Hebdo en L'Avenir Advertising die titels beheren als L'Avenir, Le Journal des Enfants, Moustique, Télé Pocket en Proximag.

Lees meer
 

Le Soir kan gunstige cijfers bekendmaken

Le Soir trapt het nieuwe jaar af met een reeks positieve vaststellingen. Zo is er een stijging van het online lezerspubliek en het aantal abonnees. De directe abonnementenverkoop is in de afgelopen 18 maanden zelfs verdubbeld.

Lees meer
 

Het CIM publiceert zijn Golden Standard

De Golden Standard is een beschrijving van de socio-demografische structuur van de Belgische populatie die één keer per jaar geüpdatet wordt. Hij dient als referentie voor alle CIM-studies en is voor iedereen vrij toegankelijk op de site van het CIM.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager Displays
Hecht nv
Hybrid Channel Planner (Media Expert)
Mediaplus
Meer jobs
 
 

Verschuivingen in het management van Maxus

Mediabureau Maxus voert enkele wijzigingen door in het managementteam met gewijzigde functies voor Sebastien Reps (Chief Innovation Officer), Joke De Block (Head of Communication Planning), Edouard Buyle (Head of PBU) en Pieter Berger (Video Lead).

Lees meer
 

Jean-Paul Philippot start een vierde termijn aan het hoofd van RTBF

De regering van de Federatie Wallonië-Brussel heeft besloten Jean-Paul Philippot te herbenoemen voor een vierde termijn van zes jaar als hoofd van de RTBF. Hij staat al sinds 2002 aan het hoofd van de Franstalige openbare omroep.

Lees meer
 

Eerste uitzending VTM Nieuws vanuit Antwerpen

Na 31 jaar uitzending vanuit Vilvoorde wordt VTM Nieuws voortaan uitgezonden vanuit de nieuwe studio in het DPG Media-gebouw in Antwerpen. VTM Nieuws komt terecht in het hart van News City, waar ook de redacties van HLN en de magazines zich bevinden.

Lees meer
 

“#parentfriendly marketing” verkozen tot BAM Marketing Book of the Year 2019

Het boek #parentfriendly marketing van Ingrid Renders en Anne Cornut, uitgegeven door Pelckmans Pro, is door de leden van BAM en de marketing community uitgeroepen tot BAM Marketing Book of the Year 2019.

Lees meer
 

Azerion wordt Microsoft Advertising Partner in België

Azerion Belgium wordt Microsoft Advertising Elite Partner om de Microsoft search advertising solutions te vertegenwoordigen bij lokale agentschappen en adverteerders.

Lees meer
 

Edenred Media werft Hadrien van Steenbergh aan en krijgt er twee touchpoints bij

Edenred heeft Hadrien van Steenbergh aangeworven als Partner Performance Manager. Het nam ook de firma's Merits & Benefits en Ekivita over, twee platformen met kortingen voor werknemers waarop regie Edenred Media reclameruimte aanbiedt.

Lees meer
 

IPM Advertising start samenwerking met BeInfluence

IPM Advertising bundelt de krachten met influencer-bureau BeInfluence om haar diensten te diversifiëren. Het betreft vooral de creatieve afdeling Inspire van de reclameregie, die rechtstreeks betrokken zal worden bij de samenwerking.

Lees meer
 

UM wint de mediapitch van MIVB en zal samenwerken met mortierbrigade

Na een pitch heeft de MIVB besloten UM als nieuwe mediapartner aan boord te nemen. Het zal in dat kader samenwerken met mortierbrigade.

Lees meer
 

J&Joy kiest voor Reprise

Reprise, het digitale bureau van IPG Mediabrands gespecialiseerd in digital marketing en performance, heeft na een pitch het search en paid social budget van het merk J&Joy binnengehaald.

Lees meer
 

Mediaplus wint mediabudget van De’Longhi

Na een internationale pitch heeft De'Longhi zijn EMEA media account toegekend aan Mediaplus (Serviceplan Group). Naast De'Longhi zal Mediaplus zich ook toespitsen op de mediacampagnes van Kenwood en Braun, binnen dezelfde groep.

Lees meer
 

Seen from Space: Binge watching neemt toe en verandert

Uit de Establishment Survey van het CIM blijkt dat het percentage ‘binge watchers’ sterk toeneemt. De stijging is vooral merkbaar bij jongeren (12-34 jaar), waarbij series van betalende streamingdiensten zoals Netflix, het meest bekeken worden.

Lees meer
 

Seen from Space: Belgen iets meer dan twee uur per dag online

Ongeveer één Belg op vier verklaart één tot twee uur per dag te surfen, dat blijkt uit de resultaten van de Establishment Survey. Taal of gender heeft geen invloed op de consumptietijd, leeftijd is wel een bepalende factor. 

Lees meer
 

Derde Business Creative Report: AdForum lauwert Viva La Vulva

[Provided by PUB] AdForum, de wereldwijde aanbieder van informatie voor de reclame-industrie, heeft zijn derde Business Creative Report gepubliceerd. De meest bekroonde campagne was Viva La Vulva van AMV BBDO voor Bodyform/Libresse.

Lees meer
 

Een intelligente ontbijtsessie met Albert Derasse

[Provided by PUB] Onze voorkeuren als consument worden dag en nacht geleid door algoritmes. Albert Derasse, Managing Director bij D-AIM, gaat aan de hand van enkele cases dieper in op de manier waarop technologie marketers kan helpen.

Lees meer
 

Agenda

CDate Night
11 februari 2020 | 18:00
Soniq Award
13 februari 2020 | 16:30 - 23:30
Hungry Minds: AD for A.D.D.
13 februari 2020 | 17:00 - 20:00
FAM: Powerful Women Session
13 februari 2020 | 18:30 - 21:30
Video First Conference
20 februari 2020 | 08:00 - 18:00
Cube Congres: Failing Forward
20 februari 2020 | 14:00 - 20:00
Agency of the Year
20 februari 2020 | 18:30 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.713 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.094
  • vakpers: 643
  • dagbladen: 308
  • huis-aan-huisbladen: 515
  • out-of-home: 1.150
  • digitaal: 1.711
  • radio/TV: 564
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.