MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws, ook in de zomer

Beste mediavrienden,

Vandaag is het 1 juli en dat betekent dat de zomer nu echt kan beginnen. MediaSpecs wenst u alvast veel plezier met al uw kleine en grote vakantieplannen.

Wijzelf gaan niet op zomervakantie. Ook in juli en augustus zijn we elke dag trouw op post om de media community te blijven helpen, zowel via onze database als via onze website.

De komende negen weken zet MediaSpecs wekelijks één mediabedrijf in de kijker op www.mediaspecs.be. Op deze manier maakt u kennis met bekende en minder bekende reclameregies, uitgevers en mediamakers die u de rijkdom en diversiteit van het Belgische medialandschap bewijzen.

Gregori Skatchkoff van Rekad krijgt de eer om de spits af te bijten. Hij toont ons een blik achter de schermen bij de niche-uitgever voor de groensector en internationaal marktleider in publicaties over bloemschikken.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

01/07/2019

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Rekad: de groene parel onder de uitgevers

Het bedrijf dat 40 jaar geleden begon als een kleine agrarische uitgever is er nog steeds, en hoe. Het staat stevig in de wereld en is het aanspreekpunt voor de groensector. Hoe dat komt? Dat lees je in ons interview met Gregori Skatchkoff van Rekad.

Lees meer
 

TF1 in regie bij IP Belgium vanaf september

Vanaf 1 september staat IP Belgium in voor het commercialiseren van de lineaire en niet-lineaire reclameruimte van de Franse televisiezender TF1, die sinds 2017 in België op de advertentiemarkt aanwezig is. Voorheen gebeurde dat door Transfer.

Lees meer
 

RMB wordt commercieel vertegenwoordiger van DH Radio voor regionale adverteerders

Vanaf 1 juli zal RMB de radiozender DH Radio ook voor regionale adverteerders commercialiseren. Zo wordt de regie de unieke gesprekspartner voor alle reclame op DH Radio, zowel regionaal als nationaal.

Lees meer
 

Nieuw in regie bij Trevi / Trevi Plus: Notarius en NotaBene

Notarius, in regie bij Trevi, is een vakblad voor notarissen. NotaBene, in regie bij Trevi Plus, is een magazine voor het grote publiek dat de rol van de notaris benadrukt. Beide worden uitgegeven door Fednot, de federatie van notarissen.

Lees meer
 

Koen Verwee (ex-De Persgroep) wordt CEO van Mediahuis België. Gert Ysebaert leidt Mediahuis Groep.

Mediahuis herschikt zijn directie. Gert Ysebaert legt zich voortaan als CEO Mediahuis Groep toe op het leiden van de groep in zijn geheel. Binnen de Belgische organisatie wordt hij als CEO opgevolgd door Koen Verwee.

Lees meer
 

DaviD zet nieuwe stappen op vlak van sales en productontwikkeling

DaviD, de data-alliantie van IPM, Produpress en Pebble Media, zet een nieuwe structuur op. Vanaf 1 juli zal het team onder leiding van Pieter Jadoul bestaan uit Christelle Everarts, Jean-Francois Namèche, Natacha El-Guennouni en Karolien Tambuyser.

Lees meer
 

De Tijd en L’Echo introduceren innovatieve digitale formaten

Trustmedia, de regie van De Tijd en L'Echo, lanceert twee innovatieve digitale formaten. De Sidewinder en Sliding Doors formaten zijn user initiated en zorgen voor impact met een laag intrusief karakter.

Lees meer
 

CIM RAM: Radio 2 blijft marktleider in Vlaanderen, Nostalgie grootste zender in Wallonië

Radio 2 blijft, met een ruime voorsprong op Qmusic en Studio Brussel, de grootste radiozender in Vlaanderen. In Wallonië blijft Nostalgie op kop, voor Vivacité en Radio Contact. Dat blijkt uit de cijfers van het CIM voor de periode januari-april.

Lees meer
 
MediaSpecs Database NL

Anthony Kisters vervoegt DPG Media als AV Business Project Developer

Anthony Kisters gaat vanaf 15 juli aan de slag als AV Business Project Developer bij DPG Media. In het Business Development team zal hij vernieuwende en innovatieve projecten van start tot go-to-market begeleiden en opvolgen.

Lees meer
 

BAM zet Belgian Digital Champions terug in de spotlights

BAM trapt het najaar af met de 4de editie van The Rentree en legt de focus opnieuw op de 'Belgian Digital Champions'. Hiermee wil het Belgische ondernemingen in de spotlights zetten die technologieën ontwikkelen voor de media- en marketingsector.

Lees meer
 

LEGO kiest LVTPR als bureau voor PR- en communicatieactiviteiten

LVTPR voegt LEGO toe aan zijn klantenportfolio in de Benelux. In het eerste half jaar ligt de nadruk van de werkzaamheden op een productintroductie en LEGO World.

Lees meer
 

VRT Trendrapport

Wil je meer te weten komen over de belangrijkste trends in het Vlaamse medialandschap? De VRT maakte een interne analyse en wil die inzichten nu beschikbaar stellen voor iedereen.

Lees meer
 

Diversiteit in Franstalige dagbladen verbetert niet

De mate van diversiteit in de Franstalige dagbladen in België verbetert nauwelijks. Dat blijkt uit de derde studie van de Association des Journalistes Professionnels (AJP) over gelijkheid en diversiteit in de dagpers.

Lees meer
 

Auxipress: festivals en sponsors gaan hand in hand

In België heerst er een echte festivalcultuur. We zijn het land met de meeste festivals per inwoner per vierkante meter ter wereld. Auxipress publiceerde een widget met een overzicht van de media-aandacht rond Belgische festivals en sectoren.

Lees meer
 

Nieuwe VUB-leerstoel ontwikkelt strategieën voor duurzame toekomst van nieuwsmedia

De Vrije Universiteit Brussel en Roularta Media Group lanceren samen de leerstoel “Personalisation, trust and sustainable media”. Bedoeling is om klassieke nieuwsmedia te helpen overleven in het competitieve medialandschap van vandaag.

Lees meer
 

Jobs

Trading Manager
RMB
Meer jobs
 
 

Agenda

CommPass Masterclass: Methodologische challenges in (media) research
27 augustus 2019 | 09:00 - 12:30
UBA Media Date
29 augustus 2019 | 14:00 - 17:00
UBA Summer BBQ
29 augustus 2019 | 17:00 - 22:00
C²’s Summer Drink
28 augustus 2019 | 18:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.830 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.154
  • vakpers: 667
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.144
  • digitaal: 1.735
  • radio/TV: 525
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.