MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws, ook in de zomer

Beste mediavrienden,

Sinds vorige week maken we van de lagere nieuwsintensiteit in de zomer gebruik om elke maandagochtend één mediabedrijf in de kijker te zetten. Vandaag is het dus tijd voor aflevering 2 van onze reeks MediaSpecs Summer Interview.

Na Gregori Skatchkoff van Rekad is het nu de beurt aan Fabien Bourgies, directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL).

FTL is een vereniging die de belangen verdedigt van de 12 Franstalige lokale tv-zenders, maar het doet nog veel meer dan enkel dat. Zo draagt het bijvoorbeeld ook bij tot de commercialisering van de zenders. Lees hieronder verder en maak uitgebreid kennis met het bedrijf dat draait op een jaarlijks budget van 1 miljoen euro.

Ook in deze newsletter vindt u al het andere medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

08/07/2019

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Fabien Bourgies: “Beste adverteerders, u kan 600.000 betrokken kijkers bereiken”

Fabien Bourgies is directeur van de Fédération des Télévisions Locales (FTL). Hij vertelt ons meer over onder andere de opdracht van de federatie en de nieuwe organisatie die zich bezighoudt met het commercialiseren van de advertentieruimte.

Lees meer
 

Media Expo plaatst gigantisch Eddy Merckx-zeil op de Heizel ter gelegenheid van de Tour de France

De Tour de France ging dit jaar van start in Brussel. Tijdens de Grand Départ op 6 en 7 juli was een gigantisch zeil te zien op de Heizel, geplaatst door Media Expo. Het zeil brak records met zijn grootte en recycleerbaarheid.

Lees meer
 

Qmusic lanceert interactief digitaal radiokanaal Q-Maximum Hits

Q-Maximum Hits, “het allereerste interactieve digitale radiokanaal in Vlaanderen”, is het sluitstuk van een gamma aan nieuwe DAB+ initiatieven bij DPG Media. Het vernieuwde aanbod zal vanaf het najaar door de regie worden aangeboden.

Lees meer
 

Tam-Tam Kust wordt Tam-Tam Knokke-Heist

Tam-Tam Kust verandert van naam en wordt Tam-Tam Knokke-Heist. Recent is Roularta Local Media een samenwerking aangegaan met de gemeente Knokke-Heist waarbij de gemeentelijke informatie voortaan een prominente plaats krijgt in de krant.

Lees meer
 

De fiets blijft populair in België

[Provided by PUB] De Tour de France ging afgelopen weekend van start in Brussel. Duizenden fans waren naar de hoofdstad afgezakt om hun wielerhelden te bewonderen en aan te moedigen. Maar waar komt onze fascinatie voor de fiets eigenlijk vandaan?

Lees meer
 

AMBASSY gaat verder onder MMBSY

Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde brengen hun PR & influencer agency AMBASSY onder bij MMBSY, het vroegere Media Mania dat onderdeel is van Duval Union.

Lees meer
 

LeFac vernieuwt zijn sociale netwerkmodule

LeFac, een database met info over de marcom wereld, heeft zijn sociale media module uitgebreid. Dankzij dagelijks bijgewerkte grafieken is het nu mogelijk een overzicht te krijgen van de sociale media-activiteiten van agentschappen en adverteerders.

Lees meer
 

Top 5 trends in Communicatiemanagement

De laatstejaarsstudenten Communicatiemanagement aan hogeschool Howest formuleerden in hun bachelorproeven enkele inzichten en trends in hun vakdomein.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Rekad: de groene parel onder de uitgevers

Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.

Lees meer
 

Jobs

Trading Manager
RMB
Meer jobs
 
 

Agenda

CommPass Masterclass: Methodologische challenges in (media) research
27 augustus 2019 | 09:00 - 12:30
UBA Media Date
29 augustus 2019 | 14:00 - 17:00
UBA Summer BBQ
29 augustus 2019 | 17:00 - 22:00
C²’s Summer Drink
28 augustus 2019 | 18:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.809 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.153
  • vakpers: 666
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.144
  • digitaal: 1.735
  • radio/TV: 506
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.