MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week. Zo kan u een verslag lezen van de CIM Matinee, maar ook van het VRM Symposium over de toekomst van de openbare omroep. Verder vindt u artikels over belangrijke wijzigingen bij onder andere Blits, Deze Week/De Streekkrant en Clear Channel.

Vergeet u ook niet in te schrijven voor de Belgian Communication Summit (morgen) en UMA Get Together (overmorgen). Wij zullen er ook zijn, tot dan?

Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

25/11/2019

CommPass: CIM schakelt versnelling hoger

Om tegemoet te komen aan de veranderende mediaconsumptie, kende het CIM het afgelopen jaar heel wat evoluties. Ook in 2020 willen de verschillende studies blijven inzetten op innovatie.

Lees meer
 

“De VRT moet zijn kerntaak kunnen blijven uitvoeren” – Paul Lembrechts (CEO VRT)

"De toekomst van de openbare omroep", dat was op 18 november het centrale thema op het jaarlijkse VRM Symposium in Leuven. Met de recent aangekondigde besparingen en de discussie over een "Vlaamse Netflix" was er stof genoeg voor een heftig debat.

Lees meer
 

Deze Week wordt opnieuw De Streekkrant

Roularta besliste om voor quasi alle edities af te stappen van de merknaam Deze Week en opnieuw te kiezen voor De Streekkrant. Bovendien verdwenen er heel wat regionale edities en is er bijgevolg geen nationale dekking meer.

Lees meer
 

Blits Magazine breidt uit naar heel Vlaanderen, bus-aan-bus naar 2,4 mio gezinnen

De West-Vlaamse uitgever Blits Magazine zal vanaf januari 2020 volledig Vlaanderen dekken met zijn huis-aan-huis-magazine. Dirk Verschueren (ex-Mediahuis) wordt de National Advertising Manager.

Lees meer
 

TV Plus vervangt Stories TV op Telenet

Themakanaal TV Plus trekt de kaart van retro, nostalgie, gezondheid en lifestyle. Tot de nieuwe schermgezichten behoren Guy De Pré, Martine Prenen, Sofie Lemmens, Margot Hallemans en Ilse De Vis.

Lees meer
 

Jobs

Sales & Planning Executive Radio
Var
Business Development Manager
bpost
Key Account Manager
bpost
Account Manager
bpost
Meer jobs
 
 

Nicolas Blondeau volgt Jan De Moor op als CFO van Clear Channel

Het directiecomité van Clear Channel Belgium telt een nieuw lid: Nicolas Blondeau treedt er aan als Chief Financial Officer. Die rol neemt hij over van Jan De Moor, die in mei als Managing Director werd aangesteld.

Lees meer
 

Laurence Waegemans benoemd tot Head of National Sales bij Clear Channel

Met meer dan 12 jaar media-ervaring, waarvan 6 bij Clear Channel, neemt Laurence Waegemans de leiding over het nationale salesteam.

Lees meer
 

MediaCom kondigt de komst aan van nieuwe medewerkers, waaronder Karim Debbah

Onder leiding van Corinne Verstraete wordt de reorganisatie bij MediaCom voortgezet. Jehtro Calomme wordt Head of Strategy en wordt opgevolgd door Karim Debbah. Daarnaast worden er ook 5 nieuwe medewerkers aangeworven op de planningsafdeling.

Lees meer
 

Kathy Van Looy volgt Managing Director Liesbeth Pyck op bij Famous Relations

Kathy Van Looy wordt de nieuwe Managing Director van het PR-bureau Famous Relations. Begin januari neemt ze er de fakkel over van Liesbeth Pyck, die na 5 jaar voor een nieuwe uitdaging kiest.

Lees meer
 

Julie Van Ingelgom van GROHE naar ZIGT

ZIGT versterkt haar team met Julie Van Ingelgom, voormalig Digital Marketing & PR Manager bij GROHE.

Lees meer
 

ACC en C² organiseren eerste Hypre Cyclus voor Junior PR medewerkers

Tussen februari en juni 2020 organiseren ACC en C² de eerste editie van de Holistic Young PR Executives Cycle. PR medewerkers met maximaal 2 jaar ervaring, die lid zijn van ACC of C², kunnen zich inschrijven voor een serie van 10 sessies.

Lees meer
 

De Grote 5 hebben de Vlaamse mediamarkt in handen

Uit het jaarlijkse rapport van de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) over mediaconcentratie in Vlaanderen, blijkt dat 80 tot 100% van de markt in handen is van vijf mediagroepen: VRT, DPG Media, Mediahuis, Roularta en De Vijver Media.

Lees meer
 

Eén op twee Belgen aarzelt nog om van Black Friday promoties gebruik te maken

Jaar na jaar genereert Black Friday voor (e-)handelaars steeds meer inkomsten. Maar wat is de perceptie van de Belgen en wat zijn hun aankoopintenties? IPG Mediabrands ondervroeg 1.000 Belgen en kwam tot enkele opvallende vaststellingen.

Lees meer
 

Seen from Space: Niets lijkt 2019 te kunnen redden op vlak van offline mediabestedingen

Het MDB-onderzoek (Nielsen) publiceerde de gegevens voor september: een goede gelegenheid voor de traditionele driemaandelijkse stand van zaken betreffende de bruto bestedingen in offline media.

Lees meer
 

Seen from Space: Het verschil tussen dagbladbijlage en magazine

De bijlagen van de Belgische dagbladen worden in de Nielsen-pige logischerwijze opgenomen in de categorie van de magazines. Ze komen aan bod in een aparte rubriek van de CIM NRS-bereikstudie. Maar zijn ze ook anders?

Lees meer
 

YouTube in België: Tomorrowland het kanaal met de meeste abonnees

[Provided by PUB] Google publiceerde een ranking van de meest populaire YouTube-kanalen. De eerste plaats in België is weggelegd voor Tomorrowland.

Lees meer
 

Epica Awards: Grand Prix met Belgisch tintje

[Provided by PUB] Tijdens de Epica Awards werden enkele campagnes van Belgische bureaus bekroond en ook internationaal was er alvast een Belgisch tintje: de Vlaamse actrice Sofie Hoflack speelde de hoofdrol in de film die de Grand Prix Film won.

Lees meer
 

Agenda

MediaNet Vlaanderen: Tools for Addressable Advertising
26 november 2019 | 14:30 - 17:30
Belgian Communication Summit
26 november 2019 | 16:30 - 20:00
UMA Get Together
27 november 2019 | 13:00 - 19:00
Strategic Marketing Day
28 november 2019 | 09:00 - 17:30
CommPass Masterclass: Trending TV & Radio Research
28 november 2019 | 09:00 - 12:30
RetailDetail Night
28 november 2019 | 12:00 - 23:30
Inside Cannes Lions
28 november 2019 | 12:00 - 15:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.770 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.117
  • vakpers: 648
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 560
  • out-of-home: 1.125
  • digitaal: 1.737
  • radio/TV: 546
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.