MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Nu juli en augustus achter ons liggen, kunnen we weer volle gas het najaar induiken.

In deze nieuwsbrief vindt u alvast het medianieuws van de voorbije week.

De komende weken en maanden staan er ook heel wat interessante events op het programma, te beginnen nu donderdag met het CommPass Symposium waarvoor u nog steeds kan inschrijven.

Een overzicht van alle aanstaande events vindt u in de MediaSpecs Agenda.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/09/2019

UBA en WE MEDIA lanceren Digital Ad Trust Belgium: een kwaliteitslabel voor Belgische websites

De Belgische federaties UBA en WE MEDIA lanceren Digital Ad Trust Belgium, een kwaliteitslabel voor Belgische websites. Op basis van hoge kwaliteitscriteria zal een externe onafhankelijke auditeur websites doorlichten en een label toekennen.

Lees meer
 

Digital Ad Trust – Luc Suykens en Thierry Hugot: “Dit label zal een nieuwe standaard zetten”

Tijdens de UBA Media Date kondigden UBA en WE MEDIA de lancering aan van een digitaal label voor websites. MediaSpecs had hierover een gesprek met Luc Suykens en Thierry Hugot, die het initiatief uitstekend nieuws vinden voor de sector.

Lees meer
 

Het najaar van IP Belgium

Tijdens de najaarspresentatie van IP gaf Denis Masquelier meer info over de regie die 35 merken bij 19 uitgevers vertegenwoordigt. Zowel de komst van TF1 in hun portefeuille als nieuws over hun radiomerken en digitale producten kwamen aan bod.

Lees meer
 

Rossel in exclusieve onderhandeling om Ciné-Télé-Revue over te nemen

De groep Rossel kondigde aan dat het volop aan het onderhandelen is over de overname van Editions Ciné-Revue en hun weekblad Ciné-Télé-Revue. Die zou eind september helemaal rond moeten zijn.

Lees meer
 

Seniorenradio Nostalgie + start op 4 november

Op 4 november is het uitkijken naar Nostalgie +, de nieuwe Franstalige radiozender die zich focust op 60-plussers en online of via DAB+ beschikbaar is. De NGroup onthulde ook de najaarsplannen van NRJ en Nostalgie.

Lees meer
 

In aantocht op DAB+: een nieuwe RTBF-zender voor senioren vanaf 27 september

De RTBF gaat een nieuwe radiozender lanceren, zowel op DAB+ als online, die zich toelegt op populaire muziek uit de jaren '60 en '70. Het nieuws komt enkele dagen na de aankondiging van Nostalgie +, nog een nieuwe online seniorenradio.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

UBA Media Date 2019: Een veelbelovend seminarie

Op 29 augustus vond de eerste editie van de UBA Media Date plaats. Tijdens deze inspirerende namiddag wisselden sprekers van internationale omvang elkaar af om zich te richten tot de talrijk aanwezige adverteerders.

Lees meer
 

Najaar 2019: De RTBF staat klaar om alle doelgroepen aan te spreken

Vorig jaar evolueerde de RTBF naar een publiekgerichte structuur. Voor komend najaar perfectioneerde het zijn programmering om zijn vier belangrijkste doelgroepen nog beter te bereiken.

Lees meer
 

Najaar 2019: Nieuwe formule voor het middagjournaal van RTL-TVi

Vanaf 2 september breidt RTL-TVi de formule van zijn middagjournaal uit. De nieuwsuitzending zal voortaan bestaan uit drie delen, om nog meer tegemoet te komen aan de gewoonten en interesses van de kijker.

Lees meer
 

Najaar 2019: LN24 onthult programmarooster, lancering op 2 september

Voor LN24 is het aftellen begonnen. Op 2 september om 20u wordt de 24/7-nieuwszender gelanceerd, live vanuit het Europees Parlement. De zender onthult ook zijn programmarooster en laat weten aan uitbreiding te denken.

Lees meer
 

Edenred Media stelt zijn inventaris open voor programmatic advertising

Edenred Media heeft zijn inventaris opengesteld voor programmatic advertising met behulp van Google Ad Exchange. Deze technologie zorgt ervoor dat het aankoop- en beheerproces van een advertentieruimte in realtime geautomatiseerd kan worden.

