MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Neem ook een kijkje in onze agenda: u ontdekt er alle aanstaande events uit de mediasector.

Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

12/11/2019

DAB+ in Vlaanderen: luisteren verdrievoudigd op één jaar tijd

In Vlaanderen wordt er steeds meer digitaal naar radio geluisterd. 26% van het totale luistervolume is ondertussen digitaal. De stijging is het sterkst bij DAB+, van 3% vorig jaar naar 9% dit jaar.

Lees meer
 

DAB+ in Franstalig België: op weg om FM te vervangen?

In Franstalig België zijn er momenteel 25 radiozenders beschikbaar via DAB+. Om de voordelen in de kijker te plaatsen, organiseerde maRadio.be op 4/11 een conferentie. Ook zal er tot 22/12 een campagne lopen om DAB+ te promoten bij het publiek.

Lees meer
 

DPG Media lanceert 3 nieuwe digitale radiozenders

DPG Media lanceert 3 nieuwe digitale radiozenders: Joe Christmas (kerstmuziek), Joe 60’s & 70’s (het bestaande Joe 70’s-kanaal zal voortaan twee decennia omvatten) en Q-Moose Bar (après-skimuziek).

Lees meer
 

NRJ wil doelgroep 35-44 jaar veroveren

Radiozender NRJ wil zijn luisterpubliek verder uitbreiden en gaat zich richten tot de 35- tot 44-jarigen. In Franstalig België is NRJ al koploper bij de doelgroep 12-34 met een dagelijks bereik van 14,6% (210.500 luisteraars).

Lees meer
 

Custom Regie commercialiseert voortaan ook de media van de Club van Lotharingen

De Club van Lotharingen vertrouwt haar communicatiekanalen, waaronder het magazine Leaders, toe aan de onafhankelijke en gespecialiseerde regie Custom Regie.

Lees meer
 

Media Landscape: het magazine van GroupM over het internationale medialandschap

Met dit magazine wil GroupM een beeld schetsen van de media-industrie en de signalen van de internationale markt analyseren. Media Landscape werpt een blik op de grote mediaspelers: digitale reuzen, mediabureaus, kabelexploitanten, enzovoort.

Lees meer
 

IPM herstructureert zijn programmatic team, met aan het hoofd Natalia Sanchez

Binnen IPM Advertising neemt Natalia Sanchez de functie op van Head of Ad Operations en Emilien Vercruysse die van Programmatic Executive. Béatrice Bolsée en Christine Winnepenninckx worden respectievelijk Team Leader Adops en Adops Executive.

Lees meer
 

Trustmedia lanceert Data Square en zet partnership op met ADmantX

Data Square is een digitaal model dat adverteerders de mogelijkheid biedt om heel gericht de verschillende lezerssegmenten van De Tijd en L’Echo te bereiken. Voor de implementatie ervan werkt Mediafin als eerste uitgever in België samen met ADmantX.

Lees meer
 

Outbrain ondersteunt native discovery voor nieuwsbrieven van uitgevers

Het native advertising platform Outbrain lanceert een nieuwe uitbreiding van native plaatsingen in nieuwsbrieven. Deze integratie maakt het voor uitgevers mogelijk om de beste online ervaringen voor hun publiek te realiseren.

Lees meer
 

MMD Belux, de regie onder leiding van Vincent De Wit, breidt zijn portefeuille uit

MMD Nederland heeft de commercialisering van zijn netwerk van tankstations in België en Luxemburg toevertrouwd aan MMD Belux, de regie van Vincent De Wit die ook de reclamemogelijkheden in de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam beheert.

Lees meer
 

VIA organiseert eerste Belgische Soniq Awards

Het belang van Sonic Branding in de reclamewereld wordt steeds groter en merken zetten hier steeds meer op in. Om de “best in class in sonic branding” in de kijker te zetten, organiseert VIA op 13 februari het evenement Soniq - The Audio Celebration.

Lees meer
 

Matinée CIM maakt zijn sprekers bekend

Op donderdag 21 november vindt naar jaarlijkse gewoonte de Matinée CIM plaats. De sprekers zijn Michaël Debels, Bernard Cools, Veerle Colin, Stéphanie Radochitzki, Tim Van Doorslaer, David Lecouvet en Stef Peeters.

Lees meer
 

Wie volgt Kristof Ampe op als Advertiser Personality of the Year?

Deze prijs bekroont adverteerders die als rolmodel dienen door hun professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak. De drie finalisten voor dit jaar zijn Kris Michiels (Unilever), Lieve Pattyn (EG) en Nathalie Rahbani (Telenet).

Lees meer
 

Seen from Space: Digitale audio doet het goed, Spotify doet nog beter

De muziekmarkt is niet meer dezelfde sinds streaming zijn opwachting maakte. De globale resultaten van Spotify zijn prima, zowel wat betreft gebruikersaantallen als omzet. Als we kijken naar de gebruikers, is ons land geen uitzondering.

Lees meer
 

Seen from Space: Rossel op weg naar de 50% na overname Ciné-Télé-Revue

Met de overname van de groep rond Ciné-Télé-Revue versterkt Rossel zijn toch al aanzienlijke positie in het Franstalige landsgedeelte: van 46% naar 49% vertegenwoordiging van het totaal meetbare volume.

Lees meer
 

Kranten als loslopend wild?

De inkomsten van de dagbladpers staan ​​onder druk, maar de Franstalige mediagroepen in België doen hun uiterste best om het nieuws in leven te houden. PUB had een gesprek met Olivier De Raeymaeker, Yves Berlize en Denis Pierrard.

Lees meer
 

Willem van der Schoot over betekenisvolle merken

[Provided by PUB] Willem van der Schoot, CEO van Havas Lemz, was een aandachtig gevolgde spreker tijdens de voorbije editie van Orbit. Hij toonde aan dat je niet wereldvreemd moet zijn om te streven naar een meer duurzame wereld.

Lees meer
 

Jobs

Business Development Manager
bpost
Key Account Manager
bpost
Account Manager
bpost
Meer jobs
 
 

Agenda

Club 33: Have you met Bart De Pauw?
13 november 2019 | 17:30 - 19:00
Business Meets AI
14 november 2019 | 09:00 - 17:00
Influencer Marketing Stinks
14 november 2019 | 15:00 - 17:00
Symposium VRM: De toekomst van de openbare omroep
18 november 2019 | 09:45 - 12:45
Matinée CIM
21 november 2019 | 09:00 - 12:30
The 5th Conference on MarTech
21 november 2019 | 09:00 - 18:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.770 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.117
  • vakpers: 648
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 560
  • out-of-home: 1.125
  • digitaal: 1.737
  • radio/TV: 546
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.