Uw wekelijks medianieuws, ook in de zomer
Beste mediavrienden,
Week vier in onze MediaSpecs Summer Interviews brengt ons bij Target Advertising in Namen.
Target richt als externe regie haar pijlen op niches in de B2B. Hun specialiteit? Een coherent geheel van zelfstandigen, grote bedrijven en lokale overheden bereiken. Carole Mawet doet het Targetverhaal voor u uit de doeken.
Geïnteresseerd in onze eerste drie Summer Interviews? Naast ons gebruikelijk medianieuws van de voorbije week neemt onze nieuwsbrief u op sleeptouw met Rekad, Fédération des Télévisions Locales en Rapid Media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
22/07/2019
|
|
|
|
|
|
Target Advertising uit Namen verzorgt de externe regie van magazines die zich voornamelijk op B2B-niches richten. Carole Mawet legt ons uit wat de grote troef is van hun portfolio.
Lees meer
|
|
|
|
De Conseil Supérieur de l’Audiovisuel (CSA) maakte woensdag 17 juli officieel bekend welke radiostations de volgende 9 jaren deel uitmaken van het Franstalige radiolandschap op FM en DAB+.
Lees meer
|
|
|
|
Het nieuwe Franstalige mediaproject LN24 werd door de Conseil Supérieur de l’Audiovisuel (CSA) opgenomen in het radiofrequentieplan. De projecten van Mint (RTL Belgium) en "Nos Radios" werden daarentegen afgekeurd.
Lees meer
|
|
|
|
De CSA vernieuwt de uitzendvergunning van AraBel, tot op heden de enige Belgische radio die gedeeltelijk in de Arabische taal uitzendt om haar belangrijkste doelgroep beter te bereiken: de Arabische gemeenschap van Brussel.
Lees meer
|
|
|
|
Na een geslaagde lancering van zijn papieren magazine in juni, pakt het Luxemburgse adada de commercialisering van zijn tweede nummer 100% online aan.
Lees meer
|
|
|
|
BX1, de regionale Brusselse televisiezender, krijgt binnenkort de 10de plaats in het zenderaanbod van Proximus. De beslissing komt er na een geschil tussen de tv-zender en de telecomprovider.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
South African Tourism lanceert een tender waarop bureaus kunnen intekenen. Ze zoeken twee types bureaus: (1) een creative-, digital-, activatie- en mediabureau voor Noord-Europa en (2) een PR- en eventbureau dat zich richt op Nederland en België.
Lees meer
|
|
|
|
Als antwoord op de groeiende vraag naar drive-to-store, opent het Franse adtechbedrijf een kantoor in Brussel. S4M ontwikkelde een technologie voor het beheren, meten en optimaliseren in realtime van het aantal bezoeken aan online en fysieke winkels.
Lees meer
|
|
|
|
Op 15 juli startte Nils Dero als Commercieel Directeur bij Pebble Media. Hij komt daarmee aan het hoofd van het salesteam, dat hij zal begeleiden om voor adverteerders digitale campagnes uit te rollen.
Lees meer
|
|
|
|
De voormalige federale ministers zullen een veelzijdige rol aannemen als expert, observator, commentator en verteller. De invalshoek van de uitzending wordt er een van constructie eerder dan confrontatie.
Lees meer
|
|
|
|
Gent, 1999. Drie studenten schuimen cafés af om affiches te plakken. Vandaag runnen Jan Vanbriel, Peggy Van Dingenen en Thomas Verdeyen met Rapid Media een pioniersbedrijf in de OOH-media. "Ambient", kent u dat? Thomas maakt u alvast enthousiast.
Lees meer
|
|
|
|
Fabien Bourgies is directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL). Hij vertelt ons meer over onder andere de opdracht van de federatie en de nieuwe organisatie die zich bezighoudt met het commercialiseren van de advertentieruimte.
Lees meer
|
|
|
|
Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
29 augustus 2019 | 17:00 - 22:00
|
28 augustus 2019 | 18:00 - 23:00
|
5 september 2019 | 08:30 - 12:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.809 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.153
- vakpers: 666
- dagbladen: 309
- huis-aan-huisbladen: 587
- out-of-home: 1.144
- digitaal: 1.735
- radio/TV: 506
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|