Uw gids doorheen het complexe medialandschap
Beste mediavrienden,
Het medialandschap wordt meer en meer complex: nieuwe digitale producten worden massaal gelanceerd en merken verdwijnen, restylen of veranderen van eigenaar.
De diversiteit en de rijkdom van het media-aanbod in ons tweetalig landje maken het soms moeilijk het overzicht te behouden. Een goede kennis van de media wordt dan ook een moeilijke klus.
Het is net daarom dat mediaspecialisten graag gebruikmaken van MediaSpecs: een handig hulpmiddel bij de voorbereiding van mediaplannen en perslijsten.
Nog niet geabonneerd op onze database? Contacteer ons voor extra uitleg en een proeflogin.
Hiernaast brengen we op www.mediaspecs.be ook dagelijks verslag uit van het medianieuws. Deze newsletter bundelt elke maandagochtend alle artikels van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
14/10/2019
|
|
|
|
|
|
Over de grens kijken: de CommPass Session van 8 oktober had een doel voor ogen. Drie sprekers - Sjoerd Pennekamp, Bernard Cools en Stéphanie Radochitzki - en moderator Wout Dockx namen het woord in het RTL House. Ons verslag vat de ochtend samen.
Lees meer
|
|
|
|
ACC distantieert zich van de Bicky Burger-campagne. Niet alleen omdat deze niet in lijn is met de ethische codes, maar ook omdat ze een smet vormt op een sector die inzet op eerlijke, oprechte en maatschappelijk verantwoorde reclame.
Lees meer
|
|
|
|
Uit de BMM-studie blijkt dat 52% van de Belgen een actie ondernomen heeft naar aanleiding van een advertentie of promotie in gratis pers. Ontdek op welke manier u uw doelgroep activeert en werk een communicatieplan met Roularta Local Media uit.
Lees meer
|
|
|
|
De groep Aufeminin en Pebble Media hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten waarbij Pebble Media de commercialisatie van de Belgische bezoekers op Aufeminin, Marmiton en Doctissimo voor zich neemt, zowel in display, video als native advertising.
Lees meer
|
|
|
|
Rekrutering, employer branding en events zijn de drie pijlers van het nieuwe product- en dienstenaanbod van JOBAT, de samensmelting van Vacature.com en Jobat.be.
Lees meer
|
|
|
|
7 Dimanche vierde nog maar net zijn 14de verjaardag en beslist nu om de uitgave een nieuwe look aan te meten. De krant van de Groupe Vlan verschijnt voortaan in het half-berlinerformaat.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het sigarenmagazine El Gusto verdwijnt. Uitgever en hoofdredacteur Ben Vinken kreeg van de FOD Volksgezondheid eind mei het bevel met zijn blad te stoppen, omdat het niet zou voldoen aan de voorwaarden van de anti-tabaksreclamewet.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf januari 2020 zet het magazine Blits van uitgever Mediatopper zijn eerste stappen in Oost-Vlaanderen.
Lees meer
|
|
|
|
Het contract met de externe regie Maison Moderne liep ten einde. De commercialisering van de advertentieruimtes en vacatures op Adada.lu verloopt voortaan rechtstreeks met Jérôme Rudoni en 11 AOÛT Media, dat Adada uitgeeft.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatieplatform Gimme kent een sterke toename in zowel bereik als gebruik. Elke maand bereikt het 500.000 ouders, telt het 2,6 miljoen sessies en heeft het een gemiddelde CTR van meer dan 0,35%.
Lees meer
|
|
|
|
De twee concurrerende digitale advertentieplatformen Outbrain en Taboola gaan fuseren. Het gecombineerde bedrijf, gespecialiseerd in native advertising en content aanbeveling, zal wereldwijd meer dan 2.000 werknemers tellen.
Lees meer
|
|
|
|
|
Knack ontving het factchecking certificaat van het International Fact-Checking Network, dat ook al werd verleend aan The Washington Post en Le Monde. "Knack zal de strijd tegen fake news alleen maar opvoeren", zegt hoofdredacteur Bert Bultinck.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse Vereniging van Journalisten vraagt spoedig overleg met de nieuwe minister van Media, Benjamin Dalle. De VVJ is bij monde van Pol Deltour bezorgd over de kwaliteit van het nieuws en de precieze bedoelingen van het regeerakkoord.
Lees meer
|
|
|
|
Met BUDA.agency combineren oprichters Alex Thoré en Kjell Colsoul de meest impactvolle connectie met de meest relevante connectie: brand experience en unieke content. BUDA wil het allereerste agentschap zijn dat merken CO2 neutraal activeert.
Lees meer
|
|
|
|
De gratis banking app Cake, begin 2019 opgericht door techondernemer Davy Kestens, maakt zich klaar om in het najaar gelanceerd te worden. Om dit in goede banen te leiden versterkt Sophie Docx het team als Head of Marketing & Communications.
Lees meer
|
|
|
|
De jury van de BTOB Awards, voorgezeten door Alex Thoré, reikte 25 prijzen uit, waaronder twee speciale juryprijzen. Hoewel de namen van de laureaten bekend zijn, is het wachten tot 22 oktober om te weten of het om goud, zilver of brons gaat.
Lees meer
|
|
|
|
|
In opdracht van Spotify voerde Kantar een vergelijkend onderzoek uit tussen traditionele media (radio) en audio streaming in België. The New Audio bundelt deze resultaten en toont aan hoe muziek streaming integraal deel uitmaakt van ons leven.
Lees meer
|
|
|
|
Op de International Publishing & Data Conference distilleerde een onderzoek van Lumen Research en IPSOS, aan de hand van eye tracking, de recepten voor de optimalisering van de aandacht voor digitale reclame.
Lees meer
|
|
|
|
Speelt de lengte van een spot een rol of niet? Nu er almaar meer video in almaar kortere formaten is op alle platformen, hebben onderzoeksbureaus Work en Walnut in het Verenigd Koninkrijk hun krachten gebundeld om de kwestie te onderzoeken.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De levensduur van ondernemingen wordt steeds korter. Fons Van Dyck van Think BBDO ontkracht enkele marketingmythes, in het verlengde van zijn boek De Onsterfelijke Onderneming.
Lees meer
|
|
|
|
De Argentijnse Laura Visco behaalde in 2018 een finaleplaats op de AdAge's Creative Director of the Year Awards met haar campagne 'Is it Ok for Guys' voor Axe. PUB had een gesprek met de Deputy Executive Creative Director van 72andSunny Amsterdam.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
15 oktober 2019 | 09:30 - 17:00
|
15 oktober 2019 | 12:00 - 14:00
|
15 oktober 2019 | 12:00 - 14:00
|
15 oktober 2019 | 13:00 - 17:30
|
15 oktober 2019 | 18:00 - 21:00
|
16 oktober 2019 | 10:30 - 17 oktober 2019 | 17:00
|
16 oktober 2019 | 17:30 - 19:00
|
16 oktober 2019 | 18:00 - 23:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.795 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.119
- vakpers: 645
- dagbladen: 310
- huis-aan-huisbladen: 564
- out-of-home: 1.136
- digitaal: 1.746
- radio/TV: 545
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|