MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw gids doorheen het complexe medialandschap

Beste mediavrienden,

Het medialandschap wordt meer en meer complex: nieuwe digitale producten worden massaal gelanceerd en merken verdwijnen, restylen of veranderen van eigenaar.

De diversiteit en de rijkdom van het media-aanbod in ons tweetalig landje maken het soms moeilijk het overzicht te behouden. Een goede kennis van de media wordt dan ook een moeilijke klus.

Het is net daarom dat mediaspecialisten graag gebruikmaken van MediaSpecs: een handig hulpmiddel bij de voorbereiding van mediaplannen en perslijsten.

Nog niet geabonneerd op onze database? Contacteer ons voor extra uitleg en een proeflogin.

Hiernaast brengen we op www.mediaspecs.be ook dagelijks verslag uit van het medianieuws. Deze newsletter bundelt elke maandagochtend alle artikels van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

09/12/2019
MediaSpecs Database NL
 
 

Elke Dens en Véronique Vergeynst zijn de BAM Marketers of the Year 2019

Elke Dens (Visit Flanders) en Véronique Vergeynst (Brussels Airport) zijn de nieuwe BAM Marketers of the Year. De andere genomineerden waren Kristof Ampe, Patrick Kindt, Pierre Lalmand en François Simon.

Lees meer
 

Metro wordt 20 jaar en krijgt in januari een compacter formaat met frisse lay-out

Vanaf 3 januari verschijnt de gratis krant van uitgever Mass Transit Media in een nieuwe lay-out, en een nieuw formaat: de Half-Berliner. "Compacter, hedendaagser en handiger", volgens Algemeen Directeur Monique Raaffels.

Lees meer
 

Passe-Partout komt terug: Rondom wordt in Vlaams-Brabant vanaf januari herdoopt

Vanaf januari kunnen lezers in Vlaams-Brabant hun gratis huis-aan-huisblad Rondom opnieuw Passe-Partout noemen. Primetime Communication Group nam recent o.a. de 8 Vlaams-Brabantse Rondom-edities van Mediahuis over, die nu hun oude naam terugkrijgen.

Lees meer
 

Besparingen VRT: 1.200 mensen nemen deel aan optocht personeel op Martelaarsplein

De manifestatie was de apotheose van de Vuurwerk-week, waarbij de medewerkers van de openbare omroep, vakbonden, de culturele sector en middenveldorganisaties een week lang actie voerden tegen het beleid van de nieuwe Vlaamse regering.

Lees meer
 

Nieuwe lancering van Faky, het platform van RTBF om fake news te bestrijden

RTBF heeft het platform Faky opnieuw geactiveerd, zes weken nadat de tool al na enkele uren offline werd gehaald. Het platform moet de kritische geest van elk individu over de hoeveelheid aan informatie versterken en mee fake news bestrijden.

Lees meer
 

Roularta Media past zijn structuur aan

Roularta Media gaat voortaan met een eengemaakte structuur de advertentiemarkt benaderen met Mireille De Braekeleer als National Sales Director. Er zijn ook nieuwe functies voor Lara Chammah, Philippe De Brabanter, Sandra Seghers en Veerle Neyens.

Lees meer
 

Proximus geeft ruim miljoen klanten gratis digitaal krantenabonnement

Proximus geeft meer dan een miljoen klanten een digitaal abonnement op Het Laatste Nieuws of Le Soir als onderdeel van hun internetabonnement. Het telecombedrijf is daarvoor een samenwerking aangegaan met uitgevers DPG Media en Rossel.

Lees meer
 

Brightfish verwerft extra profielinformatie van bioscoopbezoekers dankzij Novak

Brightfish lanceert Novak, een online profielmeting waarbij een beeld wordt geschetst van het bezoekersprofiel per bioscoopfilm. Hierdoor zullen adverteerders weten wie zij effectief bereikt hebben met hun cinemacampagne.

Lees meer
 

Brand extension: Creativa Femmes d’Aujourd’hui

Roularta Media en Conceptum Exhibitions, een leider in de Belgische beurs- en eventindustrie, slaan de handen in elkaar met de nieuwe Creativa Femmes d'Aujourd'hui beurs. Samen zullen ze in 2020 twee events organiseren specifiek voor vrouwen.

