MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het belangrijkste medianieuws van afgelopen week.

PUB organiseerde op donderdag 24 oktober de tweede editie van Orbit, met als thema ‘Change is Now’. Kan marketing bijdragen aan een betere wereld? Lees zeker het uitgebreide verslag.

MM organiseerde op dinsdag 22 oktober de BTOB-awards. Een gastronomische prijsuitreiking, zonder alcohol (het kan!). Wij hebben alle winnaars voor u opgelijst.

Aan regies en uitgevers die hun tarieven en kalenders voor 2020 al bepaald hebben, vragen we om hun mediakits door te sturen. Op deze manier kunnen mediaplanners gebruikmaken van de meest recente gegevens.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

28/10/2019

Fait divers ?! : Witte Huis zegt abonnement New York Times en Washington Post op

Het Witte Huis heeft zijn abonnement met The New York Times en The Washington Post opgezegd. De Amerikaanse president Donald Trump vindt dat die twee kranten "niet eerlijk" zijn tegenover hem.

Lees meer
 

Orbit by PUB 2019: “Ik moest iets ondernemen”

“Waarom verzetten we ons tegen verandering?” - “Iedereen kan verschil maken, je moet er alleen de juiste instelling voor hebben". Orbit by PUB nam ons op 24 oktober de wereld rond om ook in marketing verandering teweeg te brengen. Lees ons verslag.

Lees meer
 

BTOB Awards 2019: Boerenbond en BECI winnaars van de Press Awards

Op 22 oktober was het weer tijd voor de BTOB Awards van organisatoren Media Marketing en WE MEDIA. Prijzen werden uitgereikt in twee categorieën: Press en Communication. Bekijk hier een overzicht van alle winnaars.

Lees meer
 

Het magazine Ciné Télé Revue is voortaan in handen van de groep Rossel

Het Franstalige tv-blad Ciné Télé Revue werd verkocht aan de groep Rossel, dat alle aandelen overnam van Editions Ciné Revue. De commercialisering van het magazine blijft bij Mag Advertising.

Lees meer
 

Partnership tussen De Facto Image Building en Publicarto

Het communicatiebureau De Facto Image Building en reclameregie Publicarto gaan samen voor een efficiënte evolutie. Beide bedrijven blijven apart bestaan, maar delen voortaan eenzelfde doelgroepvisie onder leiding van Managing Director Patrick Boon.

Lees meer
 

Notre Avenir: werknemers Éditions de L’Avenir organiseren zich in een coöperatieve temidden van herstructurering

De werknemers van Éditions de L’Avenir willen aandeelhouderschap verwerven in de krant L’Avenir. Daartoe kondigen ze een coöperatieve aan: Notre Avenir. Een Facebookpagina werd al opgezet, binnenkort volgt een website.

Lees meer
 

De crossmedia-cel The Pool toont de uitbreiding van het aanbod in een nieuwe website

The Pool, de crossmedia-cel van Mediahuis Advertising en SBS Belgium, breidde begin dit jaar uit. Naast de mediamix van beide uitgevers (tv, online, magazines, …) maken nu ook Roularta Media Group en IP Radio deel uit van het crossmediale aanbod.

Lees meer
 

The Oval Office wint global pitch Randstad: interne campagne in 38 landen n.a.v. 60ste verjaardag in 2020

Randstad koos na een pitch voor het creatieve live+ communicatieconcept ontwikkeld door het Nederlandse team van The Oval Office. Het bureau zal in 38 landen een internal engagement programma ontwikkelen en produceren.

Lees meer
 

Mathilde De Mos wordt Account Manager bij MobilAd

MobilAd versterkt het team met een nieuwe medewerker. Mathilde De Mos verlaat de schoolbanken en zal als Account Manager mee werken aan de verkoop en verdere uitbouw van de verschillende reclamemogelijkheden bij de OOH-regie.

Lees meer
 

Mediahuis versterkt zich met Maarten Galle, Heleen De Winne en Alexandra Sansen

Maarten Galle gaat aan de slag als Director Programmatic bij Mediahuis Advertising, Heleen De Winne vervoegt MH Data Studio in de functie van Data Scientist en Alexandra Sansen start als Key Account Manager Branded Content bij MH Brand Studio.

Lees meer
 

Instagram-reeks Instaverliefd krijgt spin-off met Halloween

In maart zorgde de fictiereeks Instaverliefd voor een Europese primeur door exclusief uitgezonden te worden op Instagram. Door het grote succes werd nu beslist om een spin-off te maken die helemaal draait rond Halloween.

Lees meer
 

Kranten: een (on)eindig verhaal?

[Provided by PUB] Krantenuitgevers bereiken offline en online samen steeds meer consumenten, dat blijkt uit recente CIM-cijfers. Vooral het online bereik neemt sterk toe. Hoe gaan krantenregies om met die veranderende lezersmarkt?

Lees meer
 

PUB sprak met Raphael Dumont van Vice Belgium

Raphael Dumont, General Manager van Vice Belgium, zegt het steeds opnieuw: Vice is een medium waarin hij echt gelooft. PUB had een gesprek met hem over de evolutie en de toekomst van het bedrijf.

Lees meer
 

Seen from Space: ‘Perspromotors’ bestuderen: toch niet zo’n goed idee?

Markten verwachten steeds vaker van diegenen die bereikstudies ontwerpen dat ze verder gaan dan de gewone leesmeting. Een weerkerende vraag betreft de meting van het engagement, maar dat is niet eenvoudig te onderzoeken.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Trends Sales & Marketing Awards
6 november 2019 | 18:00 - 22:00
Belga Club: Lunch talk met Tom Klerkx
7 november 2019 | 12:00 - 14:00
Club 33: Have you met Bart De Pauw?
13 november 2019 | 17:30 - 19:00
Business Meets AI
14 november 2019 | 09:00 - 17:00
Influencer Marketing Stinks
14 november 2019 | 15:00 - 17:00
Symposium VRM: De toekomst van de openbare omroep
18 november 2019 | 09:45 - 12:45
Matinée CIM
21 november 2019 | 09:00 - 12:30
Belgian Communication Summit
26 november 2019 | 16:30 - 20:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.770 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.117
  • vakpers: 648
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 560
  • out-of-home: 1.125
  • digitaal: 1.737
  • radio/TV: 546
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.