Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week. Zo kan u een verslag lezen van het BAM Marketing Congress, van Media Fast Forward en van de WE MEDIA infosessie over bpost – alsof u er zelf bij was. Verder was er ook groot nieuws te rapen bij DPG Media, Sanoma, RMB en Proximus en had Nathalie Rahbani recht op een feestje.
Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
16/12/2019
|
|
|
|
|
|
'Van wakker?'. Groene vrienden en galactische terabytes. Influencers, hoeren en zelfs een beetje wiskunde. Pupillen, dat ook? Menselijkheid op het BAM Marketing Congress: het werd een editie om U tegen te zeggen. Meer letters vindt u hier.
Lees meer
|
|
|
|
Bpost verdeelt de abonnementen van kranten en tijdschriften en nam in 2016 AMP over, dat persproducten naar de retail distribueert. In een infosessie aan de WE MEDIA-leden deelden Tom Vermeirsch en Yves Remy een stand van zaken en de toekomstplannen.
Lees meer
|
|
|
|
Op Media Fast Forward stonden social media en fake news centraal in het debat tussen de Vlaamse hoofdredacteurs. Verder had Benjamin Dalle het over een Vlaamse Netflix en meldde Paul Lembrechts dat de VRT een leerstoel opzet bij de VUB en de UGent.
Lees meer
|
|
|
|
Nathalie Rahbani is Brand, Media & Communications Director bij Telenet. Ze startte haar carrière 16 jaar geleden bij VVL BBDO en ging daarna aan de slag bij Duval Guillaume. De andere genomineerden waren Lieve Pattyn en Kris Michiels.
Lees meer
|
|
|
|
Klanten van Proximus kunnen binnenkort gepersonaliseerde reclame te zien krijgen op enkele Franstalige tv-zenders. De telecomoperator heeft daarover een akkoord gesloten met reclameregie RMB.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media Nederland en Sanoma Group maken bekend dat ze overeenstemming hebben bereikt over de voorgenomen overname van Sanoma Media Netherlands. Het gaat over Libelle, Margriet, Donald Duck, vtwonen, Veronica Magazine en het nieuwsplatform NU.nl.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het mandaat van Marc Fauconnier (FamousGrey) gaat in vanaf januari 2020. Hij volgt Erwin Jansen op (Wunderman Thompson) die de voorbije drie jaar vorm gaf aan de verdere uitbouw en professionalisering van ACC.
Lees meer
|
|
|
|
Baptiste Erkes van Ecolo is verkozen tot voorzitter van de Raad van Bestuur van de RTBF. Hij volgt Jean-François Raskin van cdH op. Thomas Dermine van de PS wordt ondervoorzitter, net als Richard Miller van de MR en Vincent Engel van de PTB.
Lees meer
|
|
|
|
CityDepot bundelt leveringen aan bedrijven en handelaars voor transporteurs en logistieke bedrijven. Voor BD myShopi is dit de volgende stap in zijn aanbod gespecialiseerde en duurzame logistiek in woon- en handelskernen.
Lees meer
|
|
|
|
Mediatrader bevestigt haar samenwerking met Delhaize voor het beheer van het 2m²-netwerk van de Delhaizesupermarkten in België. Mediageuzen zal het netwerk voor de komende 13 jaren blijven beheren.
Lees meer
|
|
|
|
Begin 2020 lanceert Edenred Media een nieuwe Travel-newsletter die 3x per jaar verstuurd zal worden naar 570.000 actieve werknemers. De regie wil hiermee de partners die reisproducten- en diensten aanbieden extra in de verf zetten.
Lees meer
|
|
|
|
Friends of Search is het Europees congres voor (online) marketeers en SEO/SEA-specialisten. Op 5 februari zal het congres voor het eerst plaatsvinden in België en zullen grote namen uit de search-industrie op het podium staan in The Egg in Brussel.
Lees meer
|
|
|
|
|
TF1 is in België sinds drie maanden in regie bij IP. Had deze overstap een positief effect op de investeringen van Belgische adverteerders op de Franse zender? Een poging tot evaluatie.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 2012 blijft het aandeel van het gezinsbudget dat wordt gespendeerd aan internet, televisie en smartphone toenemen. Er wordt ook steeds meer uitgegeven aan filmtickets en abonnementen. De grootste daling is merkbaar bij tijdschriften en kranten.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De Belgian Pledge is het antwoord van de voedingssector op de vraag naar verantwoorde reclame aan het adres van kinderen. Het gaat om een initiatief dat werd ondertekend door bedrijven die zich concreet willen engageren.
Lees meer
|
|
|
|
Elisabeth Van den Abeele (Universiteit Gent) heeft de Thesisprijs van de VRM gewonnen met haar masterproef "De influencer aan het woord. Kwalitatief onderzoek naar de perceptie van influencers over hun rol in influencer marketing".
Lees meer
|
|
|
|
Kantar verzamelde expertise en betrouwbare datasets en stelde essentiële Media Trends & Predictions op voor marketers, communicatieprofessionals, media-eigenaars en agentschappen.
Lees meer
|
|
|
|
An invaluable overview of the state of European creativity with official performance rankings and an in-depth look at this year’s Eurobest winners.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
14 januari 2020 | 17:00 - 20:00
|
18 maart 2020 | 18:00 - 23:00
|
26 maart 2020 | 08:00 - 18:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.782 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.109
- vakpers: 654
- dagbladen: 317
- huis-aan-huisbladen: 565
- out-of-home: 1.131
- digitaal: 1.723
- radio/TV: 552
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|