Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u onze selectie medianieuws van de voorbije week.
Voor reclametarieven, contactgegevens en een uitgebreide zoekmachine om het medialandschap te ontdekken, verwijzen we u graag door naar onze database.
Nog geen abonnee? Contacteer ons voor een demo en wij leggen met plezier uit hoe onze database uw werk makkelijker kan maken.
Tot binnenkort!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
17/06/2019
|
|
|
|
|
|
Negen Belgische media- en telecomgroepen onderzoeken of ze hun klantendata met elkaar kunnen delen om advertenties persoonlijker te maken. Daarmee proberen ze op te boksen tegen de digitale advertentiedominantie van Facebook en Google.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis Connect, de advertentieregie van Mediahuis, stopt de samenwerking met Patrick Boon, Sales Director Nationale Advertentiemarkt. Hij werkt nog tot 19 juli.
Lees meer
|
|
|
|
Wie wil leven en eten met respect voor de planeet, beseft meer en meer dat lokale producten heel lekker en waardevol zijn. Ontdek hier hoe je onder meer content kan inzetten om mensen te overtuigen meer voor lokaal te kiezen.
Lees meer
|
|
|
|
Met het vakblad MedinLux gaat RMN de Luxemburgse markt op. Tot de doelgroep behoren huisartsen, specialisten, apothekers en directieleden van ziekenhuizen. Ook nieuw is Abstracts International met een overzicht van internationale studies.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux lanceert een nieuwe website en mobiele applicatie voor Villo! in Brussel. De regie stelt ook de e-Villo! voor: vanaf de zomer is het mogelijk om het gebruik van een elektrische fiets in het abonnement te integreren.
Lees meer
|
|
|
|
De Brusselse tv-zender BX1 stelde Proximus in gebreke naar aanleiding van de herziening van de kanaalnummering waarbij ze de 160ste plaats kregen. Proximus reageert en zegt dat alle regionale kanalen worden vermeld op nummer 10 van de programmagids.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis heeft goedkeuring gekregen voor de overname van Independent News & Media (INM) voor een bedrag van 145,6 miljoen euro. De Ierse krantengroep telt ongeveer 800 werknemers en was in 2018 goed voor 191 miljoen euro omzet.
Lees meer
|
|
|
|
De opvolging van Filip Pletinckx aan het hoofd van Radio 1 zet een hele stoelendans in gang. Jan Knudde, nethoofd van Radio 2, volgt Pletinckx op. Radio 2 krijgt Rino Ver Eecke, nethoofd van MNM, en hij wordt bij MNM opgevolgd door Annemie Gulickx.
Lees meer
|
|
|
|
B2B marketing draait om mensen en relevante content, dat was de boodschap die Alex Thoré (Magis Company) en Olivier De Laet (Dallas) meedeelden tijdens het BTOB Awards Insights evenement. Daarnaast werden 3 gouden BTOB-cases van 2018 besproken.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het vertrouwen in nieuws blijft in België relatief hoog in vergelijking met andere landen. Toch zijn er verschillen naargelang regio, leeftijd en opleiding. Dat blijkt uit het Digital News Report van het Reuters Institute for the Study of Journalism.
Lees meer
|
|
|
|
Ipsos heeft in opdracht van Roularta Media een bevraging rond het leesgedrag in de zomer georganiseerd. 68% van de Belgen leest magazines, waarvan 9 op 10 even vaak of meer tijdens de zomer leest dan gedurende het jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Amazon is het meest waardevolle merk van het moment. Dat blijkt uit de jaarlijkse BrandZ ranking van Kantar. Apple, Google, Microsoft en Visa maken de top 5 compleet.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Het Laatste Nieuws blijft kampioen sociale media in Vlaanderen, zo blijkt uit de Social Media Ranking van mei. Voor heel België werden ze echter voorbijgestoken door de RTBF, wellicht een gevolg van de verkiezingen.
Lees meer
|
|
|
|
Het BAM Marketing Congress heeft een nieuw format dat beter voldoet aan de veranderende behoeften van de marketing community. De meaningful marketing missie van BAM blijft de basis van het congres, aangevuld met een sterke content mix.
Lees meer
|
|
|
|
De inschrijvingen voor de IAB Mixx Awards zijn geopend. De deadline voor het indienen van een dossier is 22 september. De vier juryvoorzitters waren reeds gekend, maar nu stelt BAM ook de volledige jury voor die de cases zal evalueren.
Lees meer
|
|
|
|
AP Hogeschool Antwerpen start komend academiejaar als eerste hogeschool in Vlaanderen met een postgraduaat Content Marketing. Ze wil daarmee inspelen op de grote vraag vanuit het werkveld naar professioneel opgeleide content marketeers.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Op 15 en 16 mei werd in Londen de Adobe Summit georganiseerd. Ter gelegenheid hiervan had PUB een gesprek met Philip Duffield, Managing Director Advertising Cloud EMEA bij Adobe.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
18 juni 2019 | 12:00 - 14:00
|
18 juni 2019 | 12:30 - 17:00
|
19 juni 2019 | 09:00 - 18:00
|
21 juni 2019 | 08:00 - 23:00
|
21 juni 2019 | 10:00 - 16:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.826 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.156
- vakpers: 665
- dagbladen: 311
- huis-aan-huisbladen: 588
- out-of-home: 1.141
- digitaal: 1.736
- radio/TV: 524
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|