|
Mediastudies van onder andere Ebiquity, Havas, IPG en Bpost werden besproken op het CommPass Symposium. Op het podium stonden Nathalie Taboch, Hugues Rey, Cédric Tytgat en Katrien Merckx, maar ook Thierry Hugot en Corinne Verstraete.
Lees meer
|
|
|
|
Ebiquity stelt de Belgische editie voor van “Re-evaluating Media”, een studie die de verschillen onderzoekt tussen de resultaten van mediastudies en de perceptie die leeft binnen de sector over de impact van de verschillende mediumtypes.
Lees meer
|
|
|
|
Afgelopen donderdag was het verzamelen geblazen voor de wereld van de agentschappen tijdens de Rencontres de l'Udecam van de Franse vereniging van mediabureaus. Het werd een inspirerende ochtend over de toekomst van de media met wel 1.000 aanwezigen.
Lees meer
|
|
|
|
Enkele dagen voor de "Rencontres de l’Udecam" in Parijs, de hoogmis van de Franse vereniging van mediabureaus Udecam, deelde voorzitter Raphaël De Andreis zijn standpunten over het medialandschap en het belang van diversiteit binnen de media.
Lees meer
|
|
|
|
In maart peilde WHY5Research in opdracht van SafeShops.be naar het online koopgedrag van de Belg en naar de vereisten voor webshops om goed te scoren bij de consument. Wat blijkt? 20% koopt wekelijks via internet, tegenover 14% in 2018.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het CIM rapporteert voortaan, naast de klassieke tv-kijkcijfers, ook het aantal views en de kijkduur van tv-programma’s die na de uitzending online bekeken worden.
Lees meer
|
|
|
|
De reclameregie van de groep Luxemburger Wort, Regie.lu, trapt het najaar af met de aanwerving van 6 nieuwe collega’s: Jérôme Geneste als Head of MarCom, en verder ook Mélanie Picazo, Marilyn Baratto, Alix Bellac, Jeff Karier en Nishan Oth.
Lees meer
|
|
|
|
Frédéric Papeians wordt directeur van IPM Immo en IPM Internet Pro. Isabelle Ortegate, Tanguy van Eeckhoudt, Sibylle de Meeûs en Natacha El-Guennouni krijgen nieuwe functies.
Lees meer
|
|
|
|
Urban Media lanceert in samenwerking met Conservamus, Clear Channel, Space, Outsight en Cowboy een reclamebanner die de luchtkwaliteit helpt verbeteren. Het reinigingsproces is volledig passief met enkel natuurlijke luchtcirculatie dat nodig is.
Lees meer
|
|
|
|
De regionale televisiezenders van De Buren kenden in het tweede kwartaal een sterke groei in hun gemiddeld dagbereik. Zowel ROB-tv, TVL, TV Oost als ATV zagen hun kijkcijfers sterk stijgen ten opzichte van 2018.
Lees meer
|
|
|
|
|
Niet alleen het nieuwe tv-seizoen is uit de startblokken geschoten, ook de radiozenders zijn begonnen met hun najaar. De 5 radiozenders van VRT kiezen voor een mix van nieuwe programma’s en vaste waarden om alle verschillende doelgroepen te bereiken.
Lees meer
|
|
|
|
De Franstalige zenders AB3 en ABXPLORE staan voor fictie, avontuur, reality en docu-reality. Dit najaar kunnen kijkers onder andere rekenen op veel nieuwe programma's, nieuwe seizoenen van sterke series en Franse producties in primetime.
Lees meer
|
|
|
|
RCA biedt als eerste communicatiebureau in België een online tool aan om tijdens crisiscommunicatietraining het medialuik in realtime te simuleren. "Dit soort oefeningen ontbrak nog tot op vandaag", zegt Bruno Leyssens.
Lees meer
|
|
|
|
Strategisch communicatiebureau Growth Inc. en Joost Houtman gaan structureel samenwerken. Houtman, behalve content marketeer ook o.a. copywriter en schrijver, zal het team van Growth Inc. als Senior Creative Advisor bijstaan.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De levensduur van ondernemingen wordt steeds korter, maar wat maakt een onderneming nu precies onsterfelijk? Fons Van Dyck van Think BBDO ontkracht enkele marketingmythes, in het verlengde van zijn boek De Onsterfelijke Onderneming.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
19 september 2019 | 12:30 - 18:00
|
25 september 2019 | 13:30 - 23:00
|
3 oktober 2019 | 09:00 - 14:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.816 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.135
- vakpers: 648
- dagbladen: 310
- huis-aan-huisbladen: 586
- out-of-home: 1.143
- digitaal: 1.752
- radio/TV: 530
|
|
|
|
|
|
|