MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws, ook in de zomer

Beste mediavrienden,

Week vier in onze MediaSpecs Summer Interviews brengt ons bij Target Advertising in Namen.

Target richt als externe regie haar pijlen op niches in de B2B. Hun specialiteit? Een coherent geheel van zelfstandigen, grote bedrijven en lokale overheden bereiken. Carole Mawet doet het Targetverhaal voor u uit de doeken.

Geïnteresseerd in onze eerste drie Summer Interviews? Naast ons gebruikelijk medianieuws van de voorbije week neemt onze nieuwsbrief u op sleeptouw met Rekad, Fédération des Télévisions Locales en Rapid Media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

22/07/2019

MediaSpecs Summer Interview 4/9 – Target Advertising: de externe regie die zich coherent tot B2B richt

Target Advertising uit Namen verzorgt de externe regie van magazines die zich voornamelijk op B2B-niches richten. Carole Mawet legt ons uit wat de grote troef is van hun portfolio.

Lees meer
 

De resultaten van het Franstalige radiofrequentieplan zijn bekend

De Conseil Supérieur de l’Audiovisuel (CSA) maakte woensdag 17 juli officieel bekend welke radiostations de volgende 9 jaren deel uitmaken van het Franstalige radiolandschap op FM en DAB+.

Lees meer
 

LN24 bemachtigt een radiofrequentie

Het nieuwe Franstalige mediaproject LN24 werd door de Conseil Supérieur de l’Audiovisuel (CSA) opgenomen in het radiofrequentieplan. De projecten van Mint (RTL Belgium) en "Nos Radios" werden daarentegen afgekeurd.

Lees meer
 

AraBel bevestigt haar plaats in het Belgische radiolandschap

De CSA vernieuwt de uitzendvergunning van AraBel, tot op heden de enige Belgische radio die gedeeltelijk in de Arabische taal uitzendt om haar belangrijkste doelgroep beter te bereiken: de Arabische gemeenschap van Brussel.

Lees meer
 

Adada, het Luxemburgse magazine voor de marcom-sector, pakt zijn verkoop 100% online aan

Na een geslaagde lancering van zijn papieren magazine in juni, pakt het Luxemburgse adada de commercialisering van zijn tweede nummer 100% online aan.

Lees meer
 

Brusselse tv-zender BX1 krijgt plaats 10 na geschil met Proximus

BX1, de regionale Brusselse televisiezender, krijgt binnenkort de 10de plaats in het zenderaanbod van Proximus. De beslissing komt er na een geschil tussen de tv-zender en de telecomprovider.

Lees meer
 

RFP: South African Tourism nodigt PR- en marketingbureaus uit om in te tekenen op tender voor Noord-Europa

South African Tourism lanceert een tender waarop bureaus kunnen intekenen. Ze zoeken twee types bureaus: (1) een creative-, digital-, activatie- en mediabureau voor Noord-Europa en (2) een PR- en eventbureau dat zich richt op Nederland en België.

Lees meer
 

S4M opent een kantoor in België onder leiding van Ruben Geeraerts

Als antwoord op de groeiende vraag naar drive-to-store, opent het Franse adtechbedrijf een kantoor in Brussel. S4M ontwikkelde een technologie voor het beheren, meten en optimaliseren in realtime van het aantal bezoeken aan online en fysieke winkels.

Lees meer
 

Nils Dero wordt Commercieel Directeur bij Pebble Media

Op 15 juli startte Nils Dero als Commercieel Directeur bij Pebble Media. Hij komt daarmee aan het hoofd van het salesteam, dat hij zal begeleiden om voor adverteerders digitale campagnes uit te rollen.

Lees meer
 

Laurette Onkelinx en Louis Michel binnenkort wekelijks te volgen op LN24

De voormalige federale ministers zullen een veelzijdige rol aannemen als expert, observator, commentator en verteller. De invalshoek van de uitzending wordt er een van constructie eerder dan confrontatie.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Rapid Media: pioniers van beroep en uitvinders van “ambient” in België

Gent, 1999. Drie studenten schuimen cafés af om affiches te plakken. Vandaag runnen Jan Vanbriel, Peggy Van Dingenen en Thomas Verdeyen met Rapid Media een pioniersbedrijf in de OOH-media. "Ambient", kent u dat? Thomas maakt u alvast enthousiast.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Fabien Bourgies: “Beste adverteerders, u kan 600.000 betrokken kijkers bereiken”

Fabien Bourgies is directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL). Hij vertelt ons meer over onder andere de opdracht van de federatie en de nieuwe organisatie die zich bezighoudt met het commercialiseren van de advertentieruimte.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Rekad: de groene parel onder de uitgevers

Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.

Lees meer
 

Jobs

Trading Manager
RMB
Meer jobs
 
 

Agenda

UBA Summer BBQ
29 augustus 2019 | 17:00 - 22:00
C²’s Summer Drink
28 augustus 2019 | 18:00 - 23:00
CommPass Symposium
5 september 2019 | 08:30 - 12:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.809 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.153
  • vakpers: 666
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.144
  • digitaal: 1.735
  • radio/TV: 506
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.