MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws, ook in de zomer

Beste mediavrienden,

De zomervakantie vliegt voorbij en dat doen ook onze MediaSpecs Summer Interviews. Voor ons vijfde interview gingen we langs bij Roularta Media Group, één van de grote mediabedrijven van ons land.

Philippe Belpaire en Inge Claerhout vertellen waar de kracht van Roularta schuilt en hoe het bedrijf zich wapent voor de toekomst.

Enkele interviews gemist omdat u aan het genieten was van een welverdiende vakantie? Geen nood! U kan ze allemaal terugvinden onderaan deze nieuwsbrief.

Op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van mediatitels? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement en demo.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

29/07/2019
 
 

MediaSpecs Summer Interview 5/9 – Roularta Media Group: “De kwaliteit van de content is de grondstof van onze groep”

2018 was een jaar van transformatie voor Roularta Media Group. Heeft het bedrijf anno 2019 deze veranderingen volledig geïntegreerd? En hoe wil het zich voor de toekomst wapenen? MediaSpecs vroeg het aan Philippe Belpaire en Inge Claerhout.

Lees meer
 

Nieuw: met Radioplayer.be alle radiostations van DPG Media, VRT en Mediahuis op één plek te beluisteren

DPG Media, VRT en Mediahuis slaan de handen in elkaar en bieden voortaan hun nationale radiostations en extra digitale extensies aan via Radioplayer.be. Op dat digitaal radioplatform kan iedereen eenvoudig naar alle Belgische radiozenders luisteren.

Lees meer
 

Mountainbike.be verruimt het sportaanbod bij Pebble Media

Vanaf augustus treedt Mountainbike.be toe tot het netwerk van Pebble Media. Met de website, die zich richt tot alle fans en liefhebbers van mountainbiken, wordt de diversiteit van het sportaanbod binnen de internetregie verruimd.

Lees meer
 

Vanaf januari 2020 bij RTBF: The Voice Kids vervangt het 9de seizoen van The Voice

Vanaf januari 2020 brengt de RTBF een kinderversie van de muziekwedstrijd The Voice naar La Une. De RTBF opende alvast de inschrijvingen voor potentiële deelnemers van 8 tot 14 jaar, maar maakte de juryleden nog niet bekend.

Lees meer
 

Gewezen gedelegeerd bestuurder van RTBF Robert Wangermée overleden

Robert Wangermée, gewezen gedelegeerd bestuurder van de RTBF en oud-voorzitter van de Conseil Supérieur de l'Audiovisuel (CSA), is overleden. Hij werd 98 jaar.

Lees meer
 

Space – Awareness Tracker: de relatie tussen naambekendheid en media

De Awareness Tracker is een exclusieve studie van Space over de relatie tussen naambekendheid en media, die werd uitgevoerd tot aan het einde van de lente van 2019. Lees er meer over in de Space Essentials Newsletter.

Lees meer
 

Bpost – Pulse Survey: een onderzoek naar de relatie tussen merk en klant

Bpost media voerde in samenwerking met Ipsos de Pulse Survey uit. Meer dan 4.000 consumenten namen deel aan het onderzoek, waarbij gepeild werd naar de factoren die de relatie tussen een merk en zijn klanten beïnvloeden.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 4/9 – Target Advertising: de externe regie die zich coherent tot B2B richt

Target Advertising uit Namen verzorgt de externe regie van magazines die zich voornamelijk op B2B-niches richten. Carole Mawet legt ons uit wat de grote troef is van hun portfolio.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Rapid Media: pioniers van beroep en uitvinders van “ambient” in België

Gent, 1999. Drie studenten schuimen cafés af om affiches te plakken. Vandaag runnen Jan Vanbriel, Peggy Van Dingenen en Thomas Verdeyen met Rapid Media een pioniersbedrijf in de OOH-media. "Ambient", kent u dat? Thomas maakt u alvast enthousiast.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Fabien Bourgies: “Beste adverteerders, u kan 600.000 betrokken kijkers bereiken”

Fabien Bourgies is directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL). Hij vertelt ons meer over onder andere de opdracht van de federatie en de nieuwe organisatie die zich bezighoudt met het commercialiseren van de advertentieruimte.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Rekad: de groene parel onder de uitgevers

Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.

Lees meer
 

Jobs

Trading Manager
RMB
Meer jobs
 
 

Agenda

UBA Summer BBQ
29 augustus 2019 | 17:00 - 22:00
C²’s Summer Drink
28 augustus 2019 | 18:00 - 23:00
CommPass Symposium
5 september 2019 | 08:30 - 12:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.795 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.141
  • vakpers: 656
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.146
  • digitaal: 1.740
  • radio/TV: 507
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.