MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws, ook in de zomer

Beste mediavrienden,

Tijdens de zomervakantie richten we elke week de spotlight op één bedrijf in het medialandschap.

Deze week staat Professional Media Group (PMG) centraal, het Belgisch bedrijf uit Zedelgem gespecialiseerd in vakpers. Directeur Andy Noyez licht toe hoe PMG evolueerde van vakbladuitgever naar multimediale uitgever, waarbij vertrouwen en geloofwaardigheid enkele van de voornaamste kernwoorden zijn.

Mediaplanners zijn momenteel volop bezig met het voorbereiden van hun terug naar school campagnes. MediaSpecs heeft alle media en redactionele dossiers rond dit thema samengebracht. Onze abonnees kunnen met één simpele klik alle informatie ontdekken.

Zoals steeds vindt u ook een overzicht van de nieuwsberichten die vorige week verschenen op www.mediaspecs.be.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

05/08/2019

MediaSpecs Summer Interview 6/9 – Andy Noyez: “Redactionele integriteit is de sterkste troef van PMG”

Met ruim 37 titels in uiteenlopende vakgebieden is Professional Media Group de grootste vakbladuitgever in België. Met een sterke focus op redactionele integriteit en kwaliteitsvolle content willen ze hun positie als marktleider behouden.

Lees meer
 

TOPradio vertrouwt haar regie toe aan DPG Media

Vanaf maandag 2 september zal DPG Media de regie verzorgen van TOPradio, de Vlaamse radiozender met een sterke focus op de doelgroep 18-34/44. Naast de analoge zender krijgt DPG Media er ook een nieuw DAB+ kanaal bij.

Lees meer
 

Mediahuis voltooit de overname van het Ierse Independent News & Media en levert een nieuwe directie

Mediahuis krijgt de goedkeuring van het Ierse High Court om INM over te nemen. Met deze voltooiing van de overname wijzigt Mediahuis ook de samenstelling van de directie en de raad van bestuur van INM en creëert het een Executive Committee.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 5/9 – Roularta Media Group: “De kwaliteit van de content is de grondstof van onze groep”

2018 was een jaar van transformatie voor Roularta Media Group. Heeft het bedrijf anno 2019 deze veranderingen volledig geïntegreerd? En hoe wil het zich voor de toekomst wapenen? MediaSpecs vroeg het aan Philippe Belpaire en Inge Claerhout.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 4/9 – Target Advertising: de externe regie die zich coherent tot B2B richt

Target Advertising uit Namen verzorgt de externe regie van magazines die zich voornamelijk op B2B-niches richten. Carole Mawet legt ons uit wat de grote troef is van hun portfolio.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Rapid Media: pioniers van beroep en uitvinders van “ambient” in België

Gent, 1999. Drie studenten schuimen cafés af om affiches te plakken. Vandaag runnen Jan Vanbriel, Peggy Van Dingenen en Thomas Verdeyen met Rapid Media een pioniersbedrijf in de OOH-media. "Ambient", kent u dat? Thomas maakt u alvast enthousiast.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Fabien Bourgies: “Beste adverteerders, u kan 600.000 betrokken kijkers bereiken”

Fabien Bourgies is directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL). Hij vertelt ons meer over onder andere de opdracht van de federatie en de nieuwe organisatie die zich bezighoudt met het commercialiseren van de advertentieruimte.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Rekad: de groene parel onder de uitgevers

Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

UBA Summer BBQ
29 augustus 2019 | 17:00 - 22:00
C²’s Summer Drink
28 augustus 2019 | 18:00 - 23:00
CommPass Symposium
5 september 2019 | 08:30 - 12:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.795 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.141
  • vakpers: 656
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.146
  • digitaal: 1.740
  • radio/TV: 507
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.