Lees meer
 

Nieuw: Zimmo.tv, een initiatief van Mediahuis, De Buren en Zimmo

Op regionale tv en Zimmo.be kunnen geïnteresseerden voortaan gebruikmaken van Zimmo.tv. Dat is een initiatief om premium videocontent rond het thema wonen aan te bieden aan commerciële partners.

Lees meer
 

Landbouwleven presenteert RULA.be: een platform voor online handel in landbouwmachines

Landbouwleven lanceert een nieuw online platform voor de handel in landbouwmachines: RULA.be. Het platform moet landbouwers toelaten hun materialen te koop aan te bieden in een veilige omgeving en tevens de zichtbaarheid te vergroten.

Lees meer
 

Julius Minnaar wordt CEO van IPG Mediabrands Benelux

Julius Minnaar verlaat Dentsu Aegis Network en komt aan het hoofd te staan van IPG Mediabrands Benelux. Hij volgt Diederik Breijer op en zal op 1 april starten als nieuwe CEO.

Lees meer
 

The Oval Office verkozen tot Best World Event Agency

The Oval Office is tijdens de slotceremonie van The International Festival of Events & Live Communication (BEA World) bekroond tot Best World Event Agency.

Lees meer
 

Seen from Space: 1999-2019, we kijken vandaag meer tv

Iedereen weet dat jongere generaties veel minder televisie kijken dan hun oudere voorgangers op dezelfde leeftijd en al helemaal als het om lineaire tv gaat. Maar hoe is de kijkduur de voorbije jaren geëvolueerd?

Lees meer
 

Seen from Space: België behoorlijk eensgezind inzake online entertainment

Kwartaal na kwartaal maakt de Global Web Index (GWI) het mogelijk om de evolutie van het internetgebruik van de leeftijdsgroep 16-64 te volgen, met een onderscheid tussen de twee taalgemeenschappen.

Lees meer
 

Opinie van Kris Poté: De eerste frontlinie van communicatie, de (E-)ontvangst

Kris Poté is vicepresident bij Capgemini, een bedrijf gespecialiseerd in consulting, technologiediensten en outsourcing. Hij heeft het in dit opiniestuk over het belang van de eerste linie bij bedrijfscommunicatie, namelijk de (E-)ontvangst.

Lees meer
 

Raphael Dumont (Vice) gelooft in eeuwige jeugd

Hoe maak je relevante content voor Generation Z? De PUB Breakfast Session zette zijn deuren wagenwijd open voor Raphael Dumont van Vice België. Hij had het over de geheimen van het merk om de aandacht te trekken van een bewuste en autonome generatie.

Lees meer
 

Antwerpen krijgt alweer nieuwe cinema

[Provided by PUB] Lumière Antwerpen is de naam van de nieuwe permanente stadsbioscoop. Zowel de stad Antwerpen als het Vlaams Audiovisueel Fonds boden de nodige ondersteuning om dit project te realiseren.

Lees meer
 

Opmerkelijke lancering van de nieuwe Renault Zoe

Voor de lancering van de nieuwe Renault Zoe komen Renault en OMD met een opmerkelijke mediacampagne om de milieuvoordelen en het innovatieve karakter van deze elektrische auto in de verf te zetten.

Lees meer
 

BAM en Brightfish op zoek naar nieuwe jonge marketingtalenten

De Belgian Association of Marketing (BAM) en Brightfish slaan voor het 2de jaar op rij de handen in elkaar om een jong Belgisch marketingduo de kans te geven om deel te nemen aan de Young Marketers Competition van de Cannes Lions.

Lees meer
 

Jobs

Sales & Planning Executive Radio
Var
Meer jobs
 
 

Agenda

BMMA Lunch: Virginie Taittinger
10 december 2019 | 12:00 - 14:00
Effie Info Class: How to win an Effie
10 december 2019 | 13:15 - 17:00
UBA Masterclass: Media Agency Management
11 december 2019 | 13:15 - 17:00
PR-x Masterclass: PR Insights & Media Dynamics
6 februari 2020 | 09:00 - 17:00
Media Fast Forward
12 december 2019 | 10:00 - 17:00
UBA Xmas Lunch
12 december 2019 | 11:00 - 16:00
Social Media Summit
12 december 2019 | 12:30 - 18:00
Belga Club: De toekomst van nieuws
12 december 2019 | 18:00 - 21:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.782 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.109
  • vakpers: 654
  • dagbladen: 317
  • huis-aan-huisbladen: 565
  • out-of-home: 1.131
  • digitaal: 1.723
  • radio/TV: 552
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.