Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Nu juli en augustus achter ons liggen, kunnen we weer volle gas het najaar induiken.
In deze nieuwsbrief vindt u alvast het medianieuws van de voorbije week.
De komende weken en maanden staan er ook heel wat interessante events op het programma, te beginnen nu donderdag met het CommPass Symposium waarvoor u nog steeds kan inschrijven.
Een overzicht van alle aanstaande events vindt u in de MediaSpecs Agenda.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
02/09/2019
|
|
|
|
|
|
De Belgische federaties UBA en WE MEDIA lanceren Digital Ad Trust Belgium, een kwaliteitslabel voor Belgische websites. Op basis van hoge kwaliteitscriteria zal een externe onafhankelijke auditeur websites doorlichten en een label toekennen.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens de UBA Media Date kondigden UBA en WE MEDIA de lancering aan van een digitaal label voor websites. MediaSpecs had hierover een gesprek met Luc Suykens en Thierry Hugot, die het initiatief uitstekend nieuws vinden voor de sector.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens de najaarspresentatie van IP gaf Denis Masquelier meer info over de regie die 35 merken bij 19 uitgevers vertegenwoordigt. Zowel de komst van TF1 in hun portefeuille als nieuws over hun radiomerken en digitale producten kwamen aan bod.
Lees meer
|
|
|
|
De groep Rossel kondigde aan dat het volop aan het onderhandelen is over de overname van Editions Ciné-Revue en hun weekblad Ciné-Télé-Revue. Die zou eind september helemaal rond moeten zijn.
Lees meer
|
|
|
|
Op 4 november is het uitkijken naar Nostalgie +, de nieuwe Franstalige radiozender die zich focust op 60-plussers en online of via DAB+ beschikbaar is. De NGroup onthulde ook de najaarsplannen van NRJ en Nostalgie.
Lees meer
|
|
|
|
De RTBF gaat een nieuwe radiozender lanceren, zowel op DAB+ als online, die zich toelegt op populaire muziek uit de jaren '60 en '70. Het nieuws komt enkele dagen na de aankondiging van Nostalgie +, nog een nieuwe online seniorenradio.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Op 29 augustus vond de eerste editie van de UBA Media Date plaats. Tijdens deze inspirerende namiddag wisselden sprekers van internationale omvang elkaar af om zich te richten tot de talrijk aanwezige adverteerders.
Lees meer
|
|
|
|
Vorig jaar evolueerde de RTBF naar een publiekgerichte structuur. Voor komend najaar perfectioneerde het zijn programmering om zijn vier belangrijkste doelgroepen nog beter te bereiken.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 2 september breidt RTL-TVi de formule van zijn middagjournaal uit. De nieuwsuitzending zal voortaan bestaan uit drie delen, om nog meer tegemoet te komen aan de gewoonten en interesses van de kijker.
Lees meer
|
|
|
|
Voor LN24 is het aftellen begonnen. Op 2 september om 20u wordt de 24/7-nieuwszender gelanceerd, live vanuit het Europees Parlement. De zender onthult ook zijn programmarooster en laat weten aan uitbreiding te denken.
Lees meer
|
|
|
|
Edenred Media heeft zijn inventaris opengesteld voor programmatic advertising met behulp van Google Ad Exchange. Deze technologie zorgt ervoor dat het aankoop- en beheerproces van een advertentieruimte in realtime geautomatiseerd kan worden.
Lees meer
|
|
|
|
Kampeerwereld, het magazine voor de actieve kampeerder, heeft zijn website in een nieuw jasje gestoken. De nieuwe Kampeerwereld.com biedt onder andere de mogelijkheid tot het aanschaffen van de digitale versie van het magazine.
Lees meer
|
|
|
|
|
De ABMA-BVAM, die sinds 1994 de gemeenschappelijke belangen van de audiovisuele sector vertegenwoordigt, zal voortaan door het leven gaan als VIA. Deze naamsverandering kadert in de evolutie die de associatie doormaakt.
Lees meer
|
|
|
|
Na een pitch heeft Mastercard gekozen om in zee te gaan met Mindshare en GroupM voor een verdere groei van hun diensten in België en Luxemburg te garanderen.
Lees meer
|
|
|
|
Drukkerij Moderna Printing uit Beringen neemt het failliete Corelio Printing over. Bij Corelio Printing wordt onder meer De Standaard Magazine en Elle gedrukt. Slechts de helft van het personeel kan aan de slag blijven.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Het service design agency Gelotology uit Gent heeft van Toerisme Vlaanderen de opdracht gekregen om het belevingsniveau van potentieel 300 musea en attracties in Vlaanderen en Brussel de hoogte in te jagen.
Lees meer
|
|
|
|
De Nielsen Media Data Bank publiceerde de balans voor de eerste zes maanden van 2019 van de Belgische mediamarkt. Space stelt een daling met 5% vast in de offline media-investeringen. Lees er meer over in de Space Essentials Newsletter.
Lees meer
|
|
|
|
|
De VRT start vanaf september met CityStory, een project om uit te zoeken hoe ze zelf kan evolueren en een nog groter en diverser publiek kan bereiken. CityStory zal drie jaar lopen en maakt deel uit van een breder Europees project.
Lees meer
|
|
|
|
RTL Group heeft in de eerste jaarhelft 3,2 miljard euro omzet geboekt, voornamelijk als gevolg van de verkoop van bedrijfsonderdelen. RTL Belgium daarentegen noteerde een inkomstendaling van 5,3%.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] William Vande Wiele, pionier in online marketing, start met Consultant-BI een nieuw bedrijf. Er zal onderzocht worden "waarom" een klant zich op een bepaalde manier gedraagt en dat op basis van niet-gevoelige data.
Lees meer
|
|
|
|
Het contentproductiehuis SPYKE versterkt zijn team met Erlijn Mostinckx. Als eindredacteur leidt ze mee de contentprojecten in goede banen. Tegelijk onderhoudt ze de contacten met klanten en freelancers waarmee SPYKE samenwerkt.
Lees meer
|
|
|
|
Maak kennis met negen bekende en minder bekende mediabedrijven die u de rijkdom en diversiteit van het Belgische medialandschap tonen.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
5 september 2019 | 08:30 - 12:30
|
18 september 2019 | 12:00 - 14:00
|
18 september 2019 | 17:30 - 19:00
|
19 september 2019 | 12:30 - 18:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.806 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.131
- vakpers: 649
- dagbladen: 309
- huis-aan-huisbladen: 586
- out-of-home: 1.150
- digitaal: 1.752
- radio/TV: 518
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|