Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.
Om dagelijks op de hoogte te blijven van de actualiteit uit de mediasector, neem een kijkje op www.mediaspecs.be.
Volg ons ook op Twitter en Facebook, of word lid van onze LinkedIn Group.
Nu donderdag vindt in Zaventem MAGnify plaats, het jaarlijkse evenement van WE MEDIA waar nationale en internationale sprekers vertellen over de kracht van magazines. Inschrijven kan nog steeds via www.magnify.be.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
30/09/2019
|
|
|
|
|
|
DPG Media gaat zijn tv-activiteiten verder digitaliseren en wil 145 banen schrappen binnen de klassieke tv-organisatie en ondersteunende diensten. Tegelijk plant DPG Media wel de creatie van een 50-tal nieuwe jobs, voornamelijk digitale profielen.
Lees meer
|
|
|
|
Om de reclamemarkt optimaal te adviseren bij het plannen en aankopen van nationale billboardcampagnes, heeft JCDecaux een aparte businessunit opgericht die zowel de panoramische Prestige-netwerken als de 20m² en 8m² netwerken zal beheren.
Lees meer
|
|
|
|
Een van de sprekers van MAGnify is Yves Del Frate. De CEO van CSA, de onderzoekspoot van Havas Media, gaat dieper in op een eigen onderzoek over de rol van media in het aankoopproces. “Native advertising is een gigantische opportuniteit.”
Lees meer
|
|
|
|
Kristine Verhelst was meer dan 19 jaar Head of Media & Production van de Proximus Group en was daarmee een van de grootste Belgische adverteerders.
Lees meer
|
|
|
|
Twee nieuwe radiostations op DAB+ voor de RTBF in regie bij RMB: Jam is een zender voor jongvolwassenen die alleen maar muziek zal uitzenden, terwijl Viva+ zich richt tot een volwassen publiek met muzikale klassiekers en radioshows vanaf 7u.
Lees meer
|
|
|
|
De lokale televisiezender BX1 heeft zijn digitale radio BX1+ gelanceerd. De webradio zal informatieprogramma's, 90% muziekprogrammering en thematische programma's aanbieden en is te beluisteren via BX1.be en BX1plus.be.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta halveert het aantal regionale edities van Deze Week. Concreet verdwijnen er 19 edities en blijven er nog 17 over. De wijzigingen gaan in vanaf week 45, begin november.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Op de ceremonie van de Effie Awards vielen 14 cases in de prijzen, waaronder 4 Silver (Delhaize, De Standaard, Jupiler en Ketnet) en 2 Gold (Special Olympics en Telenet).
Lees meer
|
|
|
|
Op 24 oktober gaat er in Frankrijk een wet van kracht die uitgevers beschermt in verband met het auteursrecht. Google heeft echter laten weten dat het niet van plan is om uitgevers te betalen voor het tonen van content en weigert te onderhandelen.
Lees meer
|
|
|
|
Op 23 september 2009 lanceerde Thierry Magerman zijn bedrijf Custom Regie. Het basisidee was duidelijk: de eerste onafhankelijke commerciële regie zijn voor diverse grote en kleinere merkenmagazines.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux Malls breidt zijn DOOH-aanbod uit met twee extra shoppingcentra, Woluwe Shopping Center en Shopping Gent Zuid, waar in totaal 10 schermen komen. Daarmee komt de teller op 33 winkelcentra met meer dan 200 digitale schermen.
Lees meer
|
|
|
|
Recupel, de vzw die instaat voor de inzameling en verwerking van afgedankte elektro-apparaten, voert een campagne met een ‘The Street’ guerrilla poster. Deze affichageformule wordt aangeboden door Mediafield en is aanwezig in 20 Belgische steden.
Lees meer
|
|
|
|
Nele Baeyens wordt Directeur Marketing Magazine Brands en Digital Brand Innovation van Roularta Media Group. In die functie zal zij de marketingafdeling van de magazinemerken leiden, waaronder Knack, Sport Voetbal Magazine en Libelle.
Lees meer
|
|
|
|
|
ACC bracht de rentabiliteit van de sector in kaart en stelt dat de winsten van Belgische communicatiebureaus jaarlijks dalen. "We komen op een punt waarop nog verder dalen niet langer wenselijk is", zegt CEO Johan Vandepoel.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta lanceert met zijn magazines Trends en Trends-Tendances een nieuw event, de Trends Sales & Marketing Awards. Daar worden op woensdag 6 november vier professionals bekroond die het sales- en marketingtraject in hun bedrijf innoveerden.
Lees meer
|
|
|
|
Jan De Meulemeester, tot afgelopen zomer actief bij VTM Nieuws, wordt presentator op de televisiezender van het Vlaams Parlement. Hij wordt het nieuwe schermgezicht van de programma's 'Studio Vlaams Parlement' en 'Het Debat'.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Autoplay-advertenties worden al langer gebruikt op de internetversie en de mobiele app van Youtube. Google wil deze automatische advertenties nu ook tonen op de Smart TV app van Youtube.
Lees meer
|
|
|
|
Auxipress publiceerde in samenwerking met PUB een widget met informatie over het thema cryptocurrency. In de widget is een snel overzicht te ontdekken van de media-aandacht voor cryptomunten, sectoren en aanverwante merken.
Lees meer
|
|
|
|
Om het team aan te vullen is MediaSpecs op zoek naar een Franstalige mediaspecialist.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
1 oktober 2019 | 09:00 - 12:30
|
1 oktober 2019 | 09:30 - 17:00
|
1 oktober 2019 | 10:00 - 17:30
|
3 oktober 2019 | 08:30 - 18:00
|
3 oktober 2019 | 08:45 - 18:00
|
3 oktober 2019 | 09:00 - 14:00
|
3 oktober 2019 | 12:00 - 14:00
|
3 oktober 2019 | 15:30 - 21:55
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.822 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.129
- vakpers: 647
- dagbladen: 309
- huis-aan-huisbladen: 587
- out-of-home: 1.147
- digitaal: 1.755
- radio/TV: 538
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|