MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

We wensen jullie een zalig kerstfeest en een gezellige eindejaarsperiode omringd met jullie familie en vrienden.

MediaSpecs blijft ook tijdens de kerstvakantie het medianieuws volgen. Hiervoor kan u dagelijks terecht op www.mediaspecs.be.

In deze nieuwsbrief vindt u alvast een overzicht van alle nieuwtjes van de voorbije week. Lees ook zeker ons interview met Thierry Hugot van Rossel Advertising.

We maken jullie ook graag attent op het eerste event van 2020: The Year Ahead, een debat georganiseerd door CommPass. Het lijkt nog veraf, maar in onze agenda vindt u nu al alle details.

Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proeflogin.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

23/12/2019

MediaSpecs Interview – Rossel Advertising: “We produceren, checken, verdelen en targeten. We moeten alles doen. Dat ons vak ontzettend veranderd is staat buiten kijf”

Het eindejaar biedt de perfecte kans om terug te blikken op 2019 en vooruit te kijken naar 2020. Hoe staat het ervoor met het Belgische medialandschap? We nemen de zaak op met Thierry Hugot, marketing- en commercieel directeur van Rossel Advertising.

Lees meer
 

Kristallen Bol – Welke media-experten spraken in 2015 profetische woorden?

Eind 2015 verscheen in het weekblad Trends een speciale mediakatern over de toekomst van de media. 30 experts lieten toen hun licht schijnen over hoe de media er zouden uitzien in 2020. Wie had het bij het rechte eind?

Lees meer
 

“Het is 2020”: op 3 december 2015 schreef Wout Dockx zijn mediavoorspellingen voor 2020. Realistisch, of niet?

Wout Dockx' kristallen bol gaf hem vijf jaar geleden vele perspectieven op de mediatoekomst. Nu we vijf jaar verder zijn: maakte Wout zijn label van Mediaman dubbel en dik waar of was zijn waarzeggersbol toch eerder van kwalijke makelij?

Lees meer
 

Besparingen media- en cultuursector maken eerste slachtoffer: Charlie Magazine stopt ook met online versie

Nadat Charlie Magazine hun printmagazine stopzette, schrapt de redactie eind dit jaar ook de online versie. Zo komt er een einde aan het onafhankelijke Charlie, dat sinds 2014 een plek vormde “voor mensen die zichzelf nergens anders terugzagen”.

Lees meer
 

Eleven Sports kiest voor Transfer als reclameregie

Eleven Sports gaat de samenwerking aan met de thematische reclameregie Transfer. Dit partnership moet de groei van Eleven Sports verder consolideren en de toenemende interesse voor de content van de zender versterken.

Lees meer
 

Moizo beheert de regie van de Gezinssport Vlaanderen-magazines

De advertentieregie van de magazines van Gezinssport Vlaanderen vindt voortaan onderdak bij Moizo Media. De magazines in kwestie zijn 'Sportief met de Wandelvogel', 'Sportief Zomervakanties' en 'Sportief Wintervakanties'.

Lees meer
 

BelgaClub: Veel uitdagingen voor woordvoerders in de toekomst

Woordvoerders moeten niet bang zijn voor de toekomst. Dat bleek tijdens een event dat BelgaClub organiseerde bij Living Tomorrow in Vilvoorde. Dat hun rol de komende jaren zal veranderen, hoeft niet te betekenen dat woordvoerders overbodig worden.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

CIM RAM: Radio 2 blijft grootste radiozender van Vlaanderen

Met een marktaandeel van 28,4% is Radio 2 nog altijd de grootste radiozender van Vlaanderen. Qmusic blijft de tweede grootste zender met 13,8%. In Franstalig België stoot Radio Contact Nostalgie van de troon als best beluisterde radio.

Lees meer
 

VRT sluit als eerste Belgische omroep akkoord met Proximus over Pickx

De VRT-zenders hebben als eerste een akkoord gesloten met Proximus over Pickx. In juni nog had de VRT, samen met DPG Media, RTBF en RTL, zware kritiek geuit op het nieuwe tv-portaal van de telecomgroep.

Lees meer
 

Marktaandeel SBS gaat opnieuw de hoogte in

VIER, VIJF en ZES sluiten 2019 af met 20,7% marktaandeel op de commerciële doelgroep VVA 18-54. Het afgelopen jaar konden onder andere De Slimste Mens ter Wereld, Gert Late Night en Dancing with the Stars op meer kijkers rekenen dan in 2018.

