|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
12/11/2019
|
|
|
|
|
|
In Vlaanderen wordt er steeds meer digitaal naar radio geluisterd. 26% van het totale luistervolume is ondertussen digitaal. De stijging is het sterkst bij DAB+, van 3% vorig jaar naar 9% dit jaar.
Lees meer
|
|
|
|
In Franstalig België zijn er momenteel 25 radiozenders beschikbaar via DAB+. Om de voordelen in de kijker te plaatsen, organiseerde maRadio.be op 4/11 een conferentie. Ook zal er tot 22/12 een campagne lopen om DAB+ te promoten bij het publiek.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media lanceert 3 nieuwe digitale radiozenders: Joe Christmas (kerstmuziek), Joe 60’s & 70’s (het bestaande Joe 70’s-kanaal zal voortaan twee decennia omvatten) en Q-Moose Bar (après-skimuziek).
Lees meer
|
|
|
|
Radiozender NRJ wil zijn luisterpubliek verder uitbreiden en gaat zich richten tot de 35- tot 44-jarigen. In Franstalig België is NRJ al koploper bij de doelgroep 12-34 met een dagelijks bereik van 14,6% (210.500 luisteraars).
Lees meer
|
|
|
|
De Club van Lotharingen vertrouwt haar communicatiekanalen, waaronder het magazine Leaders, toe aan de onafhankelijke en gespecialiseerde regie Custom Regie.
Lees meer
|
|
|
|
Met dit magazine wil GroupM een beeld schetsen van de media-industrie en de signalen van de internationale markt analyseren. Media Landscape werpt een blik op de grote mediaspelers: digitale reuzen, mediabureaus, kabelexploitanten, enzovoort.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Binnen IPM Advertising neemt Natalia Sanchez de functie op van Head of Ad Operations en Emilien Vercruysse die van Programmatic Executive. Béatrice Bolsée en Christine Winnepenninckx worden respectievelijk Team Leader Adops en Adops Executive.
Lees meer
|
|
|
|
Data Square is een digitaal model dat adverteerders de mogelijkheid biedt om heel gericht de verschillende lezerssegmenten van De Tijd en L’Echo te bereiken. Voor de implementatie ervan werkt Mediafin als eerste uitgever in België samen met ADmantX.
Lees meer
|
|
|
|
Het native advertising platform Outbrain lanceert een nieuwe uitbreiding van native plaatsingen in nieuwsbrieven. Deze integratie maakt het voor uitgevers mogelijk om de beste online ervaringen voor hun publiek te realiseren.
Lees meer
|
|
|
|
MMD Nederland heeft de commercialisering van zijn netwerk van tankstations in België en Luxemburg toevertrouwd aan MMD Belux, de regie van Vincent De Wit die ook de reclamemogelijkheden in de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam beheert.
Lees meer
|
|
|
|
Het belang van Sonic Branding in de reclamewereld wordt steeds groter en merken zetten hier steeds meer op in. Om de “best in class in sonic branding” in de kijker te zetten, organiseert VIA op 13 februari het evenement Soniq - The Audio Celebration.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 21 november vindt naar jaarlijkse gewoonte de Matinée CIM plaats. De sprekers zijn Michaël Debels, Bernard Cools, Veerle Colin, Stéphanie Radochitzki, Tim Van Doorslaer, David Lecouvet en Stef Peeters.
Lees meer
|
|
|
|
|
Deze prijs bekroont adverteerders die als rolmodel dienen door hun professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak. De drie finalisten voor dit jaar zijn Kris Michiels (Unilever), Lieve Pattyn (EG) en Nathalie Rahbani (Telenet).
Lees meer
|
|
|
|
De muziekmarkt is niet meer dezelfde sinds streaming zijn opwachting maakte. De globale resultaten van Spotify zijn prima, zowel wat betreft gebruikersaantallen als omzet. Als we kijken naar de gebruikers, is ons land geen uitzondering.
Lees meer
|
|
|
|
Met de overname van de groep rond Ciné-Télé-Revue versterkt Rossel zijn toch al aanzienlijke positie in het Franstalige landsgedeelte: van 46% naar 49% vertegenwoordiging van het totaal meetbare volume.
Lees meer
|
|
|
|
De inkomsten van de dagbladpers staan onder druk, maar de Franstalige mediagroepen in België doen hun uiterste best om het nieuws in leven te houden. PUB had een gesprek met Olivier De Raeymaeker, Yves Berlize en Denis Pierrard.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Willem van der Schoot, CEO van Havas Lemz, was een aandachtig gevolgde spreker tijdens de voorbije editie van Orbit. Hij toonde aan dat je niet wereldvreemd moet zijn om te streven naar een meer duurzame wereld.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
13 november 2019 | 17:30 - 19:00
|
14 november 2019 | 09:00 - 17:00
|
14 november 2019 | 15:00 - 17:00
|
18 november 2019 | 09:45 - 12:45
|
21 november 2019 | 09:00 - 12:30
|
21 november 2019 | 09:00 - 18:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.770 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.117
- vakpers: 648
- dagbladen: 309
- huis-aan-huisbladen: 560
- out-of-home: 1.125
- digitaal: 1.737
- radio/TV: 546
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|