Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Wat worden de trends en uitdagingen van 2020? Dat was de centrale vraag tijdens The Year Ahead, een event georganiseerd door CommPass. Chris Van Roey (UBA), Sylvie Irzi (UMA), François le Hodey (IPM) en Karen Corrigan (ACC) gaven hun mening en MediaSpecs luisterde aandachtig.
Ons verslag leest u verderop in deze nieuwsbrief, net als al het andere medianieuws van de voorbije week.
Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proeflogin.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
20/01/2020
|
|
|
|
|
|
|
Daar zijn we dan: 2020! Grote vraag: waren de mediavoorspellingen juist? En wat te verwachten in het nieuwe jaar? Sylvie Irzi, Chris Van Roey, Karen Corrigan en François le Hodey gaven hun pronostieken tijdens de CommPass-sessie van 14 januari.
Lees meer
|
|
|
|
Nethys heeft consultant EY en bank Degroof Petercam in de arm genomen voor de verkoop van L'Avenir. Notre Avenir, de coöperatieve opgericht door de werknemers, zou hierin zijn zeg krijgen. De verkoop zou in februari rond moeten zijn.
Lees meer
|
|
|
|
Een maand na de VRT, heeft ook de Franstalige openbare omroep RTBF een akkoord gesloten met Proximus over Pickx, het nieuwe tv-portaal van de telecomgroep. De overeenkomst omvat onder meer de verdeling van vier tv-zenders en zes radiozenders.
Lees meer
|
|
|
|
Op 28 februari komt er een punt achter Storesquare, het online winkelplatform dat voor 65% in handen is van Roularta. Hoewel het meer bezoekers aantrok, werd er vanuit praktische en financiële overwegingen gekozen om het platform af te sluiten.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatieplatform Gimme kende afgelopen jaar een sterke groei. Nu wordt het aanbod uitgebreid met combi-pakketten in samenwerking met De Bond, zowel op lokaal als nationaal niveau.
Lees meer
|
|
|
|
Steven De Deyne, momenteel Brand Manager bij BMW, komt aan het hoofd van het Media Strategy & Production team van de Proximus Group. Hij is de opvolger van Kristine Verhelst die in oktober na meer dan 19 jaar het bedrijf verliet.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
SBS heeft zijn programmatie bekendgemaakt voor het voorjaar. De televisiezenders VIER, VIJF en ZES hebben een recordaantal van 36 programmatitels waaronder verschillende nieuwe formats en vijf nieuwe Vlaamse fictiereeksen.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse regering heeft beslist om Luc Van den Brande (CD&V) twee jaar langer op post te houden als voorzitter van de raad van bestuur van de VRT.
Lees meer
|
|
|
|
Klaus Van Isacker stapt op als hoofdredacteur bij VTM Nieuws. Hij keert terug naar de magazinepoot van DPG Media, waar hij samen met An Meskens de komst van de Sanoma-titels gaat voorbereiden en de redacties zal aansturen.
Lees meer
|
|
|
|
IPM Advertising verwelkomt drie nieuwe medewerkers. Sandra Philippaerts wordt verantwoordelijk voor de Agencies Market, Pascaline Goffin komt aan het hoofd van de marcom-afdeling en Patrick Tondreau zal Logic-Immo.be leiden.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatiebureau RCA verwelkomde eind 2019 vijf nieuwe collega's, waarvan twee PR-functies: Kirsten Van de Werf als Corporate PR Manager en Erik Lenoir als Senior PR Consultant.
Lees meer
|
|
|
|
Media Mirror, gespecialiseerd in spiegelreclame, heet voortaan Loop’d. De naamswijziging komt er nadat de OOH-regie ervoor kiest om openbare toiletten als locatie toe te voegen aan hun advertentiemogelijkheden.
Lees meer
|
|
|
|
|
Het nieuwe jaar was amper gestart toen de nieuwe CIM OOH studie werd gepubliceerd. Die vertoont grondige wijzigingen ten opzichte van vorig jaar, want onder andere de anonieme gegevens van Proximus over onze verplaatsingen werden geïntegreerd.
Lees meer
|
|
|
|
Aan het einde van het decennium werden alle technologische evoluties en de nieuwe manieren om televisie te consumeren bekrachtigd. Toch biedt de klassieke televisie in België nog steeds sterk weerstand tegen de veelvormige concurrentie.
Lees meer
|
|
|
|
DaviD zag de laatste jaren overal in Europa samenwerkingen tussen lokale mediabureaus, regies en zelfs adverteerders tegen de dominantie van de digitale platformgiganten. Waarom is het als regie zo belangrijk om het lokale ecosysteem te beschermen?
Lees meer
|
|
|
|
Volgens een enquête afgenomen door AutoGids bij duizend personen, blijkt dat de interesse voor (deels) elektrische wagens sterk toeneemt. Bijna een derde onder hen zou vandaag voor een hybride (21,9%) of elektrische auto (9,6%) kiezen.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Tijdens de winterperiode zijn de straten in Brussel net dat tikkeltje sfeervoller en mooier. De laatste ‘zOOHm’ van 2019 werd er eentje met Charlotte Giroud, Marketing Manager Benelux van BRU, over de emotionele impact van OOH.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Ongeveer tien jaar geleden ontstond een ware ginhype en kwamen er veel nieuwe merken op de markt. Drie van deze premiumgins worden onder de loep genomen: Havn, Filliers Dry Gin 28 en de alcoholvrije Nona June.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
23 januari 2020 | 12:00 - 14:00
|
27 januari 2020 - 28 januari 2020
|
27 januari 2020 | 08:00 - 10:30
|
28 januari 2020 | 09:00 - 12:30
|
30 januari 2020 | 18:00 - 22:00
|
31 januari 2020 | 13:30 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.751 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.106
- vakpers: 648
- dagbladen: 313
- huis-aan-huisbladen: 535
- out-of-home: 1.138
- digitaal: 1.719
- radio/TV: 560
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|