Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Het nieuwe decennium is nog maar net begonnen of er loopt al groot nieuws binnen. Het rommelt bij onze openbare omroep. Over het ontslag van VRT-CEO Paul Lembrechts door de Vlaamse regering zijn heel wat woorden gevloeid, zo ook bij ons. Ondertussen maakte DPG Media haar videostrategie bekend. U leest erover in deze nieuwsbrief, met zoals gebruikelijk al het medianieuws van de afgelopen week.
Communication Community C² organiseert op 30 januari de Communication Quiz speciaal voor alle PR- en communicatiebureaus. MediaSpecs is erbij. Inschrijven kan nog.
Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
27/01/2020
|
|
|
|
|
|
|
Op 27 januari haalt Newsweek de bestsellerauteur naar België voor een lezing, een primeur voor ons land. "Wie beter dan Yuval Harari om onze Antwerpse concerttempel te vullen met intellectuele hersenspinsels?", aldus Famke Robberechts van Newsweek.
Lees meer
|
|
|
|
Xavier Bouckaert, voorzitter van WE MEDIA en CEO van Roularta Media Group, laat in dit opiniestuk zijn licht schijnen over de toekomst van de mediasector. Van de politiek verwacht hij dat die de Gafa's conform ons ecosysteem reglementeren.
Lees meer
|
|
|
|
Paul Lembrechts, de CEO van de VRT, is de laan uitgestuurd door de Vlaamse regering, officieel na een "vertrouwenscrisis" bij de VRT, al menen zowel vakbonden, personeelsvereniging als Hellemans dat er helemaal geen sprake is van een crisis.
Lees meer
|
|
|
|
Na het ontslag van de VRT-CEO verspreidden het VRT-personeel en de vakbonden een duidelijke boodschap vlak voor de start van Terzake op Canvas: "Dit is de zoveelste beslissing over het hoofd van de medewerkers heen. Het VRT-personeel neemt dit niet".
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media gaat sterk investeren in Vlaamse content die aangeboden zal worden via de digitale platformen VTM GO en de Vlaamse Netflix. Lineair wordt er geïnvesteerd in een tweede VTM-zender en wordt VTM KIDS Jr. geïntegreerd in VTM KIDS.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis lanceert een nieuwe woonbijlage: Onderdak. Lezers van De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg kunnen er alles lezen over wonen in de breedste zin van het woord.
Lees meer
|
|
|
|
Met het magazine Woef als nieuwe aanwinst en een combi-deal met de app Gimme kan reclameregie Publicarto een aantal nieuwe doelgroepen aanboren, respectievelijk hondenliefhebbers en ouders van schoolgaande kinderen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Jongerenplatform TAGMAG en reclameregie Transfer slaan de handen in elkaar om reclame doelgerichter af te stemmen op de noden en wensen van jongeren.
Lees meer
|
|
|
|
De merken van Rossel nemen dit jaar een frisse start en ontwikkelden het nieuwe reclamemodel e-read voor de platformen van Le Soir en Sudpresse. De bedoeling? Alle reclame van de papieren krant ook op de digitale platformen aanbieden.
Lees meer
|
|
|
|
VTM zet dit voorjaar volop in op belevingstelevisie, straffe factual en sterkhouders die raken. De zender heeft ook 10 nieuwe programma’s waaronder The Masked Singer, gepresenteerd door het nieuwe duo Niels Destadsbader en Julie Van den Steen.
Lees meer
|
|
|
|
Maarten Janssen, Head of Kids bij VRT en channelmanager Ketnet, wordt channelmanager VTM bij DPG Media. Hij wordt er verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van de zender en zal ook meebouwen aan het nieuwe video- en tv-verhaal van DPG Media.
Lees meer
|
|
|
|
François Didisheim stapt uit Edition Ventures en richt met High Level Communication een nieuwe regie/uitgever in het upscale segment op. In zijn zog verhuizen ook heel wat medewerkers en magazinetitels naar het nieuwe bedrijf.
Lees meer
|
|
|
|
[Via Magazine Media] De voorspellingen in binnen- en buitenland vliegen ons om de oren. Volgens The Marketing Toolkit 2020 van WARC zijn er dit jaar twee trends waar het marketingvak echt niet omheen kan: data privacy en bewust consumentisme.
Lees meer
|
|
|
|
|
De private bank Puilaetco heeft besloten om de strategische aanbeveling, de optimalisering en de performanceanalyses van haar offline en online media toe te vertrouwen aan MediaCom (GroupM).
Lees meer
|
|
|
|
VIBE, de cel Data & Insights van RMB, laat het DMP van de RTBF opnieuw aan het woord en analyseert het profiel van de Auvio-gebruikers.
Lees meer
|
|
|
|
Binnen enkele jaren zal België aansluiten bij een situatie die al een feit is in heel wat andere Europese landen. Televisie zal dan niet meer het populairste medium bij adverteerders zijn, maar vervangen worden door digitale schermen en kanalen.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds begin dit jaar zenden de voornaamste televisieoperatoren het Franse station C8 ook in Franstalig België uit. Eén van de populairste programma's is Touche pas à mon Poste met de populaire presentator Cyril Hanouna.
Lees meer
|
|
|
|
De inschrijvingen voor de Young Marketers Competition zijn geopend. De Belgian Association of Marketing (BAM) en Brightfish geven ook dit jaar een jong marketingduo de kans om deel te nemen aan de Young Marketers Competition van de Cannes Lions.
Lees meer
|
|
|
|
De Persacademie start in 2020 haar twaalfde werkjaar. Momenteel staan er zeven vormingssessies op de agenda die zullen doorgaan in Mechelen of Gent. De vormingen zelf zijn voorlopig nog gratis dankzij WE MEDIA en Medianetwerk Plus.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens de eerste PUB Luxury Experience zullen Nathan Axford (Beyond Reason) en Wim De Schutter (Le Loft Epicurien & Puredeluxe TV) hun benadering van luxe marketing en merken toelichten. Want hoe kiest een consument zijn favoriete merken?
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] In november 2018 organiseerde het Gentse StoryMe zijn tweede Video First Conference voor 400 marketing-, sales- en HR-professionals. Op 20 februari staat de 3de editie gepland in de Wild Gallery in Brussel.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
28 januari 2020 | 09:00 - 12:30
|
30 januari 2020 | 18:00 - 22:00
|
31 januari 2020 | 13:30 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.713 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.094
- vakpers: 643
- dagbladen: 308
- huis-aan-huisbladen: 515
- out-of-home: 1.150
- digitaal: 1.711
- radio/TV: 564
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|