MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

De zomer loopt op zijn einde, net zoals onze MediaSpecs Summer Interviews. Last but not least spraken we bij DPG Media met Ben Jansen (Chief Commercial Officer) en Julie Neyman (National Sales Director) over de nieuwe positie van het bedrijf.

Zoals steeds vindt u ook onze selectie medianieuws van de voorbije week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

26/08/2019
 
 

MediaSpecs Summer Interview 9/9 – DPG Media: “Wij willen de business van onze adverteerders sterker maken”

Begin 2019 bundelden Medialaan en de Persgroep Publishing de krachten. De samenwerking resulteerde in de creatie van DPG Media. Ben Jansen en Julie Neyman geven toelichting bij de werking en de troeven van dit nieuwe mediabedrijf.

Lees meer
 

CIM RAM: Studio Brussel wint marktaandeel, maar blijft derde achter Radio 2 en Qmusic

Studio Brussel heeft zijn marktaandeel in de periode maart-juni zien stijgen, maar moet wel nog steeds Radio 2 en Qmusic voor zich dulden. Ook aan de andere kant van de taalgrens wijzigt de top 3 niet: Nostalgie, Vivacité en Radio Contact.

Lees meer
 

DPG Media lanceert digitale rockradio Willy

Met Willy lost DPG Media dit najaar een nieuwe rockzender in hun radiofamilie, een "buitenbeentje" dat "het broertje van Qmusic en Joe" wordt "met een hoek af". Willy wordt een digital only station dat mikt op luisteraars vanaf 35 jaar.

Lees meer
 

Radio Contact lanceert 8 nieuwe radio’s

Radio Contact breidt zijn aanbod uit met 8 online radio's: Contact 2000, Contact Gold, Contact Kids, Contact Lounge, Contact Love, Contact Mix, Contact Plus en Contact Urban.

Lees meer
 

Didier Defawe is adjunct-hoofdredacteur van LN24

Didier Defawe is sinds 1 augustus adjunct-hoofdredacteur bij LN24, de nieuwe Franstalige non-stop nieuwszender. Hij werkte eerder meer dan 10 jaar als hoofdredacteur bij Radio Contact.

Lees meer
 

Nieuwe gezichten bij Proximus Skynet Advertising

Tom Van Doorslaer is de nieuwe Sales Manager van Proximus Skynet Advertising. Hij werkte eerder al bij De Persgroep en Clear Channel. Amandine Ransquin en Mohamed Aouassar komen aan boord bij het team Platforms & Operations.

Lees meer
 

DPG Media blijft aandringen op Vlaamse Netflix

DPG Media blijft aandringen op verenigde Vlaamse mediakrachten om een "Vlaamse Netflix" te lanceren met lokale programma's zonder reclame. "Het is de enige mogelijkheid om Vlaamse fictie levend te houden", zegt programmadirecteur Ricus Jansegers.

Lees meer
 

Vanaf 2020 leidt Eveline Haeck Sterck Magazine, dat in november ook naar West-Vlaanderen komt

Vanaf 1 januari zal Eveline Haeck, tot nu commercieel directrice van Roularta Local Media, de leiding van Sterck Magazine op zich nemen. Het regionale zakenmagazine komt in november bovendien voor het eerst met een aparte West-Vlaamse editie.

Lees meer
 

Boeken Magazine wordt nu ook in Nederland verdeeld

Vier jaar en twintig edities na de start in Vlaanderen wordt Boeken Magazine vanaf 3 september ook op de Nederlandse markt gelanceerd. De distributie wordt verzorgd door Aldipress, de grootste tijdschriftenverdeler van Nederland.

Lees meer
 

Isobar trakteert zichzelf op een Tournée Minérale

Isobar heeft de pitch gewonnen voor editie 2020 van Tournée Minérale, een initiatief van Stichting tegen Kanker en het Vlaams Expertisecentrum Alcohol en andere Drugs (VAD) waarbij alle Belgen uitgenodigd worden om in februari alcohol te mijden.

Lees meer
 

Verschuivingen in het managementteam van Lewis

Het communicatiebureau Lewis voert enkele verschuivingen door in het managementteam. Jeroen Rigole wordt vicepresident België en Frankrijk, Delphine De Pauw komt aan het hoofd van Lewis Brussels en Sara Thys wordt Head of Lewis Antwerp.

Lees meer
 

Hugo De Almeida te gast op Orbit by PUB

Op 24 oktober organiseert PUB de tweede editie van Orbit met als thema "Change is now". Eén van de sprekers is Hugo De Almeida die beschikt over meer dan 20 jaar ervaring in marketing en bedrijfsbeheer bij verschillende merken in Europa.

Lees meer
 

Najaar 2019: vijf nieuwe lokale programma’s op VIER en twee nieuwkomers op VIJF

Vanaf 26 augustus bouwen VIER, VIJF en ZES verder aan hun fundamenten met sport en entertainment in het weekend, vaste afspraken op weekdagen met Gert Late Night en De Slimste Mens ter Wereld en daarbovenop zeven nieuwe lokale programma’s.

