MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Wat worden de trends en uitdagingen van 2020? Dat was de centrale vraag tijdens The Year Ahead, een event georganiseerd door CommPass. Chris Van Roey (UBA), Sylvie Irzi (UMA), François le Hodey (IPM) en Karen Corrigan (ACC) gaven hun mening en MediaSpecs luisterde aandachtig.

Ons verslag leest u verderop in deze nieuwsbrief, net als al het andere medianieuws van de voorbije week.

Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proeflogin.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

20/01/2020

“We moeten een minimum van hetzelfde lezen, anders gaat het gemeenschappelijke leven verloren” – De voorspellingen voor 2020 tijdens The Year Ahead van CommPass

Daar zijn we dan: 2020! Grote vraag: waren de mediavoorspellingen juist? En wat te verwachten in het nieuwe jaar? Sylvie Irzi, Chris Van Roey, Karen Corrigan en François le Hodey gaven hun pronostieken tijdens de CommPass-sessie van 14 januari.

Lees meer
 

EY en Degroof Petercam helpen Nethys met verkoop van L’Avenir

Nethys heeft consultant EY en bank Degroof Petercam in de arm genomen voor de verkoop van L'Avenir. Notre Avenir, de coöperatieve opgericht door de werknemers, zou hierin zijn zeg krijgen. De verkoop zou in februari rond moeten zijn.

Lees meer
 

Ook RTBF bereikt een akkoord met Proximus over Pickx

Een maand na de VRT, heeft ook de Franstalige openbare omroep RTBF een akkoord gesloten met Proximus over Pickx, het nieuwe tv-portaal van de telecomgroep. De overeenkomst omvat onder meer de verdeling van vier tv-zenders en zes radiozenders.

Lees meer
 

Stopzetting van online winkelplatform Storesquare vanaf 28 februari

Op 28 februari komt er een punt achter Storesquare, het online winkelplatform dat voor 65% in handen is van Roularta. Hoewel het meer bezoekers aantrok, werd er vanuit praktische en financiële overwegingen gekozen om het platform af te sluiten.

Lees meer
 

Gimme breidt aanbod verder uit in samenwerking met De Bond

Communicatieplatform Gimme kende afgelopen jaar een sterke groei. Nu wordt het aanbod uitgebreid met combi-pakketten in samenwerking met De Bond, zowel op lokaal als nationaal niveau.

Lees meer
 

Steven De Deyne volgt Kristine Verhelst op bij Proximus

Steven De Deyne, momenteel Brand Manager bij BMW, komt aan het hoofd van het Media Strategy & Production team van de Proximus Group. Hij is de opvolger van Kristine Verhelst die in oktober na meer dan 19 jaar het bedrijf verliet.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Voorjaar 2020: VIER, VIJF en ZES kiezen voor nieuwe formats en vijf nieuwe Vlaamse fictiereeksen

SBS heeft zijn programmatie bekendgemaakt voor het voorjaar. De televisiezenders VIER, VIJF en ZES hebben een recordaantal van 36 programmatitels waaronder verschillende nieuwe formats en vijf nieuwe Vlaamse fictiereeksen.

Lees meer
 

Luc Van den Brande twee jaar langer voorzitter van de VRT

De Vlaamse regering heeft beslist om Luc Van den Brande (CD&V) twee jaar langer op post te houden als voorzitter van de raad van bestuur van de VRT.

Lees meer
 

Klaus Van Isacker stopt als hoofdredacteur bij VTM Nieuws en keert terug naar de magazinepoot van DPG Media

Klaus Van Isacker stapt op als hoofdredacteur bij VTM Nieuws. Hij keert terug naar de magazinepoot van DPG Media, waar hij samen met An Meskens de komst van de Sanoma-titels gaat voorbereiden en de redacties zal aansturen.

Lees meer
 

Drie nieuwe gezichten bij IPM Advertising

IPM Advertising verwelkomt drie nieuwe medewerkers. Sandra Philippaerts wordt verantwoordelijk voor de Agencies Market, Pascaline Goffin komt aan het hoofd van de marcom-afdeling en Patrick Tondreau zal Logic-Immo.be leiden.

Lees meer
 

RCA versterkt het PR-team

Communicatiebureau RCA verwelkomde eind 2019 vijf nieuwe collega's, waarvan twee PR-functies: Kirsten Van de Werf als Corporate PR Manager en Erik Lenoir als Senior PR Consultant.

Lees meer
 

Media Mirror heet voortaan Loop’d

Media Mirror, gespecialiseerd in spiegelreclame, heet voortaan Loop’d. De naamswijziging komt er nadat de OOH-regie ervoor kiest om openbare toiletten als locatie toe te voegen aan hun advertentiemogelijkheden.

Lees meer
 

Seen from Space: Er beweegt wat voor de CIM OOH studie

Het nieuwe jaar was amper gestart toen de nieuwe CIM OOH studie werd gepubliceerd. Die vertoont grondige wijzigingen ten opzichte van vorig jaar, want onder andere de anonieme gegevens van Proximus over onze verplaatsingen werden geïntegreerd.

Lees meer
 

Seen from Space: In 2019 zijn de Belgen nog steeds verknocht aan televisie, maar met andere gewoonten

Aan het einde van het decennium werden alle technologische evoluties en de nieuwe manieren om televisie te consumeren bekrachtigd. Toch biedt de klassieke televisie in België nog steeds sterk weerstand tegen de veelvormige concurrentie.

Lees meer
 

Het belang van een lokaal ecosysteem

DaviD zag de laatste jaren overal in Europa samenwerkingen tussen lokale mediabureaus, regies en zelfs adverteerders tegen de dominantie van de digitale platformgiganten. Waarom is het als regie zo belangrijk om het lokale ecosysteem te beschermen?

Lees meer
 

AutoGids houdt een vinger aan de pols om redactie relevant te houden: belangstelling voor elektrische auto’s neemt sterk toe

Volgens een enquête afgenomen door AutoGids bij duizend personen, blijkt dat de interesse voor (deels) elektrische wagens sterk toeneemt. Bijna een derde onder hen zou vandaag voor een hybride (21,9%) of elektrische auto (9,6%) kiezen.

Lees meer
 

OOH en BRU samen in beweging

[Provided by PUB] Tijdens de winterperiode zijn de straten in Brussel net dat tikkeltje sfeervoller en mooier. De laatste ‘zOOHm’ van 2019 werd er eentje met Charlotte Giroud, Marketing Manager Benelux van BRU, over de emotionele impact van OOH.

Lees meer
 

Ginfluencers onder invloed

[Provided by PUB] Ongeveer tien jaar geleden ontstond een ware ginhype en kwamen er veel nieuwe merken op de markt. Drie van deze premiumgins worden onder de loep genomen: Havn, Filliers Dry Gin 28 en de alcoholvrije Nona June.

Lees meer
 

Agenda

BMMA Lunch with the Marketers of the Year
23 januari 2020 | 12:00 - 14:00
ACC: Strategic Thinking Seminar by Merry Baskin
27 januari 2020 - 28 januari 2020
PUB Breakfast Session met Astrid Pirlot
27 januari 2020 | 08:00 - 10:30
CommPass Starters Kit: Traditional Media Metrics
28 januari 2020 | 09:00 - 12:30
C² Communication Quiz
30 januari 2020 | 18:00 - 22:00
PUB Luxury Experience
31 januari 2020 | 13:30 - 19:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.751 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.106
  • vakpers: 648
  • dagbladen: 313
  • huis-aan-huisbladen: 535
  • out-of-home: 1.138
  • digitaal: 1.719
  • radio/TV: 560
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.