MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Zo waren we aanwezig op het “CommPass Symposium” en “Rencontres de l’Udecam”, maar viel er ook nieuws te rapen bij onder andere CIM, IPM en Regie.lu.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

09/09/2019

Verslag CommPass Symposium: Judging the Evidence

Mediastudies van onder andere Ebiquity, Havas, IPG en Bpost werden besproken op het CommPass Symposium. Op het podium stonden Nathalie Taboch, Hugues Rey, Cédric Tytgat en Katrien Merckx, maar ook Thierry Hugot en Corinne Verstraete.

Lees meer
 

Nathalie Taboch: “Digital alleen kan niet aan alle verwachtingen voldoen”

Ebiquity stelt de Belgische editie voor van “Re-evaluating Media”, een studie die de verschillen onderzoekt tussen de resultaten van mediastudies en de perceptie die leeft binnen de sector over de impact van de verschillende mediumtypes.

Lees meer
 

De 13de ‘Rencontres de l’Udecam’ in Parijs: New Deal Media, voor de media-biodiversiteit

Afgelopen donderdag was het verzamelen geblazen voor de wereld van de agentschappen tijdens de Rencontres de l'Udecam van de Franse vereniging van mediabureaus. Het werd een inspirerende ochtend over de toekomst van de media met wel 1.000 aanwezigen.

Lees meer
 

Raphaël De Andreis (Havas Media): “Het moment is aangebroken om de ‘biodiversiteit’ van de media te verdedigen”

Enkele dagen voor de "Rencontres de l’Udecam" in Parijs, de hoogmis van de Franse vereniging van mediabureaus Udecam, deelde voorzitter Raphaël De Andreis zijn standpunten over het medialandschap en het belang van diversiteit binnen de media.

Lees meer
 

SafeShops.be: 1 Belg op 5 koopt wekelijks online

In maart peilde WHY5Research in opdracht van SafeShops.be naar het online koopgedrag van de Belg en naar de vereisten voor webshops om goed te scoren bij de consument. Wat blijkt? 20% koopt wekelijks via internet, tegenover 14% in 2018.

Lees meer
 

CIM publiceert online kijkvolumes van tv-programma’s

Het CIM rapporteert voortaan, naast de klassieke tv-kijkcijfers, ook het aantal views en de kijkduur van tv-programma’s die na de uitzending online bekeken worden.

Lees meer
 

Jérôme Geneste voortaan aan de slag bij Regie.lu, dat 6 nieuwe collega’s verwelkomt

De reclameregie van de groep Luxemburger Wort, Regie.lu, trapt het najaar af met de aanwerving van 6 nieuwe collega’s: Jérôme Geneste als Head of MarCom, en verder ook Mélanie Picazo, Marilyn Baratto, Alix Bellac, Jeff Karier en Nishan Oth.

Lees meer
 

Frédéric Papeians naar IPM, ook nieuwe functies voor Ortegate, van Eeckhoudt, de Meeûs en El-Guennouni

Frédéric Papeians wordt directeur van IPM Immo en IPM Internet Pro. Isabelle Ortegate, Tanguy van Eeckhoudt, Sibylle de Meeûs en Natacha El-Guennouni krijgen nieuwe functies.

Lees meer
 

Urban Media introduceert theBreath®: reclamebanners die de lucht zuiveren

Urban Media lanceert in samenwerking met Conservamus, Clear Channel, Space, Outsight en Cowboy een reclamebanner die de luchtkwaliteit helpt verbeteren. Het reinigingsproces is volledig passief met enkel natuurlijke luchtcirculatie dat nodig is.

Lees meer
 

Uitstekende kijkcijfers voor regionale zenders van De Buren

De regionale televisiezenders van De Buren kenden in het tweede kwartaal een sterke groei in hun gemiddeld dagbereik. Zowel ROB-tv, TVL, TV Oost als ATV zagen hun kijkcijfers sterk stijgen ten opzichte van 2018.

Lees meer
 

Najaar 2019: Nieuwe sidekicks, verrassende programma’s en vaste waarden bij de VRT-radio’s

Niet alleen het nieuwe tv-seizoen is uit de startblokken geschoten, ook de radiozenders zijn begonnen met hun najaar. De 5 radiozenders van VRT kiezen voor een mix van nieuwe programma’s en vaste waarden om alle verschillende doelgroepen te bereiken.

Lees meer
 

Najaar 2019: AB-zenders pakken flink uit

De Franstalige zenders AB3 en ABXPLORE staan voor fictie, avontuur, reality en docu-reality. Dit najaar kunnen kijkers onder andere rekenen op veel nieuwe programma's, nieuwe seizoenen van sterke series en Franse producties in primetime.

Lees meer
 

RCA ontwikkelt online trainingstool voor crisiscommunicatie

RCA biedt als eerste communicatiebureau in België een online tool aan om tijdens crisiscommunicatietraining het medialuik in realtime te simuleren. "Dit soort oefeningen ontbrak nog tot op vandaag", zegt Bruno Leyssens.

Lees meer
 

Growth Inc. werkt samen met Joost Houtman

Strategisch communicatiebureau Growth Inc. en Joost Houtman gaan structureel samenwerken. Houtman, behalve content marketeer ook o.a. copywriter en schrijver, zal het team van Growth Inc. als Senior Creative Advisor bijstaan.

Lees meer
 

Fons Van Dyck ontkracht marketingmythes

[Provided by PUB] De levensduur van ondernemingen wordt steeds korter, maar wat maakt een onderneming nu precies onsterfelijk? Fons Van Dyck van Think BBDO ontkracht enkele marketingmythes, in het verlengde van zijn boek De Onsterfelijke Onderneming.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

The Rentree
19 september 2019 | 12:30 - 18:00
Effie Awards
25 september 2019 | 13:30 - 23:00
MAGnify
3 oktober 2019 | 09:00 - 14:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.816 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.135
  • vakpers: 648
  • dagbladen: 310
  • huis-aan-huisbladen: 586
  • out-of-home: 1.143
  • digitaal: 1.752
  • radio/TV: 530
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.