MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

“Laat Facebook belastingen betalen”, “Journalisten en PR-mensen dansen een tango”, “De echte vijand op dit moment is Silicon Valley”: een greep uit wat er te horen viel tijdens de Belgian Communication Summit, georganiseerd door C². En u begrijpt meteen: de straffe meningen swingden de pan uit. Ontdek ze in ons artikel verderop in deze nieuwsbrief, samen met het andere medianieuws van afgelopen week.

Ook op de UMA Get Together – waar tevens de winnaars van de YMCE Data Driven Award werden bekendgemaakt – werden niet mis te verstane boodschappen meegegeven: “Content is de toekomst en samenwerking is hierbij cruciaal” en “Communicatie is een stiel waarbij regels gelden, neem de tijd om deze te leren en hou je eraan.”

Verder maken we ons deze week op voor het jaarlijkse BAM Marketing Congress op 5 en 6 december.

PS: Ook bij MediaSpecs is het Black Friday! Word abonnee op onze database en geniet tijdelijk van speciale voorwaarden. Contacteer ons voor meer info.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/12/2019

UMA Get Together: “Advertising is een vak en daar bestaan regels voor”

Se développer, slow down, neem de tijd en soyez curieux. Dat was de boodschap die ervaren marketing professionals wilden meegeven aan hun jonge opvolgers tijdens de UMA Day, waar ook de winnaars van de YMCE Data Driven werden bekendgemaakt.

Lees meer
 

“We dansen een tango, maar we hebben elkaar nodig”: Belgian Communication Summit 2019

De internetgiganten aan banden leggen, een veelgehoorde mening tijdens de Belgian Communication Summit. Ook de spanningen tussen journalistiek en PR lieten de aanwezigen niet koud. Tango's, Facebook opbreken en echte vijanden; u leest het hier.

Lees meer
 

Roularta Media en Edition Ventures partners voor display en video

Vanaf 1 januari vertrouwt Edition Ventures de exclusieve regie van alle display- en videocampagnes op haar websites toe aan Roularta Media. Het betreft de titels Elle, Marie Claire, Psychologies, Actief Wonen/Déco Idées en L’Officiel.

Lees meer
 

Mediahuis verkoopt 13 Rondom-edities en zet er 16 stop

Mediahuis verkoopt de 13 meest rendabele edities van het huis-aan-huisblad Rondom en alle publicaties van dochterbedrijf Thema Media. De resterende 16 Rondom-edities wil het stopzetten.

Lees meer
 

DAB+ in Franstalig België: De 24 zendlocaties beheerd door RTBF zijn operationeel

In Franstalig België werd de RTBF aangeduid als beheerder van het DAB+-netwerk door de Conseil Supérieur de l’Audiovisuel. De RTBF laat nu weten dat haar 24 zendlocaties ondertussen allemaal operationeel zijn.

Lees meer
 

Villo! lanceert 1.800 elektrische fietsen in Brussel

JCDecaux heeft de installatie bevestigd van 1.800 eVillo! verspreid over 360 Villo! stations in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De hybride deelfietsen transformeren in een elektrisch aangedreven fiets zodra de draagbare batterij is ingeplugd.

Lees meer
 

Clear Channel presenteert zijn nieuwe commerciële structuur

In de nieuwe organisatie zijn de expertises optimaal op elkaar afgestemd met een tweedelige structuur. Baudouin van de Berg en Joris De Doncker treden toe tot het directiecomité als respectievelijk Sales Director en Revenue & Product Director.

Lees meer
 

Lijncom werft twee extra salesprofielen aan

Pieter-Jan Haegeman staat het nationale salesteam bij, terwijl Ingrid Vermoesen zich focust op de regio Vlaams-Brabant. Met de komst van de trambus in april 2020 kan zij uitpakken met nieuwe advertentieformaten.

Lees meer
 

Transfer start samenwerking met productiehuis Humans

Reclameregie Transfer en productiehuis Humans, onderdeel van De Mensen, slaan de handen in elkaar. De samenwerking heeft als doel de creativiteit, storytelling en nieuwe reclameconcepten in het videolandschap te stimuleren.

Lees meer
 

RTBF lanceert nieuwe versie van Auvio

De RTBF heeft een gemoderniseerde en verrijkte versie van zijn uitzendplatform Auvio gelanceerd. De nieuwe versie heeft een nieuw design, is eenvoudiger, meer op maat gemaakt en bevat nieuwe exclusieve content.

Lees meer
 

Herstructurering bij Éditions de l’Avenir: “Notre Avenir” lanceert oproep om mee aandeelhouder te worden

Notre Avenir heeft een oproep gelanceerd om mee aandeelhouder te worden. Het wil zo voldoende kapitaal verzamelen om te wegen op de onderhandelingen.

Lees meer
 

Whyte Corporate Affairs versterkt zijn team met 6 nieuwe profielen

Whyte Corporate Affairs, het adviesbureau gespecialiseerd in bedrijfscommunicatie en public affairs, versterkt zijn team met Charline Desmecht, Florence Cooreman, Caroline De Roover, Lien Stockmans, Célia Roger en Marie Biermez.

Lees meer
 

Seen from Space: In Frankrijk gaat tv prat op zijn efficiënte impact op sales

In Frankrijk groepeert het SNPTV de verschillende audiovisuele regies ter promotie van het medium. Deze maand presenteerden de leden een uitgebreide econometrische studie over hun efficiënte impact op sales.

Lees meer
 

Seen from Space: Het lange termijneffect van de Franse mediadrager

Op basis van een econometrisch model gerealiseerd op vijftien merken en producten uit vijf sectoren, bekijkt het #ROITV onderzoek (dat gevoerd werd door de groepering van Franse tv-regies) het rendement van media-acties.

Lees meer
 

PUB en Auxipress over artificiële intelligentie

Auxipress publiceerde in samenwerking met PUB een widget met informatie over artificiële intelligentie. In de widget is een snel overzicht te ontdekken van de media-aandacht rond het thema en de positie in de Belgische media.

Lees meer
 

Bigtrees zoekt hoofdredacteur voor MO* Magazine met opvallende bannercampagne

[Provided by PUB] MO* Magazine gaat op zoek naar een nieuwe hoofdredacteur en schakelt daarbij de hulp van Bigtrees in. Het Gentse bureau zoekt die nieuwe hoofdredacteur op buitenlandse nieuwssites waar bijna geen enkele Vlaming ooit komt.

Lees meer
 

Folder van het Jaar: CASA, Aldi, Media Markt, Gamma en Kruidvat vallen in de prijzen

Tijdens de RetailDetail Night werd de CASA-folder uitgeroepen tot Folder van het Jaar 2019. Ook beloond: de folders van Aldi (Supermarkten), Media Markt (Elektro & Telecom), Gamma (Home, DIY, Tuin & Dier) en Kruidvat (Beauty, Lifestyle & Merken).

Lees meer
 

Jobs

Sales & Planning Executive Radio
Var
Meer jobs
 
 

Agenda

BAM Marketing Congress
5 december 2019 | 09:00 - 6 december 2019 | 17:00
Data Summit
5 december 2019 | 12:45 - 18:00
WE MEDIA: Bpost Seminar
9 december 2019 | 10:30 - 14:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.782 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.109
  • vakpers: 654
  • dagbladen: 317
  • huis-aan-huisbladen: 565
  • out-of-home: 1.131
  • digitaal: 1.723
  • radio/TV: 552
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.