MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Om dagelijks op de hoogte te blijven van de actualiteit uit de mediasector, neem een kijkje op www.mediaspecs.be.
Volg ons ook op Twitter en Facebook, of word lid van onze LinkedIn Group.

Nu donderdag vindt in Zaventem MAGnify plaats, het jaarlijkse evenement van WE MEDIA waar nationale en internationale sprekers vertellen over de kracht van magazines. Inschrijven kan nog steeds via www.magnify.be.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

30/09/2019

DPG Media zet in op verdere digitalisering van zijn televisie-activiteiten en past organisatie aan

DPG Media gaat zijn tv-activiteiten verder digitaliseren en wil 145 banen schrappen binnen de klassieke tv-organisatie en ondersteunende diensten. Tegelijk plant DPG Media wel de creatie van een 50-tal nieuwe jobs, voornamelijk digitale profielen.

Lees meer
 

Lancering JCDecaux Dewez Billboard met Steven Heylen als Sales Director

Om de reclamemarkt optimaal te adviseren bij het plannen en aankopen van nationale billboardcampagnes, heeft JCDecaux een aparte businessunit opgericht die zowel de panoramische Prestige-netwerken als de 20m² en 8m² netwerken zal beheren.

Lees meer
 

Yves Del Frate: “9 op 10 vindt dat media belangrijke rol spelen in aankoopproces”

Een van de sprekers van MAGnify is Yves Del Frate. De CEO van CSA, de onderzoekspoot van Havas Media, gaat dieper in op een eigen onderzoek over de rol van media in het aankoopproces. “Native advertising is een gigantische opportuniteit.”

Lees meer
 

Kristine Verhelst verlaat Proximus op 15 oktober, Ilse Vandevyvere neemt tijdelijk haar verantwoordelijkheden over

Kristine Verhelst was meer dan 19 jaar Head of Media & Production van de Proximus Group en was daarmee een van de grootste Belgische adverteerders.

Lees meer
 

Jam en Viva+: twee nieuwe radiozenders van de RTBF op DAB+

Twee nieuwe radiostations op DAB+ voor de RTBF in regie bij RMB: Jam is een zender voor jongvolwassenen die alleen maar muziek zal uitzenden, terwijl Viva+ zich richt tot een volwassen publiek met muzikale klassiekers en radioshows vanaf 7u.

Lees meer
 

BX1 lanceert zijn lokale webradio BX1+

De lokale televisiezender BX1 heeft zijn digitale radio BX1+ gelanceerd. De webradio zal informatieprogramma's, 90% muziekprogrammering en thematische programma's aanbieden en is te beluisteren via BX1.be en BX1plus.be.

Lees meer
 

Roularta halveert aantal edities van Deze Week

Roularta halveert het aantal regionale edities van Deze Week. Concreet verdwijnen er 19 edities en blijven er nog 17 over. De wijzigingen gaan in vanaf week 45, begin november.

Lees meer
 

Jobs

Campaign Expert
RMB
MediaSpecs logo
Spécialiste Média Junior
MediaSpecs
Meer jobs
 
 

Effie Gold Award voor Special Olympics / LDV United en Telenet / TBWA

Op de ceremonie van de Effie Awards vielen 14 cases in de prijzen, waaronder 4 Silver (Delhaize, De Standaard, Jupiler en Ketnet) en 2 Gold (Special Olympics en Telenet).

Lees meer
 

Google omzeilt de wet op het auteursrecht in Frankrijk, aldus de uitgevers

Op 24 oktober gaat er in Frankrijk een wet van kracht die uitgevers beschermt in verband met het auteursrecht. Google heeft echter laten weten dat het niet van plan is om uitgevers te betalen voor het tonen van content en weigert te onderhandelen.

Lees meer
 

Custom Regie bestaat 10 jaar

Op 23 september 2009 lanceerde Thierry Magerman zijn bedrijf Custom Regie. Het basisidee was duidelijk: de eerste onafhankelijke commerciële regie zijn voor diverse grote en kleinere merkenmagazines.