Lees meer
 

Najaar 2019: VTM gaat voor een mix van nieuwe programma’s en sterkhouders

VTM zet dit najaar volop in op creatieve vernieuwing, met maar liefst 11 nieuwe programma’s die op antenne zullen verschijnen. Aangevuld met sterkhouders zoals Boer zkt Vrouw en Beste Kijkers is de televisiezender klaar voor een succesvol najaar.

Lees meer
 

Najaar 2019: Q2 verscherpt koers en wil meer vrouwen verwelkomen

Met het nieuwe sketchprogramma ‘Grensoverschrijdend’ wil Q2 naast jonge mannen, nu ook meer jonge vrouwen aantrekken. Met daarnaast straffe tv-premières en de Champions League is de televisiezender gewapend voor een sterk najaar.

Lees meer
 

Matchen van de Red Flames live te volgen op Q2

Als eerste Vlaamse tv-zender zal Q2 de kwalificatiecampagne voor het EK 2021 live uitzenden. Vanaf 29 augustus kan de kijker onze nationale voetbalvrouwen volgen, ook op VTM GO en HLN.be, met in totaal dit najaar al minstens 3 wedstrijden.

Lees meer
 

Erwin Deckers verlaat DPG Media

Na 19 jaar gewerkt te hebben binnen DPG Media, gaat Erwin Deckers een nieuwe richting uit. Hij zal zich voortaan focussen op het coachen van creatief talent en creatieve teams, maar blijft ook in deze functie nauw verbonden met DPG Media.

Lees meer
 

Sound Station opent het radionajaar

[Provided by PUB] Op 19 september wordt het Creative Belgium’s Sound Station georganiseerd. Het event koppelt producenten, makers en ingenieurs aan de Belgische creatieve industrie om ideeën uit te wisselen en te praten over de kracht van audio.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 8/9 – Guidooh: “We zijn er niet alleen om studenten te bereiken”

Guidooh, ontstaan in 2015 en onlangs nog winnaar van een AMMA, heeft de perceptie tegen. Kristof Van Goethem en Wouter Van Cauwenberge vertellen je er alles over. Wist je bijvoorbeeld dat de regie ook actief is in fitnesszaken en op de luchthaven?

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 7/9 – ProduPress Advertising: auto & immo expert en trotse initiatiefnemer van DaviD

Thierry Hottat en Michel Mabille van ProduPress Advertising geven ons uitleg over al hun initiatieven om de relatie tussen lezers en adverteerders te verbeteren, zowel in hun nichemarkt als voor grotere projecten.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 6/9 – Andy Noyez: “Redactionele integriteit is de sterkste troef van PMG”

Met ruim 37 titels in uiteenlopende vakgebieden is Professional Media Group de grootste vakbladuitgever in België. Met een sterke focus op redactionele integriteit en kwaliteitsvolle content willen ze hun positie als marktleider behouden.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 5/9 – Roularta Media Group: “De kwaliteit van de content is de grondstof van onze groep”

2018 was een jaar van transformatie voor Roularta Media Group. Heeft het bedrijf anno 2019 deze veranderingen volledig geïntegreerd? En hoe wil het zich voor de toekomst wapenen? MediaSpecs vroeg het aan Philippe Belpaire en Inge Claerhout.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 4/9 – Target Advertising: de externe regie die zich coherent tot B2B richt

Target Advertising uit Namen verzorgt de externe regie van magazines die zich voornamelijk op B2B-niches richten. Carole Mawet legt ons uit wat de grote troef is van hun portfolio.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Rapid Media: pioniers van beroep en uitvinders van “ambient” in België

Gent, 1999. Drie studenten schuimen cafés af om affiches te plakken. Vandaag runnen Jan Vanbriel, Peggy Van Dingenen en Thomas Verdeyen met Rapid Media een pioniersbedrijf in de OOH-media. "Ambient", kent u dat? Thomas maakt u alvast enthousiast.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Fabien Bourgies: “Beste adverteerders, u kan 600.000 betrokken kijkers bereiken”

Fabien Bourgies is directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL). Hij vertelt ons meer over onder andere de opdracht van de federatie en de nieuwe organisatie die zich bezighoudt met het commercialiseren van de advertentieruimte.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Rekad: de groene parel onder de uitgevers

Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

C²’s Summer Drink
28 augustus 2019 | 18:00 - 23:00
UBA Summer BBQ
29 augustus 2019 | 17:00 - 22:00
CommPass Symposium
5 september 2019 | 08:30 - 12:30
The Rentree
19 september 2019 | 12:30 - 18:00
Effie Awards
25 september 2019 | 13:30 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.806 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.131
  • vakpers: 649
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 586
  • out-of-home: 1.150
  • digitaal: 1.752
  • radio/TV: 518
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.