Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Morgen trappen we het nieuwe jaar echt op gang met The Year Ahead, een event georganiseerd door CommPass. Chris Van Roey (UBA), Sylvie Irzi (UMA), François le Hodey (IPM) en Karen Corrigan (ACC) gaan er in debat over de uitdagingen van 2020. Danny Devriendt zal als moderator alles in goede banen leiden. Voor snelle beslissers zijn er nog enkele plaatsen.
Bent u op zoek naar up-to-date reclametarieven en redactionele kalenders? In de MediaSpecs Database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische en Luxemburgse media. Aan de reclameregies en uitgevers die ons nog geen gegevens voor 2020 hebben bezorgd, vragen we om dit zo snel mogelijk te doen.
In deze nieuwsbrief vindt u alvast een handig overzicht van het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
13/01/2020
|
|
|
|
|
|
In gezamenlijk overleg hebben IPM, RMB en Pebble Media besloten om de online display advertising activiteiten van RTBF toe te wijzen aan Pebble Media. Sinds 1 januari is de internetregie het digitale contactpunt voor de RTBF-titels.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwe CIM OOH studie maakt de lancering mogelijk van nieuwe high-performance netwerken in straatmeubilair en bevestigt de premium positionering van het grote formaat van de More O'Ferrall.
Lees meer
|
|
|
|
Waar er vroeger 8 regionale edities van Krant van West-Vlaanderen waren, blijven er nu nog 5 over, weliswaar aangevuld met één nieuwe provinciale editie. Ontdek de nieuwe reclametarieven, geografische kaarten en contactgegevens in onze database.
Lees meer
|
|
|
|
Mediafin start het jaar met een nieuwe commerciële organisatie die een geïntegreerd antwoord biedt op alle communicatiebehoeften van de klant. Het zal de markt benaderen met de twee divisies "Trustmedia - beyond advertising" en "Bepublic".
Lees meer
|
|
|
|
Op drie jaar tijd heeft het nieuwsplatform over goederenvervoer en logistiek het bereik van de website verdubbeld tot 3.147.963 pageviews. De groei aan logins bedraagt over dezelfde periode 107%, ook meer dan een verdubbeling.
Lees meer
|
|
|
|
June. gaat voortaan ook podcasts aanbieden. Toni De Coninck zal iedere maand een culinaire personality interviewen en anekdotes vertellen uit zijn reiservaring. Daarnaast zal Tessa Torrekens maandelijks met een BV op stap gaan in zijn of haar stad.
Lees meer
|
|
|
|
Pebble Media en SBS zullen complementair in de markt aanwezig zijn. Hun doelstelling is om samen de videomarkt verder te ondersteunen. De samenwerking zal tevens op technisch vlak uitgebouwd worden.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Bij NP, de alliantie van de Belgische newsbrand uitgevers, zal Sylvie De Beule voor DPG Media Valérie Delain vervangen en neemt Marc Hellingh de fakkel over van Sebastien Gierech bij IPM Advertising.
Lees meer
|
|
|
|
Als Key Account Manager Street Furniture zal Valérie rapporteren aan Els Desmedt. In haar nieuwe functie wordt ze verantwoordelijk voor de commerciële relaties met de media-agentschappen en zal ze hen adviseren over het transformerende OOH-aanbod.
Lees meer
|
|
|
|
Proximus Skynet Advertising heeft zijn commerciële team versterkt met de komst van Media Sales Consultant Catherine De Geest. Zij zal zich toeleggen op de media-agentschappen Space en Omnicom Media Group.
Lees meer
|
|
|
|
Ricus Jansegers vertrekt bij DPG Media, een beslissing die in onderling overleg werd genomen. In afwachting van een opvolger worden zijn bevoegdheden overgenomen door Dirk Lodewyckx, algemeen directeur Radio, TV & Streaming.
Lees meer
|
|
|
|
Lewis België positioneert zich voortaan als een geïntegreerd communicatiebureau. Lewis Antwerpen krijgt daarom een marketingcel. Lewis Brussel zal zich in corporate communicatie specialiseren en verwelkomt Maaike Linssen als Marketing Director.
Lees meer
|
|
|
|
Onno van de Stolpe van het Mechelse biotechbedrijf Galapagos is Trends Manager van het Jaar 2019. Vorig jaar vierde Galapagos zijn 20ste verjaardag met een miljardendeal met het Amerikaanse farmaconcern Gilead. Van de Stolpe volgt Johan Thijs op.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
UM wint na een pitch de aanbesteding van Bruxelles Formation. Buiten de mediaplanning en -aankoop wordt ook de mediastrategie aan het mediabureau toevertrouwd. De samenwerking is gepland voor 4 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Na een nieuwe pitch voor hun mediabudget kiest Perfetti Van Melle ervoor om te blijven samenwerken met Maxus. De snoepgoedfabrikant heeft onder andere de merken Mentos, Frisk, Fruittella, Chupa Chups en Look-O-Look in portefeuille.
Lees meer
|
|
|
|
Voices of our Industry, uitgevoerd door Creative Equals op vraag van Creative Belgium, onderzoekt de werk- en bedrijfscultuur binnen de Belgische creatieve communicatiesector.
Lees meer
|
|
|
|
Finn onderzocht het aantal mediaverschijningen in gedrukte media, op radio en op televisie van een 65-tal opiniemakers in 2019 in het debat over economische en bedrijfseconomische onderwerpen. Wat bleek? Altijd dezelfde gezichten kwamen aan bod.
Lees meer
|
|
|
|
Elk jaar publiceert het platform BrandZ een top 100 van meest waardevolle merken. Een van de sterkst groeiende categorieën dit jaar is die van de luxegoederen. PUB had een gesprek met Sukanya Acharya en Isabelle Mérillou van Kantar.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] VIA organiseert dit jaar voor het eerst de Soniq Award, waarbij de aandacht gevestigd wordt op het gebruik van geluid om een merk te definiëren. Het event vindt plaats op 13 februari en intussen werd ook de jury bekendgemaakt.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
14 januari 2020 | 17:00 - 20:00
|
23 januari 2020 | 12:00 - 14:00
|
31 januari 2020 | 13:30 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.751 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.106
- vakpers: 648
- dagbladen: 313
- huis-aan-huisbladen: 535
- out-of-home: 1.138
- digitaal: 1.719
- radio/TV: 560
|
|
|
|
|
|
|