MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Ook deze maandagochtend ontvangt u van ons uw portie medianieuws om de week goed te starten.

Naast onze website hebben wij ook een database: de tool bij uitstek wanneer u op zoek bent naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van sales en redactie.
Dankzij de verschillende zoekcriteria kan u ook heel wat inspiratie opdoen voor uw volgende mediaplan of perslijst.

Klik hier voor meer info of contacteer ons voor een proefabonnement.

Graag herinneren we de reclameregies en uitgevers er ook aan om ons hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2020 door te sturen.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

21/10/2019

Radio 2 blijft grootste radiozender van Vlaanderen, Qmusic marktleider bij zenderdoelgroep 18-44

Radio 2 blijft met een marktaandeel van bijna 30% de grootste radiozender van Vlaanderen. Dat blijkt uit de jongste golf luistercijfers van het CIM. Qmusic is opnieuw marktleider bij de zenderdoelgroep 18-44 met een stijging van 5% naar 23,5%.

Lees meer
 

Data SherloQ: de nieuwe data-oplossing van Rossel Advertising

Rossel Advertising heeft een nieuwe data-oplossing ontwikkeld: Data SherloQ. Het betreft een reeks kwalitatieve segmenten die gevormd zijn dankzij de grote hoeveelheid informatie en inhoud die beschikbaar is op de verschillende websites van de groep.

Lees meer
 

[SPONSORED] Regionale pers als referentie in het dagelijkse leven van de consument

De lezers van Roularta Local Media zijn erg overtuigd van de meerwaarde van regionale pers: 81% haalt er regelmatig nuttige aankooptips uit.

Lees meer
 

Publifer breidt aanbod panoramische digitale schermen uit

Publifer heeft zijn aanbod van digitale schermen uitgebreid met 6 nieuwe locaties in 4 stations, bovenop de reeds 9 bestaande locaties. De extra locaties zijn terug te vinden in Antwerpen-Centraal, Gent-Sint-Pieters, Luik-Guillemins en Namen.

Lees meer
 

Geen website meer voor VTM Nieuws vanaf 23 oktober

VTM Nieuws zal vanaf 23 oktober stoppen met haar website en dagelijkse nieuwsbrief. Online zal het nieuws dan gebundeld worden op HLN.be en in de HLN-app, die ook behoren tot DPG Media.

Lees meer
 

AutoGids.be goes green: MyGreenCar 2.0

AutoGids lanceert op zijn website de 2.0-versie van de sectie MyGreenCar. Het doel is om nog beter te beantwoorden aan de vragen van automobilisten rond alternatieve aandrijvingen zoals elektriciteit, CNG of hybride.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Valse start voor Faky, het platform van RTBF om fake news te bestrijden

In de strijd tegen fake news stelde de RTBF vrijdag het nieuwe platform Faky voor. Dezelfde dag nog werd de tool echter offline gehaald na kritiek van verschillende journalisten.

Lees meer
 

Happiness en VOO zijn de grote winnaars op de IAB MIXX Awards

Op de IAB MIXX Awards is Happiness verkozen tot agentschap van het jaar, VOO ging aan de haal met de titel adverteerder van het jaar. Mathieu Py was de beste 'Digital Sales Guy', Joris de Ryck werd verkozen tot beste 'Digital Planner' van het jaar.

Lees meer
 

LDV United pakt uit op Effie Awards Europe

Het Antwerpse LDV United won op de Effie Awards Europe maar liefst vier gouden medailles. Dat deed het dankzij de campagnes ‘Play Unified’ en ‘Dare to Sponsor’ voor Special Olympics.

Lees meer
 

B2B-communicatiebureaus BBC en ARK BBN smelten samen

Communicatiebureaus BBC uit Mechelen en ARK BBN uit Rupelmonde, gekend voor hun nationale en internationale B2B-expertise, gaan hun krachten bundelen. "Een logische stap", klinkt het. Er komt ook een nieuw kantoor aan het station in Gent.

Lees meer
 

LEWIS lanceert een nieuwe marketingdienst

Internationaal communicatiebureau LEWIS lanceert een nieuwe marketingdienst, Account-Based Marketing, dat aan merken specifieke diensten aanbiedt zoals strategisch advies, analyse en de uitvoering en opvolging van campagnes.

Lees meer
 

Damien Nicolas wordt Chief Digital Officer bij Serviceplan Group

Serviceplan Group heeft Damien Nicolas aangesteld als Chief Digital Officer. Samen met CEO Peter Vande Graveele zal hij het volledige 'House of Communication' onder digitale stroom zetten.

Lees meer
 

La Presse au Futur op 26 en 27 november in Parijs: event voor alle uitgevers

Op 26 en 27 november vindt in Parijs de dertiende editie van ‘La Presse au Futur’ plaats, het event waarop alle Franse uitgevers en hun toeleveranciers worden verwacht.

Lees meer
 

Een wereld zonder cash of bankkaarten, zijn wij daar klaar voor?

Om een duidelijker beeld van de situatie te krijgen, heeft IPG Mediabrands 1.000 Belgen ondervraagd die allen een smartphone bezitten.

Lees meer
 

Seen from Space: het chronische tekort van digital

Deze studie van het onafhankelijke Parijse mediabureau MyMedia vervoegt het rijtje van onderzoeken die de reclamekracht van digitale formaten in vraag stellen. Het begin van een ommekeer?

Lees meer
 

Seen from Space: verankering, herinnering en spotlengte

Volgens de Britse studie 'A matter of time' over spotduur en diens impact op storytelling heeft de tijd nemen om een verhaal te vertellen een enorm effect op de merkherinnering en dus op de merkbeleving.

Lees meer
 

Ongewenste reclametelefoontjes met de ‘Bel Me Niet Meer’-lijst: ruimte voor verbetering?

[Provided by PUB] Sinds 31 mei 2014 kan iedereen die niet meer voor commerciële doeleinden gebeld wil worden zijn nummer op de 'Bel Me Niet Meer'-lijst laten registreren. Ondertussen bevat de lijst maar liefst 1,4 miljoen telefoonnummers.

Lees meer
 

Social Media Ranking door PUB en Storyclash

PUB presenteert elke maand een social media ranking in samenwerking met het Oostenrijkse Storyclash waarbij mediabedrijven vergeleken worden op basis van interacties. Sinds augustus is er nu ook een ranking specifiek voor Instagram.

Lees meer
 

Agenda

Voka Vlaams-Brabant: Smarketing – Marketing Meets Sales
21 oktober 2019 | 18:30 - 20:30
Belga Club: Mediatraining
22 oktober 2019 | 09:30 - 17:00
ACC Training: Media Basics for Account Managers
22 oktober 2019 | 13:00 - 17:30
BTOB Awards
22 oktober 2019 | 19:00 - 23:30
RetailDetail Food Congress
24 oktober 2019 | 08:30 - 17:00
Orbit by PUB
24 oktober 2019 | 14:30 - 21:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.773 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.117
  • vakpers: 648
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 560
  • out-of-home: 1.127
  • digitaal: 1.737
  • radio/TV: 546
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.