Lees meer
 

Kampeerwereld lanceert een nieuwe website

Kampeerwereld, het magazine voor de actieve kampeerder, heeft zijn website in een nieuw jasje gestoken. De nieuwe Kampeerwereld.com biedt onder andere de mogelijkheid tot het aanschaffen van de digitale versie van het magazine.

Lees meer
 

VIA is de nieuwe naam van ABMA-BVAM

De ABMA-BVAM, die sinds 1994 de gemeenschappelijke belangen van de audiovisuele sector vertegenwoordigt, zal voortaan door het leven gaan als VIA. Deze naamsverandering kadert in de evolutie die de associatie doormaakt.

Lees meer
 

Mastercard BeLux kiest voor Mindshare

Na een pitch heeft Mastercard gekozen om in zee te gaan met Mindshare en GroupM voor een verdere groei van hun diensten in België en Luxemburg te garanderen.

Lees meer
 

Drukkerij Moderna Printing neemt Corelio Printing over

Drukkerij Moderna Printing uit Beringen neemt het failliete Corelio Printing over. Bij Corelio Printing wordt onder meer De Standaard Magazine en Elle gedrukt. Slechts de helft van het personeel kan aan de slag blijven.

Lees meer
 

Gelotology wordt service design partner van Toerisme Vlaanderen

[Provided by PUB] Het service design agency Gelotology uit Gent heeft van Toerisme Vlaanderen de opdracht gekregen om het belevingsniveau van potentieel 300 musea en attracties in Vlaanderen en Brussel de hoogte in te jagen.

Lees meer
 

Space: somber eerste semester voor offline media-investeringen

De Nielsen Media Data Bank publiceerde de balans voor de eerste zes maanden van 2019 van de Belgische mediamarkt. Space stelt een daling met 5% vast in de offline media-investeringen. Lees er meer over in de Space Essentials Newsletter.

Lees meer
 

VRT stapt mee in CityStory: een project om technologieën rond burgerinitiatieven te onderzoeken

De VRT start vanaf september met CityStory, een project om uit te zoeken hoe ze zelf kan evolueren en een nog groter en diverser publiek kan bereiken. CityStory zal drie jaar lopen en maakt deel uit van een breder Europees project.

Lees meer
 

Inkomstendaling bij RTL Belgium, terwijl RTL Group omzet ziet pieken

RTL Group heeft in de eerste jaarhelft 3,2 miljard euro omzet geboekt, voornamelijk als gevolg van de verkoop van bedrijfsonderdelen. RTL Belgium daarentegen noteerde een inkomstendaling van 5,3%.

Lees meer
 

William Vande Wiele richt Consultant-BI op

[Provided by PUB] William Vande Wiele, pionier in online marketing, start met Consultant-BI een nieuw bedrijf. Er zal onderzocht worden "waarom" een klant zich op een bepaalde manier gedraagt en dat op basis van niet-gevoelige data.

Lees meer
 

Erlijn Mostinckx aan de slag bij SPYKE

Het contentproductiehuis SPYKE versterkt zijn team met Erlijn Mostinckx. Als eindredacteur leidt ze mee de contentprojecten in goede banen. Tegelijk onderhoudt ze de contacten met klanten en freelancers waarmee SPYKE samenwerkt.

Lees meer
 

Boeiende longreads dankzij de MediaSpecs Summer Interviews

Maak kennis met negen bekende en minder bekende mediabedrijven die u de rijkdom en diversiteit van het Belgische medialandschap tonen.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Symposium
5 september 2019 | 08:30 - 12:30
C² Training: Pitching
18 september 2019 | 12:00 - 14:00
Club 33: Have you met Saskia Schatteman?
18 september 2019 | 17:30 - 19:00
The Rentree
19 september 2019 | 12:30 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.806 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.131
  • vakpers: 649
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 586
  • out-of-home: 1.150
  • digitaal: 1.752
  • radio/TV: 518
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.