Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Ook deze maandagochtend ontvangt u van ons uw portie medianieuws om de week goed te starten.
Naast onze website hebben wij ook een database: de tool bij uitstek wanneer u op zoek bent naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van sales en redactie.
Dankzij de verschillende zoekcriteria kan u ook heel wat inspiratie opdoen voor uw volgende mediaplan of perslijst.
Klik hier voor meer info of contacteer ons voor een proefabonnement.
Graag herinneren we de reclameregies en uitgevers er ook aan om ons hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2020 door te sturen.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
21/10/2019
|
|
|
|
|
|
Radio 2 blijft met een marktaandeel van bijna 30% de grootste radiozender van Vlaanderen. Dat blijkt uit de jongste golf luistercijfers van het CIM. Qmusic is opnieuw marktleider bij de zenderdoelgroep 18-44 met een stijging van 5% naar 23,5%.
Lees meer
|
|
|
|
Rossel Advertising heeft een nieuwe data-oplossing ontwikkeld: Data SherloQ. Het betreft een reeks kwalitatieve segmenten die gevormd zijn dankzij de grote hoeveelheid informatie en inhoud die beschikbaar is op de verschillende websites van de groep.
Lees meer
|
|
|
|
De lezers van Roularta Local Media zijn erg overtuigd van de meerwaarde van regionale pers: 81% haalt er regelmatig nuttige aankooptips uit.
Lees meer
|
|
|
|
Publifer heeft zijn aanbod van digitale schermen uitgebreid met 6 nieuwe locaties in 4 stations, bovenop de reeds 9 bestaande locaties. De extra locaties zijn terug te vinden in Antwerpen-Centraal, Gent-Sint-Pieters, Luik-Guillemins en Namen.
Lees meer
|
|
|
|
VTM Nieuws zal vanaf 23 oktober stoppen met haar website en dagelijkse nieuwsbrief. Online zal het nieuws dan gebundeld worden op HLN.be en in de HLN-app, die ook behoren tot DPG Media.
Lees meer
|
|
|
|
AutoGids lanceert op zijn website de 2.0-versie van de sectie MyGreenCar. Het doel is om nog beter te beantwoorden aan de vragen van automobilisten rond alternatieve aandrijvingen zoals elektriciteit, CNG of hybride.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
In de strijd tegen fake news stelde de RTBF vrijdag het nieuwe platform Faky voor. Dezelfde dag nog werd de tool echter offline gehaald na kritiek van verschillende journalisten.
Lees meer
|
|
|
|
Op de IAB MIXX Awards is Happiness verkozen tot agentschap van het jaar, VOO ging aan de haal met de titel adverteerder van het jaar. Mathieu Py was de beste 'Digital Sales Guy', Joris de Ryck werd verkozen tot beste 'Digital Planner' van het jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Het Antwerpse LDV United won op de Effie Awards Europe maar liefst vier gouden medailles. Dat deed het dankzij de campagnes ‘Play Unified’ en ‘Dare to Sponsor’ voor Special Olympics.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatiebureaus BBC uit Mechelen en ARK BBN uit Rupelmonde, gekend voor hun nationale en internationale B2B-expertise, gaan hun krachten bundelen. "Een logische stap", klinkt het. Er komt ook een nieuw kantoor aan het station in Gent.
Lees meer
|
|
|
|
Internationaal communicatiebureau LEWIS lanceert een nieuwe marketingdienst, Account-Based Marketing, dat aan merken specifieke diensten aanbiedt zoals strategisch advies, analyse en de uitvoering en opvolging van campagnes.
Lees meer
|
|
|
|
Serviceplan Group heeft Damien Nicolas aangesteld als Chief Digital Officer. Samen met CEO Peter Vande Graveele zal hij het volledige 'House of Communication' onder digitale stroom zetten.
Lees meer
|
|
|
|
|
Op 26 en 27 november vindt in Parijs de dertiende editie van ‘La Presse au Futur’ plaats, het event waarop alle Franse uitgevers en hun toeleveranciers worden verwacht.
Lees meer
|
|
|
|
Om een duidelijker beeld van de situatie te krijgen, heeft IPG Mediabrands 1.000 Belgen ondervraagd die allen een smartphone bezitten.
Lees meer
|
|
|
|
Deze studie van het onafhankelijke Parijse mediabureau MyMedia vervoegt het rijtje van onderzoeken die de reclamekracht van digitale formaten in vraag stellen. Het begin van een ommekeer?
Lees meer
|
|
|
|
Volgens de Britse studie 'A matter of time' over spotduur en diens impact op storytelling heeft de tijd nemen om een verhaal te vertellen een enorm effect op de merkherinnering en dus op de merkbeleving.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Sinds 31 mei 2014 kan iedereen die niet meer voor commerciële doeleinden gebeld wil worden zijn nummer op de 'Bel Me Niet Meer'-lijst laten registreren. Ondertussen bevat de lijst maar liefst 1,4 miljoen telefoonnummers.
Lees meer
|
|
|
|
PUB presenteert elke maand een social media ranking in samenwerking met het Oostenrijkse Storyclash waarbij mediabedrijven vergeleken worden op basis van interacties. Sinds augustus is er nu ook een ranking specifiek voor Instagram.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
21 oktober 2019 | 18:30 - 20:30
|
22 oktober 2019 | 09:30 - 17:00
|
22 oktober 2019 | 13:00 - 17:30
|
22 oktober 2019 | 19:00 - 23:30
|
24 oktober 2019 | 08:30 - 17:00
|
24 oktober 2019 | 14:30 - 21:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.773 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.117
- vakpers: 648
- dagbladen: 309
- huis-aan-huisbladen: 560
- out-of-home: 1.127
- digitaal: 1.737
- radio/TV: 546
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|