Lees meer
 

Woluwe Shopping Center en Shopping Gent Zuid nu ook in het digitale aanbod van JCDecaux Malls

JCDecaux Malls breidt zijn DOOH-aanbod uit met twee extra shoppingcentra, Woluwe Shopping Center en Shopping Gent Zuid, waar in totaal 10 schermen komen. Daarmee komt de teller op 33 winkelcentra met meer dan 200 digitale schermen.

Lees meer
 

Recupel in het straatbeeld met The Street van Mediafield

Recupel, de vzw die instaat voor de inzameling en verwerking van afgedankte elektro-apparaten, voert een campagne met een ‘The Street’ guerrilla poster. Deze affichageformule wordt aangeboden door Mediafield en is aanwezig in 20 Belgische steden.

Lees meer
 

Nele Baeyens wordt Directeur Marketing Magazine Brands en Digital Brand Innovation van Roularta

Nele Baeyens wordt Directeur Marketing Magazine Brands en Digital Brand Innovation van Roularta Media Group. In die functie zal zij de marketingafdeling van de magazinemerken leiden, waaronder Knack, Sport Voetbal Magazine en Libelle.

Lees meer
 

ACC Profitability Survey: dalende winsten voor Belgische communicatiebureaus

ACC bracht de rentabiliteit van de sector in kaart en stelt dat de winsten van Belgische communicatiebureaus jaarlijks dalen. "We komen op een punt waarop nog verder dalen niet langer wenselijk is", zegt CEO Johan Vandepoel.

Lees meer
 

Roularta organiseert de Trends Sales & Marketing Awards

Roularta lanceert met zijn magazines Trends en Trends-Tendances een nieuw event, de Trends Sales & Marketing Awards. Daar worden op woensdag 6 november vier professionals bekroond die het sales- en marketingtraject in hun bedrijf innoveerden.

Lees meer
 

Politiek journalist Jan De Meulemeester naar Vlaamsparlement.tv

Jan De Meulemeester, tot afgelopen zomer actief bij VTM Nieuws, wordt presentator op de televisiezender van het Vlaams Parlement. Hij wordt het nieuwe schermgezicht van de programma's 'Studio Vlaams Parlement' en 'Het Debat'.

Lees meer
 

YouTube brengt automatische advertenties naar Smart TV

[Provided by PUB] Autoplay-advertenties worden al langer gebruikt op de internetversie en de mobiele app van Youtube. Google wil deze automatische advertenties nu ook tonen op de Smart TV app van Youtube.

Lees meer
 

PUB en Auxipress over cryptomunten in de media

Auxipress publiceerde in samenwerking met PUB een widget met informatie over het thema cryptocurrency. In de widget is een snel overzicht te ontdekken van de media-aandacht voor cryptomunten, sectoren en aanverwante merken.

Lees meer
 

MediaSpecs is op zoek naar een Franstalige Junior Media Specialist

Om het team aan te vullen is MediaSpecs op zoek naar een Franstalige mediaspecialist.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Masterclass: Programmatic in de praktijk
1 oktober 2019 | 09:00 - 12:30
Belga Club: Social media en online PR
1 oktober 2019 | 09:30 - 17:00
OMConference
1 oktober 2019 | 10:00 - 17:30
AI Convention Europe
3 oktober 2019 | 08:30 - 18:00
Belgian E-commerce Conference
3 oktober 2019 | 08:45 - 18:00
MAGnify
3 oktober 2019 | 09:00 - 14:00
Belga Club: Lunch talk met François Bailly
3 oktober 2019 | 12:00 - 14:00
eTrade Summit
3 oktober 2019 | 15:30 - 21:55
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.822 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.129
  • vakpers: 647
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.147
  • digitaal: 1.755
  • radio/TV: 538
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.