Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Bent u klaar voor de voorlaatste editie van onze MediaSpecs Summer Interviews?
Vandaag richten we onze pijlen op Guidooh. Deze reclameregie ontstond in 2015 als strategische alliantie tussen Guido en Boomerang. Kristof Van Goethem en Wouter Van Cauwenberge vertellen u alles over hun positionering en hoe zij als Belgisch bedrijf standhouden in een internationale markt.
Zoals steeds vindt u ook een overzicht van de nieuwsberichten die vorige week verschenen op www.mediaspecs.be.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
19/08/2019
|
|
|
|
|
|
Guidooh, ontstaan in 2015 en onlangs nog winnaar van een AMMA, heeft de perceptie tegen. Kristof Van Goethem en Wouter Van Cauwenberge vertellen je er alles over. Wist je bijvoorbeeld dat de regie ook actief is in fitnesszaken en op de luchthaven?
Lees meer
|
|
|
|
De Raad van State heeft besloten om de beslissing van de CSA om geen frequentie toe te kennen aan DH Radio te schorsen. In het Franstalige frequentieplan had de radiozender van IPM in eerste instantie geen netwerk voor FM en DAB+ gekregen.
Lees meer
|
|
|
|
Lokale radio's hadden tot 31 mei de tijd om zich kandidaat te stellen voor 10 frequentiepakketten die eerder dit jaar vrijgegeven werden. Alle ingediende dossiers werden ontvankelijk verklaard, over de erkenningen is nog geen beslissing genomen.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta Media Group realiseerde in het 1ste semester een omzet van € 147,9 miljoen (+17,8%) en een EBITDA van € 10,7 miljoen. De positieve cijfers zijn te danken aan de vrouwenbladen die in 2018 werden overgenomen van Sanoma.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Patrick Van Waeyenberge gaat aan de slag bij DPG Media als Business Manager Regio & Classifieds. Samen met Nathalie Coppens, Sales Manager Regio & Classifieds, zal hij de nieuwe regionale business van DPG Media op de kaart zetten.
Lees meer
|
|
|
|
Een frisse look dit najaar voor Eén, de VRT-zender met wekelijks 4,2 miljoen kijkers. Behalve de nieuwe huisstijl krijgen enkele bestaande programma's een nieuwe omkadering en volgt Danira Boukhriss Terkessidis talkshowmeester Lieven Van Gils op.
Lees meer
|
|
|
|
Netmanager Olivier Goris stelt de najaarsprogrammatie van Canvas voor, dat met 25 jaar Terzake ook een mijlpaal viert. De VRT-zender met een marktaandeel van 8,3% wil dit najaar alvast meer programma’s online aanbieden.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta investeert 12 miljoen euro in een state-of-the-art Lithoman IV 72 pagina-drukpers. Deze nieuwe rotatiepers wordt eind 2020 operationeel en zorgt ervoor dat het machinepark nu volledig vernieuwd is.
Lees meer
|
|
|
|
|
Thierry Hottat en Michel Mabille van ProduPress Advertising geven ons uitleg over al hun initiatieven om de relatie tussen lezers en adverteerders te verbeteren, zowel in hun nichemarkt als voor grotere projecten.
Lees meer
|
|
|
|
Met ruim 37 titels in uiteenlopende vakgebieden is Professional Media Group de grootste vakbladuitgever in België. Met een sterke focus op redactionele integriteit en kwaliteitsvolle content willen ze hun positie als marktleider behouden.
Lees meer
|
|
|
|
2018 was een jaar van transformatie voor Roularta Media Group. Heeft het bedrijf anno 2019 deze veranderingen volledig geïntegreerd? En hoe wil het zich voor de toekomst wapenen? MediaSpecs vroeg het aan Philippe Belpaire en Inge Claerhout.
Lees meer
|
|
|
|
Target Advertising uit Namen verzorgt de externe regie van magazines die zich voornamelijk op B2B-niches richten. Carole Mawet legt ons uit wat de grote troef is van hun portfolio.
Lees meer
|
|
|
|
Gent, 1999. Drie studenten schuimen cafés af om affiches te plakken. Vandaag runnen Jan Vanbriel, Peggy Van Dingenen en Thomas Verdeyen met Rapid Media een pioniersbedrijf in de OOH-media. "Ambient", kent u dat? Thomas maakt u alvast enthousiast.
Lees meer
|
|
|
|
Fabien Bourgies is directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL). Hij vertelt ons meer over onder andere de opdracht van de federatie en de nieuwe organisatie die zich bezighoudt met het commercialiseren van de advertentieruimte.
Lees meer
|
|
|
|
Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
28 augustus 2019 | 18:00 - 23:00
|
29 augustus 2019 | 17:00 - 22:00
|
5 september 2019 | 08:30 - 12:30
|
19 september 2019 | 12:30 - 18:00
|
25 september 2019 | 13:30 - 23:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.810 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.141
- vakpers: 656
- dagbladen: 309
- huis-aan-huisbladen: 587
- out-of-home: 1.146
- digitaal: 1.740
- radio/TV: 521
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|