MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Bent u klaar voor de voorlaatste editie van onze MediaSpecs Summer Interviews?

Vandaag richten we onze pijlen op Guidooh. Deze reclameregie ontstond in 2015 als strategische alliantie tussen Guido en Boomerang. Kristof Van Goethem en Wouter Van Cauwenberge vertellen u alles over hun positionering en hoe zij als Belgisch bedrijf standhouden in een internationale markt.

Zoals steeds vindt u ook een overzicht van de nieuwsberichten die vorige week verschenen op www.mediaspecs.be.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

19/08/2019

MediaSpecs Summer Interview 8/9 – Guidooh: “We zijn er niet alleen om studenten te bereiken”

Guidooh, ontstaan in 2015 en onlangs nog winnaar van een AMMA, heeft de perceptie tegen. Kristof Van Goethem en Wouter Van Cauwenberge vertellen je er alles over. Wist je bijvoorbeeld dat de regie ook actief is in fitnesszaken en op de luchthaven?

Lees meer
 

De Raad van State schorst de beslissing om geen netwerk toe te kennen aan DH Radio

De Raad van State heeft besloten om de beslissing van de CSA om geen frequentie toe te kennen aan DH Radio te schorsen. In het Franstalige frequentieplan had de radiozender van IPM in eerste instantie geen netwerk voor FM en DAB+ gekregen.

Lees meer
 

Vlaamse regering ontving 18 dossiers voor 10 frequentiepakketten van lokale radio’s

Lokale radio's hadden tot 31 mei de tijd om zich kandidaat te stellen voor 10 frequentiepakketten die eerder dit jaar vrijgegeven werden. Alle ingediende dossiers werden ontvankelijk verklaard, over de erkenningen is nog geen beslissing genomen.

Lees meer
 

Sterke omzetstijging voor Roularta in 1ste semester

Roularta Media Group realiseerde in het 1ste semester een omzet van € 147,9 miljoen (+17,8%) en een EBITDA van € 10,7 miljoen. De positieve cijfers zijn te danken aan de vrouwenbladen die in 2018 werden overgenomen van Sanoma.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

DPG Media verwelkomt Patrick Van Waeyenberge

Patrick Van Waeyenberge gaat aan de slag bij DPG Media als Business Manager Regio & Classifieds. Samen met Nathalie Coppens, Sales Manager Regio & Classifieds, zal hij de nieuwe regionale business van DPG Media op de kaart zetten.

Lees meer
 

Najaar 2019: Eén krijgt een nieuwe look, Thuis een nieuwe intro en Jeroen Meus een nieuwe keuken

Een frisse look dit najaar voor Eén, de VRT-zender met wekelijks 4,2 miljoen kijkers. Behalve de nieuwe huisstijl krijgen enkele bestaande programma's een nieuwe omkadering en volgt Danira Boukhriss Terkessidis talkshowmeester Lieven Van Gils op.

Lees meer
 

Najaar 2019: Canvas biedt meer programma’s on demand aan en Terzake wordt 25 jaar

Netmanager Olivier Goris stelt de najaarsprogrammatie van Canvas voor, dat met 25 jaar Terzake ook een mijlpaal viert. De VRT-zender met een marktaandeel van 8,3% wil dit najaar alvast meer programma’s online aanbieden.

Lees meer
 

Roularta investeert 12 miljoen in nieuwe drukpers

Roularta investeert 12 miljoen euro in een state-of-the-art Lithoman IV 72 pagina-drukpers. Deze nieuwe rotatiepers wordt eind 2020 operationeel en zorgt ervoor dat het machinepark nu volledig vernieuwd is.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 7/9 – ProduPress Advertising: auto & immo expert en trotse initiatiefnemer van DaviD

Thierry Hottat en Michel Mabille van ProduPress Advertising geven ons uitleg over al hun initiatieven om de relatie tussen lezers en adverteerders te verbeteren, zowel in hun nichemarkt als voor grotere projecten.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 6/9 – Andy Noyez: “Redactionele integriteit is de sterkste troef van PMG”

Met ruim 37 titels in uiteenlopende vakgebieden is Professional Media Group de grootste vakbladuitgever in België. Met een sterke focus op redactionele integriteit en kwaliteitsvolle content willen ze hun positie als marktleider behouden.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 5/9 – Roularta Media Group: “De kwaliteit van de content is de grondstof van onze groep”

2018 was een jaar van transformatie voor Roularta Media Group. Heeft het bedrijf anno 2019 deze veranderingen volledig geïntegreerd? En hoe wil het zich voor de toekomst wapenen? MediaSpecs vroeg het aan Philippe Belpaire en Inge Claerhout.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 4/9 – Target Advertising: de externe regie die zich coherent tot B2B richt

Target Advertising uit Namen verzorgt de externe regie van magazines die zich voornamelijk op B2B-niches richten. Carole Mawet legt ons uit wat de grote troef is van hun portfolio.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Rapid Media: pioniers van beroep en uitvinders van “ambient” in België

Gent, 1999. Drie studenten schuimen cafés af om affiches te plakken. Vandaag runnen Jan Vanbriel, Peggy Van Dingenen en Thomas Verdeyen met Rapid Media een pioniersbedrijf in de OOH-media. "Ambient", kent u dat? Thomas maakt u alvast enthousiast.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Fabien Bourgies: “Beste adverteerders, u kan 600.000 betrokken kijkers bereiken”

Fabien Bourgies is directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL). Hij vertelt ons meer over onder andere de opdracht van de federatie en de nieuwe organisatie die zich bezighoudt met het commercialiseren van de advertentieruimte.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Rekad: de groene parel onder de uitgevers

Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.

Lees meer
 

Agenda

C²’s Summer Drink
28 augustus 2019 | 18:00 - 23:00
UBA Summer BBQ
29 augustus 2019 | 17:00 - 22:00
CommPass Symposium
5 september 2019 | 08:30 - 12:30
The Rentree
19 september 2019 | 12:30 - 18:00
Effie Awards
25 september 2019 | 13:30 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.810 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.141
  • vakpers: 656
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.146
  • digitaal: 1.740
  • radio/TV: 521
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.