MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Zo kan u een verslag lezen van MAGnify en was er belangrijk nieuws te rapen bij onder meer de VRT, IPM, Vlan, Roularta en Publicarto.

Graag herinneren we de reclameregies en uitgevers er ook aan om ons hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2020 door te sturen.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

07/10/2019

Longread: MAGnify 2019 – Een magazine: van ruis naar rust

"Jezelf op nummer 1". Daarmee klinken magazines als het kanaal bij uitstek voor merken en dat was waar het op 3 oktober om draaide op MAGnify, het event door WE MEDIA. Lees het uitgebreide verslag met de belangrijkste MAGnify-inzichten.

Lees meer
 

Het Vlaams regeerakkoord geeft richtlijnen voor “moderne, slanke en slagkrachtige” VRT

De Vlaamse regering wil verder inzetten op "een kwaliteitsvolle openbare omroep". Opvallend is de passage waarin staat dat de nieuwswebsite van de VRT moet focussen op het audiovisuele. De VRT wordt ook gevraagd mee te stappen in de Vlaamse Netflix.

Lees meer
 

[SPONSORED] Het boodschappenlijstje: de sleutel tot conversie

3 op 4 Belgen gebruiken een boodschappenlijstje tijdens hun aankopen. Zet in op de activerende kracht van (gratis) kranten en magazines en werk een communicatieplan met Roularta Local Media uit.

Lees meer
 

Overnamebod van IPM en vier investeerders op L’Avenir

IPM heeft samen met vier investeerders een bod gedaan op een meerderheid in Éditions de L'Avenir, de uitgever van onder andere L’Avenir en Proximag die in handen is van de Luikse intercommunale Nethys.

Lees meer
 

VLAN gaat samenwerken met bpost voor de verdeling van haar uitgaven in Wallonië

VLAN valt bij meer dan 1,6 miljoen Franstaligen in de brievenbus in het begin van de week. Deze overeenkomst maakt deel uit van een uitbreiding van de distributiekanalen van VLAN.

Lees meer
 

Radiofrequentieplan: de auditeur van de Raad van State beveelt aan om de toewijzing van een radiolicentie aan LN24 op te schorten

De Raad van State moet nu bekijken of ze de auditeur hierin volgt. De Franstalige Conseil Supérieur de l’Audiovisuel zou in dat geval, met een herziene methodologie, opnieuw moeten beoordelen welke zenders een radiofrequentie krijgen.

Lees meer
 

Jobs

Campaign Expert
RMB
Meer jobs
 
 

Roularta Media en Publicarto introduceren samen het ‘Second Youth Pack’ gericht op 50-plussers

Roularta Media en Publicarto bundelen hun krachten en bieden adverteerders een ‘Second Youth Pack’ om actieve 50-plussers te bereiken. Het digitale pakket omvat twee formules: Second Youth Pack Display en Second Youth Pack Newsletter.

Lees meer
 

Rockradio Willy van DPG Media op 11 oktober van start

Vanaf 11 oktober is het zover: dan lanceert DPG Media haar nieuwe online rockradio Willy. Die zal zich richten op luisteraars vanaf 35 jaar met een voorliefde voor gitaarmuziek. Ondertussen kennen we ook de DJ’s van Willy, waaronder Sofie Engelen.

Lees meer
 

Kenny Provyn aan de slag bij Roularta Media

Kenny Provyn is de nieuwe Sales & Promotion Manager van Sport Voetbal Magazine, het wekelijks sportmagazine van Roularta Media. Hij zal o.a. aanbevelingen doen over de marketingstrategie van adverteerders in het magazine.

Lees meer
 

De strategie van Serviceplan: “agile” hubs die alle vaardigheden samenbrengen

Serviceplan Group heeft zijn boekjaar afgesloten met een wereldwijde omzetstijging van 7%. De groep dankt zijn succes aan de ontwikkeling van de Houses of Communication die alle vaardigheden onder één dak herbergen.

Lees meer
 

Guillaume Boutin van Proximus reikt tv-sector de hand

[Provided by PUB] Tijdens de laatste BMMA Lunch had Guillaume Boutin van Proximus het over het veranderende reclamemodel dat op televisie zijn opwachting maakt. Volgens hem wordt het een kwestie van samen sterk te staan tegen de GAFA.

Lees meer
 

Benjamin Dalle wordt Vlaams minister van Media: wat met de VRT?

[Provided by PUB] Benjamin Dalle wordt Vlaams minister van Media in de regering van Jan Jambon. Wat betekent zijn ministerschap voor de VRT?

Lees meer
 

Hier zijn de 6 finalisten voor BAM Marketer of the Year 2019

Welke Nederlandstalige en Franstalige genomineerde met de bekroning aan de haal gaat, maakt BAM bekend op het Marketing Congress op 5 december.

Lees meer
 

IAB MIXX Awards: recordaantal van 166 cases

De IAB Mixx Awards zijn een erkenning voor de beste digitale campagnes van het jaar en worden georganiseerd door BAM en Best of Publishing. Er werden 166 cases ingestuurd, dat is een stijging van 25% ten opzichte van vorig jaar.

Lees meer
 

Save the date: UMA Day op 27 november

De derde editie van de UMA Day zal plaatsvinden op woensdagnamiddag 27 november in Auditorium 2000 van de Heizel. Op deze jaarlijkse bijeenkomst geven de mediabureaus het woord aan de nieuwe generatie mediastrategen en -experten.

Lees meer
 

Space Essentials: de CIM NRS 2018-2019 wordt dankbaar onthaald door de pers

De bereikcijfers van de editie 2018-2019 van de NRS zijn over het algemeen hoger dan in vorige publicaties, maar moeten met de nodige voorzichtigheid worden bekeken: ze zijn mede het resultaat van drastische veranderingen in de enquêtemethode.

Lees meer
 

Seen from Space: wat betreft nieuw televisiegebruik hebben Belgen (misschien) nog niets gezien

De Global Web Index publiceerde een rapport rond ‘Online TV, an exploration of online TV behaviors and the streaming services driving the industry’. Voor 4 kijkwijzen werden de frequenties in België vergeleken met die van 45 andere landen.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Session: Learnings from other countries
8 oktober 2019 | 09:15 - 11:00
BAM Sessie: Marketing 4.0
8 oktober 2019 | 18:00 - 21:30
Youngstar Activation Academy
9 oktober 2019 | 09:30 - 17:00
20 Thoughts Before Noon
11 oktober 2019 | 09:00 - 12:00
KVAB Symposium: Democracy & Disinformation in the Digital Media World
11 oktober 2019 | 09:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.822 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.129
  • vakpers: 647
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.147
  • digitaal: 1.755
  • radio/TV: 538
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.