Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week. Zo kan u een verslag lezen van de CIM Matinee, maar ook van het VRM Symposium over de toekomst van de openbare omroep. Verder vindt u artikels over belangrijke wijzigingen bij onder andere Blits, Deze Week/De Streekkrant en Clear Channel.
Vergeet u ook niet in te schrijven voor de Belgian Communication Summit (morgen) en UMA Get Together (overmorgen). Wij zullen er ook zijn, tot dan?
Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
25/11/2019
|
|
|
|
|
|
Om tegemoet te komen aan de veranderende mediaconsumptie, kende het CIM het afgelopen jaar heel wat evoluties. Ook in 2020 willen de verschillende studies blijven inzetten op innovatie.
Lees meer
|
|
|
|
"De toekomst van de openbare omroep", dat was op 18 november het centrale thema op het jaarlijkse VRM Symposium in Leuven. Met de recent aangekondigde besparingen en de discussie over een "Vlaamse Netflix" was er stof genoeg voor een heftig debat.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta besliste om voor quasi alle edities af te stappen van de merknaam Deze Week en opnieuw te kiezen voor De Streekkrant. Bovendien verdwenen er heel wat regionale edities en is er bijgevolg geen nationale dekking meer.
Lees meer
|
|
|
|
De West-Vlaamse uitgever Blits Magazine zal vanaf januari 2020 volledig Vlaanderen dekken met zijn huis-aan-huis-magazine. Dirk Verschueren (ex-Mediahuis) wordt de National Advertising Manager.
Lees meer
|
|
|
|
Themakanaal TV Plus trekt de kaart van retro, nostalgie, gezondheid en lifestyle. Tot de nieuwe schermgezichten behoren Guy De Pré, Martine Prenen, Sofie Lemmens, Margot Hallemans en Ilse De Vis.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het directiecomité van Clear Channel Belgium telt een nieuw lid: Nicolas Blondeau treedt er aan als Chief Financial Officer. Die rol neemt hij over van Jan De Moor, die in mei als Managing Director werd aangesteld.
Lees meer
|
|
|
|
Met meer dan 12 jaar media-ervaring, waarvan 6 bij Clear Channel, neemt Laurence Waegemans de leiding over het nationale salesteam.
Lees meer
|
|
|
|
Onder leiding van Corinne Verstraete wordt de reorganisatie bij MediaCom voortgezet. Jehtro Calomme wordt Head of Strategy en wordt opgevolgd door Karim Debbah. Daarnaast worden er ook 5 nieuwe medewerkers aangeworven op de planningsafdeling.
Lees meer
|
|
|
|
Kathy Van Looy wordt de nieuwe Managing Director van het PR-bureau Famous Relations. Begin januari neemt ze er de fakkel over van Liesbeth Pyck, die na 5 jaar voor een nieuwe uitdaging kiest.
Lees meer
|
|
|
|
ZIGT versterkt haar team met Julie Van Ingelgom, voormalig Digital Marketing & PR Manager bij GROHE.
Lees meer
|
|
|
|
Tussen februari en juni 2020 organiseren ACC en C² de eerste editie van de Holistic Young PR Executives Cycle. PR medewerkers met maximaal 2 jaar ervaring, die lid zijn van ACC of C², kunnen zich inschrijven voor een serie van 10 sessies.
Lees meer
|
|
|
|
|
Uit het jaarlijkse rapport van de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) over mediaconcentratie in Vlaanderen, blijkt dat 80 tot 100% van de markt in handen is van vijf mediagroepen: VRT, DPG Media, Mediahuis, Roularta en De Vijver Media.
Lees meer
|
|
|
|
Jaar na jaar genereert Black Friday voor (e-)handelaars steeds meer inkomsten. Maar wat is de perceptie van de Belgen en wat zijn hun aankoopintenties? IPG Mediabrands ondervroeg 1.000 Belgen en kwam tot enkele opvallende vaststellingen.
Lees meer
|
|
|
|
Het MDB-onderzoek (Nielsen) publiceerde de gegevens voor september: een goede gelegenheid voor de traditionele driemaandelijkse stand van zaken betreffende de bruto bestedingen in offline media.
Lees meer
|
|
|
|
De bijlagen van de Belgische dagbladen worden in de Nielsen-pige logischerwijze opgenomen in de categorie van de magazines. Ze komen aan bod in een aparte rubriek van de CIM NRS-bereikstudie. Maar zijn ze ook anders?
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Google publiceerde een ranking van de meest populaire YouTube-kanalen. De eerste plaats in België is weggelegd voor Tomorrowland.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Tijdens de Epica Awards werden enkele campagnes van Belgische bureaus bekroond en ook internationaal was er alvast een Belgisch tintje: de Vlaamse actrice Sofie Hoflack speelde de hoofdrol in de film die de Grand Prix Film won.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
26 november 2019 | 14:30 - 17:30
|
26 november 2019 | 16:30 - 20:00
|
27 november 2019 | 13:00 - 19:00
|
28 november 2019 | 09:00 - 17:30
|
28 november 2019 | 09:00 - 12:30
|
28 november 2019 | 12:00 - 23:30
|
28 november 2019 | 12:00 - 15:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.770 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.117
- vakpers: 648
- dagbladen: 309
- huis-aan-huisbladen: 560
- out-of-home: 1.125
- digitaal: 1.737
- radio/TV: 546
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|