Lees meer
 

Brecht Decaestecker wordt nieuwe hoofdredacteur van Het Laatste Nieuws

Brecht Decaestecker gaat vanaf januari 2020 aan de slag als nieuwe hoofdredacteur van Het Laatste Nieuws. Hij vervoegt daarmee de hoofdredactie van HLN met Dimitri Antonissen (HLN.be) en Frederik De Swaef (regio).

Lees meer
 

Nicolas de Lophem nieuwe aandeelhouder van Euromobile

Francis Huleux, de oprichter van Euromobile, geeft de fakkel door aan Nicolas de Lophem. Huleux zal zich voortaan als New Business Manager uitsluitend toeleggen op de ontwikkeling van het merk op Europees niveau.

Lees meer
 

LN24 beëindigt samenwerking met directeur Boris Portnoy

Nieuwszender LN24 kondigt aan om de samenwerking met directeur Boris Portnoy te beëindigen. Samen met Joan Condijts en Martin Buxant was hij één van de grondleggers van de zender. Hij blijft voorlopig wel aandeelhouder en bestuurder van het bedrijf.

Lees meer
 

Didier Chevalier nieuwe CEO van Auxipress

Didier Chevalier is benoemd tot de nieuwe CEO van Auxipress, de Belgische marktleider in mediamonitoring en -analyse voor merken. Hij is de opvolger van Christophe De Clercq, die zich na 19 jaar als CEO op het financiële luik zal toespitsen als CFO.

Lees meer
 

Heel wat nieuwe medewerkers voor Maxus in 2019

Ook in 2019 breidde Maxus zijn team uit met heel wat nieuwe medewerkers: Julie Nicaise, Lucia Chavez Paz, Edouard Buyle, Elise Lemaire, Stephanie Groven, Rollin Lowolong, Cynthia Botos, Anaïs McCusker, Fabio Azevedo Ramos en Laura Sierra.

Lees meer
 

CommPass opent 2020 met The Year Ahead

CommPass trapt het jaar af met een debat rond de vraag “what are the main challenges for 2020?”. De sprekers zijn Chris Van Roey, Sylvie Irzi, François le Hodey en Karen Corrigan. Moderator van dienst is Danny Devriendt.

Lees meer
 

BAM blikt terug op een goed gevuld jaar

Het Marketing Congress was voor de Belgian Association of Marketing (BAM) met een recordopkomst van 1.300 mensen een mooi sluitstuk van 2019. Wat heeft de BAM nog meer gedaan dit jaar?

Lees meer
 

Seen from Space: Gratis voetbal op tv, hoelang nog?

De Pro League opende zijn aanbesteding voor de televisierechten van de komende vier tot vijf jaar. De liga mikt op zo’n 100 miljoen euro per jaar, wat een toename met 20% is ten opzichte van de vorige periode.

Lees meer
 

Seen from Space: Een wereld zonder cookies, oké of niet?

De community van de ontwikkelaars bereidt zich voor op een serieuze herinrichting van Chrome, de browser van Google. De 80-versie, die gepland is tegen februari 2020, zal naar verluidt voorzien zijn van een beter beveiligde parametrage voor cookies.

Lees meer
 

Totale consumptie op Auvio

Op welke momenten bezoeken de Belgen Auvio, het digitale platform van de RTBF? Welke content consumeren ze vooral? VIBE, de cel Data & Insights van RMB, onthult haar eerste bevindingen.

Lees meer
 

PUB gaat volop voor luxe

Het nieuwe PUB Magazine verwent zijn lezers met luxe. Naast interviews met finalisten van de Advertiser Personality of the Year, trakteert het magazine op artikels over onderzoek naar de manier waarop luxemerken de consument verleiden.

Lees meer
 

Astrid Pirlot over creatieve meetings en begeleide brainstormings

Op maandag 27 januari organiseert PUB de eerste Breakfast Session van het nieuwe jaar. Deze sessie wordt in goede banen geleid door Astrid Pirlot, hoofd Strategie van La Niche, de nieuwste telg van de Dog Studio Groep.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Debat: The Year Ahead
14 januari 2020 | 17:00 - 20:00
ONLY ONLINE – Best Brands Awards
18 maart 2020 | 18:00 - 23:00
VERPLAATST 17/9 – UBA Trends Day
26 maart 2020 | 08:00 - 18:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.782 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.109
  • vakpers: 654
  • dagbladen: 317
  • huis-aan-huisbladen: 565
  • out-of-home: 1.131
  • digitaal: 1.723
  • radio/TV: 552
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.